AnonymBruker Skrevet 18. mai #1 Skrevet 18. mai Hei! Jeg har søkt organisasjonspsykologi, hr og ledelse hos Kristiania, og er der jeg har lyst til å gå når jeg ser på fagene osv. Men det er så mixed reviews om skolen. Jeg har også søkt på offentlig skoler som har «lignende bachelor», men det er fremdelen HK som frister mest. Hva er deres erfaringer (med både skolen og den spesifikke linja)? Anonymkode: 9717c...62a
AnonymBruker Skrevet 18. mai #2 Skrevet 18. mai Sikkert helt fint studium, men har du mulighet til å la være å betale skolepenger, så anbefaler jeg virkelig å gjøre det! Husk at studielån også skal betales tilbake . Hvorfor betale for noe man kan få gratis? Et vitnemål fra HK veier på ingen måte tyngre enn et vitnemål fra ethvert offentlig universitet. Om noe er det omvendt. Så det er ikke som at man i USA kanskje kan velge å betale ekstra fordi Harvard er så prestisjefylt at man kan få ekstra muligheter og høyere lønn senere. Det er ikke mer prestisjefylt. I beste fall er statusen lik. Velg det billigste. Anonymkode: c6c48...df5 4 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai #3 Skrevet 19. mai Jeg har ikke hatt noe med HK å gjøre, så kan egentlig ikke veie inn med så mye. Men jeg har jobbet med rekruttering og ansettelse i et stort selskap, og helt ærlig så foretrekker vi vitnemål fra offentlige skoler fremfor private. Rett og slett fordi HK ikke har noen opptakskrav annet enn studiekompetanse - alle kommer inn så lenge de har nok penger. Som regel kommer alle gjennom også, så lenge de har nok penger. Jeg har snakket med en organisasjonspsykolog som pleide å være gjesteforeleser ved HK. Det var en godt betalt posisjon, men han sa den fra seg og sluttet med det - fordi han syntes praksisen der var litt uetisk. Han følte at det for skolen handlet mer om å tjene penger enn å utdanne gode kandidater. I følge han var det en del umotiverte studenter der, fordi mye av studiet ikke krevde så mye innsats. Som nevnt, bare man kastet nok penger på skolen så kom man gjennom til slutt. Men jeg har som sagt ikke noen personlig erfaring med det, og er jo bare farget av andres negative syn. Anonymkode: 1423a...708 1
Romkom Skrevet 19. mai #4 Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har ikke hatt noe med HK å gjøre, så kan egentlig ikke veie inn med så mye. Men jeg har jobbet med rekruttering og ansettelse i et stort selskap, og helt ærlig så foretrekker vi vitnemål fra offentlige skoler fremfor private. Rett og slett fordi HK ikke har noen opptakskrav annet enn studiekompetanse - alle kommer inn så lenge de har nok penger. Som regel kommer alle gjennom også, så lenge de har nok penger. Jeg har snakket med en organisasjonspsykolog som pleide å være gjesteforeleser ved HK. Det var en godt betalt posisjon, men han sa den fra seg og sluttet med det - fordi han syntes praksisen der var litt uetisk. Han følte at det for skolen handlet mer om å tjene penger enn å utdanne gode kandidater. I følge han var det en del umotiverte studenter der, fordi mye av studiet ikke krevde så mye innsats. Som nevnt, bare man kastet nok penger på skolen så kom man gjennom til slutt. Men jeg har som sagt ikke noen personlig erfaring med det, og er jo bare farget av andres negative syn. Anonymkode: 1423a...708 Selv om jeg også er kritiske til private skoler i Norge er også de offentlige avhengig av å få nok kandidater gjennom da de bla. Får finansiering basert på antall fullførte studiepoeng 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai #5 Skrevet 19. mai Romkom skrev (1 time siden): Selv om jeg også er kritiske til private skoler i Norge er også de offentlige avhengig av å få nok kandidater gjennom da de bla. Får finansiering basert på antall fullførte studiepoeng Det er helt sant… Men hvem som får det sterkeste presset på seg til å få studenter gjennom (av de ansatte), det vet jeg ikke. Anonymkode: c6c48...df5
Majer Skrevet 19. mai #6 Skrevet 19. mai Det hjelper ikke å bare tenke på bachelorgraden. Du trenger jo uansett master for å være sikret jobb så ser ikke meningen med å betale penger for å gå på privatskole nå. Eneste unntaket er om du ser for deg en spesifikk master som krever sterk B i snitt. Ser du for deg en master som krever vanlige karakterer gir det mer mening å spisse seg mer inn på masternivå
AnonymBruker Skrevet 20. mai #7 Skrevet 20. mai Min sønn tok master der, han er hvertfall veldig fornøyd. Anonymkode: 27ade...51c
AnonymBruker Skrevet 20. mai #8 Skrevet 20. mai Tok et annet type studie der, pengegrisk skole som tok mye i betaling og leverte lite bytte. Ender også opp i klasse med umotiverte og dårlige medstudenter siden det er få inntakskrav. Anonymkode: 0e5c7...55d
AnonymBruker Skrevet 20. mai #9 Skrevet 20. mai Jeg kan ikke få sagt nok negativt om Høgskolen Kristiania. Jeg angrer på tiden jeg brukte på å studere der. De mest bortkastede årene i mitt liv. År jeg aldri får tilbake. Uengasjerte lærere som heller drakk vin på pauserommet enn å være tilstede og veilede. Lærere som ikke dukket opp i hele tatt til forelesning og som det i ettertid viste seg ikke har pedagogisk kompetanse, gjesteforelesere som dukket opp uten å vite hvorfor de var der, brudd på taushetsplikt, eksamensbesvarelser som forsvant, toalett som aldri ble vasket eller satt inn toalettpapir og til slutt stengt av et eller annet tilsyn fordi de ble varslet inn alvorlig hygienisk avvik til et eller annet oppsynsmyndighet . Viste seg at de hadde glemt å fornye kontrakten til vaskebyrå. To år etter at jeg sluttet, hadde de fått så mange klager til NOKUT, ( inkludert fra meg ) at det ble en sak i media. Det var altså elendig i fra toalett fasiliteter til kvaliteten på undervisning Anonymkode: b1106...0a1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå