Gå til innhold

Hvor lenge må jeg vente på barnehageplass i Stavanger/sandnes?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg flytter fra utlandet i sommer og har et barn på ett år. Jeg vet ikke nøyaktig hvor, men det blir nok Stavanger/Sandnes/Time kommune - jeg kommer til å vite mer og søke i juni. Fordi jeg ikke forstår systemet i Norge har jeg null konsept av hvor lang tid jeg kan forvente å vente på å få barnehageplass. 

Her i England må man søke plass med én gang man blir gravid for så å være i kø til barnet er ca ett år. Skjønner at det ikke er like ille i Norge? 

Jeg vet det er forskjell fra kommune til kommune, så jeg er bare ute etter en veldig ca idé eller kanskje noen erfaringer med å søke utenom mars-fristen. 

Anonymkode: b0c92...32b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

da jeg søkte for noen år siden fikk jeg plass innen en mnd, men var ekstremt heldig da det var en bgh som akkurat åpnet en ny avdeling. tror det er veldig vanskelig å gi et ca svar på dette. 

Anonymkode: 7b5b4...34f

Skrevet (endret)

Vanligvis opptak 1 gang i året men det kan hende du kan få plass om du søker utenom.

Søknadsfristen er tidlig på året i de fleste kommuner men det er bare å søke i vei. Ring gjerne barnehagekontoret o.l for å høre hvor de evt har plass sånn at det blir lettere for deg å få plass til barnet ditt. Så kan du sette barnet på venteliste i barnehage nærmere der dere bor eller jobben din om det passer dere bedre etter dette. 

https://www.stavanger.kommune.no/barnehage-og-skole/barnehage/sok-barnehage/

Endret av Fighter83
AnonymBruker
Skrevet

Ring og snakk med de som jobber med barnehageopptak i kommunen. Jeg fikk god hjelp i Stavanger😊

Anonymkode: e9a66...860

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i Stavanger. Her er det veldig press på barnehager i enkelte bydeler (Storhaug f.eks.), så vi fikk ikke plass før barnet var 20 mnd (født i desember). Men andre i barselgruppa fikk plass utenom i barnehager i andre bydeler ☺️ Så det skal kunne ordne seg på et vis.

Anonymkode: 94fb7...bd2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...