Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Hjelp! Whitesprit i vaskemaskinen.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Var uheldig å sitte meg på en benk full av nymalt beis. Vasket av flekkene med white-spirit og kastet buksen i vaskemaskinen. Det skulle jeg aldri gjort. Nå stinker vaskemaskinen white-spirit, selv etter X antall runder med kokevask og eddik.  Noen som har vært ute for det samme og klart å redde vaskemaskinen? 

Anonymkode: f0df6...57c

AnonymBruker
Skrevet

Hadde diesel i min en gang kjørte mange runder med maskinens på 90 grader og lot den stå og lufte mellom, lukta forsvant. 

Anonymkode: 2cf7a...9d4

AnonymBruker
Skrevet

Salmiakk funker på diesel, hilsen tankbilsjåfør som må vaske arbeidsklær hjemme. 

Bruker 1/4-1/5 flaske sammen med klær som stinker diesel, eddik i skyllemiddelkammeret. Kan hende du må ta det flere ganger. 

Anonymkode: 6c359...fca

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Skikkelig lufting er tingen i dette tilfellet, slik at maskinen blir helt tørr. Så kjører du en vask igjen og lufter tørt.

Eddik er et fantastisk middel, bl.a. til å fjerne lukt forårsaket av bakterier, men i dette tilfellet er jeg redd det er bortkastet.

Anonymkode: be492...a05

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.5.2025 den 22.24):

Hei! Var uheldig å sitte meg på en benk full av nymalt beis. Vasket av flekkene med white-spirit og kastet buksen i vaskemaskinen. Det skulle jeg aldri gjort. Nå stinker vaskemaskinen white-spirit, selv etter X antall runder med kokevask og eddik.  Noen som har vært ute for det samme og klart å redde vaskemaskinen? 

Anonymkode: f0df6...57c

Natron,eddik,salt,sitronsaft.La døra stå åpen etter bruk.

Anonymkode: a6229...4bb

AnonymBruker
Skrevet

Det går bort etter hvert. Jeg hadde sånn spray til å fjerne limrester på noe treningstøy engang. Genseren luktet noen runder (men ikke når den var tør) og maskinen luktet også litt. Men det forsvant etter en stund og noen runder med kokevann og (som flere sier over her) tørking.

Anonymkode: a4fca...5cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...