Supernaut Skrevet 18. mai #1 Skrevet 18. mai (endret) Kampanjen kan koste 1,4 mill. – partiet har kun registrert 50.000 i støtte Sporveien bekrefter at partiet Fred og Rettferdighet betalte for reklamekampanjen som nå synes på alle T-baner i Oslo. Partiet selv nekter å svare på hvor pengene kommer fra. Alle registrerte politiske partier og partiledd er pålagt å rapportere inn alle bidrag over 10.000 kroner mottatt i valgår. Det er så langt kun registrert ett valgkampbidrag til partiet siden det ble stiftet i 2023: 50.000 kroner fra sentralstyremedlem og programansvarlig Torgeir Salih Holgersen. Det utgjør i underkant av 4 prosent av den veiledende prisen for partiets pågående reklamekampanje. https://www.vg.no/nyheter/i/rP2MEA/partiet-fred-og-rettferdighets-kampanje-kan-koste-1-4-mill-partiet-har-kun-registrert-50-000-i-stoette Noen som tør gjette hvor pengene kommer fra? Endret 18. mai av Supernaut 5 2
isakmann Skrevet 18. mai #2 Skrevet 18. mai Når du til de grader løpe Putins ærend, er det vel ikke vanskelig å skjønne hvor pengene kommer fra. For noen naive og indoktrinerte folk. Putin er vår tids Hitler. Tenk hvordan verden hadde sett ut i dag hvis holdningene til Hitler hadde vært at vi skulle lagt ned våpnene og "forhandlet". Aggressive diktatorer er det umulig å stole på. Hvorfor gjøre avtaler som garantert ikke blir respektert. Desverre, de må stoppes med makt, jo tidligere jo bedre, og flere liv blir spart. 30 8
Capazitet Skrevet 18. mai #3 Skrevet 18. mai Skam på denne propagandagjengen til diktatoren i aust 21 2
Sjokoladepenge Skrevet 18. mai #4 Skrevet 18. mai Flott at det finnes i allefall ett parti som ikke ønsker å finansiere krig. Jeg var i tvil om jeg skulle stemme til høsten, men kanskje tar jeg turen innom ambassaden her jeg bor og gir FOR en stemme. 8 1
Populært innlegg isakmann Skrevet 18. mai Populært innlegg #5 Skrevet 18. mai Sjokoladepenge skrev (9 minutter siden): Flott at det finnes i allefall ett parti som ikke ønsker å finansiere krig. Jeg var i tvil om jeg skulle stemme til høsten, men kanskje tar jeg turen innom ambassaden her jeg bor og gir FOR en stemme. Når vi kjempet mot Hitler, brukte alle resurser, så var det for FRED. Når vi bruker penger på krigen i Ukraina, så er det akkurat for det samme, FRED. Det vil aldri bli fred hvis diktatorer med ønske om å herske over verden, får ture fram. 40 12
Socketlicker Skrevet 19. mai #6 Skrevet 19. mai isakmann skrev (2 timer siden): Når vi kjempet mot Hitler, brukte alle resurser, så var det for FRED. Når vi bruker penger på krigen i Ukraina, så er det akkurat for det samme, FRED. Det vil aldri bli fred hvis diktatorer med ønske om å herske over verden, får ture fram. Mer våpen til Ukraina vil bare forlenge krigen og lidelsene med samme utfall. For denne krigen kan ikke Ukraina vinne. 5 4
isakmann Skrevet 19. mai #7 Skrevet 19. mai Se dagens VG. Avslørende. Despotene i Kreml må stoppes nå. https://www.vg.no/nyheter/i/GyLxq9/ny-bok-om-litauen-sammenlignes-med-putins-ukraina-trusler?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row16_pos1&utm_medium=dre-682a882a80595692d58e05a9&utm_source=androidapp&utm_medium=share 12 2
NakenPanda Skrevet 19. mai #8 Skrevet 19. mai (endret) Disse gamle AKP-mlerne som er for drøye selv for rødt (som jo er det FoR egentlig er)er såpass gamle i snitt nå at om 5-10 år er de alle borte, da kan de ikke støtte Kamerat Stalins etterkommer Putin lengre. At folk som er født og oppvokst i Norge lengter etter Sovok er helt fantastisk, det er som å lengte etter fengsel og undertrykkelse og alle skal ned. Endret 19. mai av NakenPanda 9 1
Pippi Lotta Skrevet 19. mai #9 Skrevet 19. mai Er det lov for politiske partier å ta i mot milioner i støte uten å oppgi hvor de kommer fra? Det er jo galskap om Putin bare kan ansette et par normen for å føre hans propeganda i Norge.... 10 2
Pippi Lotta Skrevet 19. mai #10 Skrevet 19. mai De sier at de har fått 50 000 av et medlem, men det er langt derifra til over en milion. Når de holder donasjonene hemelige fremstiller de jo bare seg selv som korupte og ansat av Putin. Så om det finnes en forklaring som er mindre forkastelig (som medlemsdonasjoner) hvorfor holder de det hemmelig? Hvorfor fortelle om en medlemsdonasjon, men ikke de andre? 6
Pippi Lotta Skrevet 19. mai #11 Skrevet 19. mai Det er ikke vanlige folk eller meningene deres jeg er red for, men utenlanske statslere og rikinger som bruker milioner på propeganda i norge synes jeg er skumelt! 3
Druid Skrevet 19. mai #12 Skrevet 19. mai Utfordringen er nettopp at siden det ER spørsmål om at dette er Russisk finansiert propaganda, og dette ellers preger nøkkelpersoner fra FOR, gjør det at de naturlig nok ikke får taletid, og at deres innspill ikke slipper til. Så det finnes steder der "all oppmerksomhet" ikke er nyttig oppmerksomhet. FOR plasserer seg i samme posisjon som NKP og AKP, og det er en grunn til at AKP ikke ble stuereint før de vasket hendene på Sovjet og ble Rødt. 10 3
HSV50 Skrevet 19. mai #13 Skrevet 19. mai Socketlicker skrev (10 timer siden): Mer våpen til Ukraina vil bare forlenge krigen og lidelsene med samme utfall. For denne krigen kan ikke Ukraina vinne. De kan ikke vinne den uten støtte fra Europa og usa nei. Så jeg kan godt forstå at de som støtter Russland ikke ønsker at Norge (eller noen andre) skal bidra økonomisk. 11 4
Druid Skrevet 19. mai #14 Skrevet 19. mai Vi vet veldig lite om Putin sine ønsker knyttet til verdensherredømme, men det viste man egentlig lite om Hitler også såpass tidlig i krigsforløpet. Ser man på hvilke argumenter og hvordan Putin tenker alliansemessig, har han helt klart ekspansiv målsetning : Han har drevet krig og støttet maktovertagelse i Tsjetsjenia , han opprettholder en marionettestat i Belarus, Han aktivt prøver etablere majorinetteregjeringen i de fleste tidligere sovjetstater. Han forsøker annektere Krim, har defakto okkupert deler av Moldova og krever rettigheter til de 18% av Ukraina han for øyeblikket kriger i. En krig som oppsto ut av at majonettestaten ble styrtet. OG har okkupert deler av Georgia, der han kontinuerlig spiser seg inn i landet. I tillegg begynner Kreml å bygge det historiske grunnlaget for å ta over de baltiske landene, på samme måte som de sedimenterte argumentasjonen for at Ukraina ikke er en separat stat : de gjør det propagandamessige forarbeidet for å gå inn i Litauen. Hitler brukte også trusselbildet om at verden rundt dem var en reel og pågående trussel mot Tyskland og deres historiske rett. Og et av de viktigste argumentene, er det samme som Putin bruker : å beskytte tyskere og tysk kultur i andre land som var utsatt og undertrykt av fremmede makter. (Veldig ofte fordi de drev aktiv seperatist opprør. ) Raseforfølgelsen til Hitler var nok viktig fra et internpolitisk hygienetiltak : Hitler levde i en tid der jødene var den største geopolitiske gruppen som var enkel å undertrykke. Skal du bygge et diktatur, må du forankre det. Putin har gjort veldig mange av de samme grepene, men har i større grad knyttet det til den ortodokse kirken. Putin har også noen andre fordeler i sitt arbeid, knyttet til russisk kultur. Der Hitler var nødt til å bygge en arrogant og maktfokusert nasjonalitetsforståelse fra bunnen, etter et sviende nederlag i første verdenskrig, så har Putin mye bedre grunnlag. 12 9
brainstorm Skrevet 19. mai #16 Skrevet 19. mai Positivt om Rødt deler seg opp i mindre biter, om ikke annet. 1
Betasuppe Skrevet 19. mai #17 Skrevet 19. mai isakmann skrev (16 timer siden): Når vi kjempet mot Hitler, brukte alle resurser, så var det for FRED. Når vi bruker penger på krigen i Ukraina, så er det akkurat for det samme, FRED. Det vil aldri bli fred hvis diktatorer med ønske om å herske over verden, får ture fram. Det ble forsøkt demokrati i midtøsten , det virker som disse landene ikke vil fungere uten diktatur
Example Skrevet 19. mai #18 Skrevet 19. mai Dette er en skummel sak. Det blir spennende å se hvor disse pengene spores. Håper eventuell bruk av ulovlig valgkampfinansiering straffes knallhardt til skrekk og advarsel mot andre velvillige gærninger på yttersiden av norsk politikk. 12 2
I Grosny Skrevet 19. mai #19 Skrevet 19. mai Supernaut skrev (18 timer siden): Kampanjen kan koste 1,4 mill. – partiet har kun registrert 50.000 i støtte Sporveien bekrefter at partiet Fred og Rettferdighet betalte for reklamekampanjen som nå synes på alle T-baner i Oslo. Partiet selv nekter å svare på hvor pengene kommer fra. Alle registrerte politiske partier og partiledd er pålagt å rapportere inn alle bidrag over 10.000 kroner mottatt i valgår. Det er så langt kun registrert ett valgkampbidrag til partiet siden det ble stiftet i 2023: 50.000 kroner fra sentralstyremedlem og programansvarlig Torgeir Salih Holgersen. Det utgjør i underkant av 4 prosent av den veiledende prisen for partiets pågående reklamekampanje. https://www.vg.no/nyheter/i/rP2MEA/partiet-fred-og-rettferdighets-kampanje-kan-koste-1-4-mill-partiet-har-kun-registrert-50-000-i-stoette Noen som tør gjette hvor pengene kommer fra? Jeg vet ikke hvor pengene kommer fra, men et eller annet russisk kan det være. Men jeg klarer ikke å se at kampanjen er anti-Ukraina. Ser ut som kampanjen er for fred. Og mer pro-Ukrainsk enn fred er vanskelig å få til. 1
Sjokoladepenge Skrevet 19. mai #20 Skrevet 19. mai I Grosny skrev (2 minutter siden): Men jeg klarer ikke å se at kampanjen er anti-Ukraina. Ser ut som kampanjen er for fred. Og mer pro-Ukrainsk enn fred er vanskelig å få til. Så enig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå