Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg går på vgs (vg2). Jeg bytta linje etter vg1, så måtte begynne "på nytt" og henger derfor ett år etter kullet mitt. Men jeg føler at jeg har ingen venner, og det har jeg faktisk ikke heller. Ingen å være med på fritiden, og spesielt nå på 17. mai ble det ekstra tydelig at ingen ville ha meg med. Jeg har autisme, og ikke i en alvorlig grad, men synes det er vanskelig å få venner og ha lange samtaler med andre. Jeg hadde venner på ungdomsskolen som jeg elsket å være med, spesielt når vi så på film i helgene og bare spiste god mat. Dette savner jeg. Nå har alt dette blitt til alkohol, og jeg har aldri drukket alkohol før. Disse vennene jeg en gang hadde, har også glemt meg for lengst. Jeg har fått et par "venner" over nett, men dette føles ikke ut som genuine vennskap fordi det heller aldri har blitt tatt noe initiativ til å faktisk møtes. Er det noen tips der ute til å faktisk få venner? Evt. er det lett å få venner på studier, og er det noen arrangementer innad i studentmiljøer? Føler meg litt desperat nå, og føler nesten at alt håp er ute. Ser ikke for meg at jeg får noen nye venner det kommende året på videregående.

Anonymkode: ecaa4...360

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kva hobbyar og fritidsaktiviteter har du, TS? :) 

Anonymkode: a0373...7cf

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det vil være lettere å finne venner hvis du har en fritidsaktivitet du driver med. Da gjør dere aktiviteten sammen og treffes jevnlig. Dere blir gjerne ikke venner med en gang, men dere blir kjent litt etter litt. 
Har du en hobby eller idrett du liker, eller som du har lyst å lære? 

Anonymkode: eaf21...14f

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig med de andre, den beste måten er via felles interesser! Skole er vanskelig, og ungdomstid er vanskelig. Jeg slet med venner på skolen, helt fra barneskolen til universitetet. Nå er jeg voksen, og jeg har mange og gode venner, og får stadig nye. Jeg har alltid mange invitasjoner til alle høytider, alltid noen å dra på ferie med, få besøk av eller dra på besøk til, gå en tur med, alt sånt. Jeg trenger aldri noen gang å være alene uten at jeg selv har lyst til det. Jeg har venner jeg har blitt kjent med via trening, via kurs, hobbyer, jobb, men også andre foreldre i barnehagen og skolen etc. jeg har null kontakt med noen fra barndommen eller hele skoleløpet mitt, og faktisk heller ingen venner fra når jeg har studert mer i voksen alder - det er tydeligvis ikke der jeg finner meg venner.

Anonymkode: dd8f5...4d8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...