hecuba Skrevet 15. mars 2006 #1 Del Skrevet 15. mars 2006 Jeg har lyst til å ta bestille en reise for to for en helg. Tenkte at Sverige og Danmark var de billigste anternativene, men sier ikke nei takk til andre steder. Setter vedig pris på tips om rimelige hotell(men ikke skrekkeksempler). Har lyst til å overraske kjæresten litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 15. mars 2006 #2 Del Skrevet 15. mars 2006 Hvor skal dere reise fra da? En weekend i London kan bli like billig som Stocholm og København (som også er fine byer). Reiser dere fra Oslo så sjekk Norwegian. De er oftest billigest. Ryanair flyr fra Sandefjord/torp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hecuba Skrevet 15. mars 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 15. mars 2006 Hvor skal dere reise fra da? En weekend i London kan bli like billig som Stocholm og København (som også er fine byer). Reiser dere fra Oslo så sjekk Norwegian. De er oftest billigest. Ryanair flyr fra Sandefjord/torp. ← London er jo fint. Da hadde han falt i bakke, tror jeg. Vet han har lyst til å dra dit, og det har jeg også. Sjekket så vidt Norwegian. Tror nok jeg skal kunne klare å finne billig reise. Tror hotell blir det vanskeligste for meg å planlegge, egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 15. mars 2006 #4 Del Skrevet 15. mars 2006 Jeg vet om flere hotell i London om dere er villig til lav standard.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 15. mars 2006 #5 Del Skrevet 15. mars 2006 Vi skal sove på http://www.kfukhjemmet.org.uk/ i helgen, kan si hvordan det var når jeg kommer hjem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bobeline Skrevet 15. mars 2006 #6 Del Skrevet 15. mars 2006 Dublin er også en billig by, og har mange billige hoteller, i likhet med London. Ryan Air har billige billetter dit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hecuba Skrevet 15. mars 2006 Forfatter #7 Del Skrevet 15. mars 2006 Vi skal sove på http://www.kfukhjemmet.org.uk/ i helgen, kan si hvordan det var når jeg kommer hjem. ← Setter pris på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hecuba Skrevet 15. mars 2006 Forfatter #8 Del Skrevet 15. mars 2006 Dublin er også en billig by, og har mange billige hoteller, i likhet med London. Ryan Air har billige billetter dit. ← Liker og sånt? Har du vært der? Erfaringer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bobeline Skrevet 15. mars 2006 #9 Del Skrevet 15. mars 2006 Forresten kan det lønne seg å skaffe internasjonale studentbevis for dere som er studenter. Disse bevisene kan gi dere rabatter. De blir utstedt av blant andre kilroy i Norge (som også her en alng liste over billige hoteller). Ved fremvising av pass i land i EU kan dere få tax refund sjekker, som gjør at dere får tilbake vat og kan handle billigere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hecuba Skrevet 15. mars 2006 Forfatter #10 Del Skrevet 15. mars 2006 Forresten kan det lønne seg å skaffe internasjonale studentbevis for dere som er studenter. Disse bevisene kan gi dere rabatter. De blir utstedt av blant andre kilroy i Norge (som også her en alng liste over billige hoteller). Ved fremvising av pass i land i EU kan dere få tax refund sjekker, som gjør at dere får tilbake vat og kan handle billigere. ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bobeline Skrevet 15. mars 2006 #11 Del Skrevet 15. mars 2006 Har bodd i Dublin og har en forkjærlighet for byen. I løpet av 2000 har landet blitt rikere og det er ikke lenger så fattigslig og slitent som det en gang var. Det er mye å se der, og byen har en rik historie. Og for de som er glad i å feste (litt eller mye) så er det koslige puber og klubber på nesten hvert hjørne. Byen har ingen høye blokker/skyskrapere, og mange grøntarealer som gjør den, etter min mening, til en frodig og åpen by. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -eline- Skrevet 15. mars 2006 #12 Del Skrevet 15. mars 2006 Liker og sånt? Har du vært der? Erfaringer? ← Var i Dublin i mars i fjor. Kjempeflott by, jeg har sinnsykt lyst til å dra dit igjen! Vi var flere så vi bodde på Isaac's Hostel, de har billige rom, det er rent og greit. Absolutt ingen luksus, men hvor mye tid skal man nå bruke på rommet? De har også hotell i nærheten med rompriser fra "€50 per room per night (2 persons)". Guinness Storehouse anbefales på det sterkeste. Vi shoppa litt, gikk på forskjellige museer, festa i Temple Bar, dro på pub med irsk musikk og lærte irsk dans (nei, det så ikke akkurat ut som riverdance-folkene, men gud så morsomt det var!), tusla rundt i gatene, byen har en utrolig flott atmosfære. Sjekk ut http://www.visitdublin.com/ for mer info. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hecuba Skrevet 15. mars 2006 Forfatter #13 Del Skrevet 15. mars 2006 Dette høres utrolig gøy ut! Spørsmålet er nå om jeg skal bestille en behagelig kjærestetur med mest fokus på hotellet og avslapning, eller opplevelser. Jeg kan jo godt komme til å finne på å reise uansett. Skal ta en tur i slutten av mai/begynnelsen av juni også. Eller har jeg og kjæresten jubileum overgangen mellom mars og april. Er derfor jeg vil overraske. *krible i magen* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bobeline Skrevet 15. mars 2006 #14 Del Skrevet 15. mars 2006 Mener St. Patrick's Day er den 17 mars, men ble litt usikker... I tilfelle dere skulle bestemme dere for å reise til Irland i mars/april. Hvis så, ta med grønne klær. Personlig hadde jeg valgt et billig hotell som base, og reist rundt til andre steder i landet og bodd på b&b for å oppleve mer og se flere ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arielle Skrevet 16. mars 2006 #15 Del Skrevet 16. mars 2006 (endret) Vi var nettopp i Budapest. Reiste med Norwegian fra Oslo og betalte 4000 kr til sammen for to personer, fly og hotell. Og så var det jo kjempebillig å leve der også. Tror nesten det er dyrere å reise til Sverige og Danmark pga at prisene på både hotell og mat og andre ting er så mye høyere. Budapest var en kjempefin by altså, så det anbefales Endret 16. mars 2006 av Arielle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2006 #16 Del Skrevet 16. mars 2006 Til Sverige går det jo behagelige langdistansebusser (tror faktisk de kjører helt til København også.) Sist jeg tok buss fra Oslo bussterminal til Stockholm, betalte jeg i underkant av 200,- med studentrabatt. Jeg husker ikke om det var SweBus eller et annet selskap jeg reiste med. Sjekk ut i alle fall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hilde Skrevet 16. mars 2006 #17 Del Skrevet 16. mars 2006 Hva med Riga eller Praha? Da kan dere fort ha råd til mer luksuriøs standard på hotellet, siden det er så billig å leve der. London blir fort dyrt, uansett om man reiser og bor nesten gratis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 20. mars 2006 #18 Del Skrevet 20. mars 2006 Vi skal sove på http://www.kfukhjemmet.org.uk/ i helgen, kan si hvordan det var når jeg kommer hjem. ← Setter pris på det. ← "Hjemmet" var fint det, god service, rent og bra mat. Norske kanaler på tv'n. Grei beliggenhet. ca 7 min til banen tenker jeg. Jeg vet ikke om de har dobbeltsenger da, for det er jo beregnet på de som bor og studerer i London, + at de leier ut de rommene som er ledige. Var to enkelt senger på rommet vi leide, men vi var venninner på tur så det var jo greit. Mulig det er dobbeltsenger på familierommene da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nordlandspia Skrevet 21. mars 2006 #19 Del Skrevet 21. mars 2006 (endret) .. Endret 21. november 2009 av Nordlandspia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gitte Skrevet 21. mars 2006 #20 Del Skrevet 21. mars 2006 Jeg og min kjære betalte bare 3000 for 5 dager i Praha nå i januar. Det inkl. 4 netter på hotell (ikke all verdens men vi var fornøyde), og fly tur/retur for 2 voksne. Helt herlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå