Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått finansieringsbevis på startlån fra Husbanken for noen mnd siden. Nå spurte jeg om jeg kunne være med og by på en leilighet (må jo godkjennes av kommunen før jeg er med og byr på noe), og da fikk jeg plutselig beskjed om at nå får jeg låne mindre fordi renta har gått opp. Og dette skal visst stå i reglene. Jeg vart helt paff. Nå får jeg nesten 200 000,- mindre enn de har gitt meg finansieringsbevis på. Stemmer dette? Jeg har lett for å se om jeg fant noe om dette i regelverket, men har ikke funnet noe enda. 

Blir jo helt håpløst å forholde seg til dette når jeg ikke har en fast sum jeg vet jeg kan bruke…

Anonymkode: 67a29...5fa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har fått finansieringsbevis på startlån fra Husbanken for noen mnd siden. Nå spurte jeg om jeg kunne være med og by på en leilighet (må jo godkjennes av kommunen før jeg er med og byr på noe), og da fikk jeg plutselig beskjed om at nå får jeg låne mindre fordi renta har gått opp. Og dette skal visst stå i reglene. Jeg vart helt paff. Nå får jeg nesten 200 000,- mindre enn de har gitt meg finansieringsbevis på. Stemmer dette? Jeg har lett for å se om jeg fant noe om dette i regelverket, men har ikke funnet noe enda. 

Blir jo helt håpløst å forholde seg til dette når jeg ikke har en fast sum jeg vet jeg kan bruke…

Har renten øket de siste månedene da.?

Anonymkode: 66919...2eb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De skulle ha tatt stilling til eventuell renteøkning før de vedtok lånesum første gang…. Vet bankene hvertfall gjør det. 

Anonymkode: d4f07...fe7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har renten øket de siste månedene da.?

Anonymkode: 66919...2eb

Hun sa så hun jeg snakket med. Jeg fikk vedtak i slutten av januar..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De skulle ha tatt stilling til eventuell renteøkning før de vedtok lånesum første gang…. Vet bankene hvertfall gjør det. 

Anonymkode: d4f07...fe7

Det det står i det vedtaket jeg har fått er at avdragene kan øke hvis renta går opp. Men står ingenting om at jeg da får låne mindre hvis jeg ikke har kjøpt noe før neste renteøkning.. Skulle gjerne sett at det står i reglementet slik hun sa…

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...