AnonymBruker Skrevet 18. mai #1 Skrevet 18. mai Hei. Jeg har en vennine som jeg er veldig glad i. Hun er alltid støttende og lytter gjerne dersom jeg har noe vanskelig eller noe gøy å fortelle. Det er ingen vonde bein i denne venninen. Problemet er at hun snakker ganske mye. Ofte kan hun le av ting jeg forteller, som ikke var ment å være morsomt. Hun har mange ideer og kan gjerne fortelle om disse i detalj. Når vi er sammen er det stort sett hun som snakker, men dersom jeg skal fortelle noe så lytter hun. Men dersom jeg ikke skal fortelle om noe spesifikkt så er samtalene som regel bestående av at jeg spytter inn noen svar på ideene og alt det hun forteller om. I større sosiale grupper kan hun ta litt plass. Kan være litt høylytt, og dersom jeg er den eneste hun kjenner, kan hun ofte oppholde meg hele kvelden, være lytt høylytt, og sikkert oppfattes som litt mye av de andre. Vi har kjent hverandre i mange år, og de siste årene har vi vær mindre sammen. Jeg er litt introvert av meg, så denne venninen tapper mitt sosiale batteri etter 2-4 timer. Hun kan også fort bli såret. Hun har fortalt meg om mange sosiale relasjoner der hun mener venner har behandlet henne dårligt. Selv synest jeg ikke alle situasjonene hun forteller om er så fæle som hun skal ha det til. Men jeg ser poenget hennes på samme tid. Problemet mitt er nemlig at jeg tror hun stadig blir «såret» av meg, og siden hun ikke er slem på noe som helst vis føles det dårlig ut å ikke være den vennen hun gjerne ønsker. Men jeg synest hun ønsker for mye, og jeg synest det er dumt ar jeg rett og slett synest hun blir for mye, men jeg kan ikke styre når jeg blir utslitt. Anonymkode: 8cf75...f7a
AnonymBruker Skrevet 18. mai #2 Skrevet 18. mai Jeg har en slik venninne selv og regulerer ved å begrense samværet ellers synes jeg du selv laget et veldig skravlete innlegg her. Anonymkode: 2e088...22f 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai #3 Skrevet 18. mai Ja, slik er livet og vennskap. Gi litt, ta litt! Du problematiserer forholdet til henne, uten noen åpenbar grunn. Anonymkode: 56654...70e 1
Humas Skrevet 18. mai #4 Skrevet 18. mai Hun her har nok med seg bagasje. Kanskje hun ikke er klar over det selv. De jeg vet om som er sånn, klarer ikke å se seg selv utenfra dessverre. Bakgrunnen er gjerne noe av følgende; de har vokst opp i et kaotisk hjem, en eller begge foreldre har hatt ‘issues’ (psykisk/alkohol e.l.), vokst opp uten å bli korrigert eller har hatt emosjonelle utilgjengelige foreldre, de har opplevd utenforskap/mobbing.. Men, du må beskytte din egen energi og ikke la deg tappe for mye. Jeg hadde flere slike ‘venner’. Dessverre så endte det med at de forsvant da jeg fortalte at jeg måtte ta hensyn til meg selv og prøvde å ‘realitetsorientere’ de. Så spørsmålet er vel også, hvorfor er du så tilgjengelig for henne? Har du egne issues eller er redd for å ‘miste’ henne? Det virker som andre rundt henne må holde seg unna for å ikke bli energimessig spist opp.
AnonymBruker Skrevet 18. mai #5 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har en slik venninne selv og regulerer ved å begrense samværet ellers synes jeg du selv laget et veldig skravlete innlegg her. Anonymkode: 2e088...22f Hahah ja, du har rett der, må ta selvkritikk på det. Er ganske paranoid og overtenker, så går i spinn i mitt eget hodet Anonymkode: 8cf75...f7a
AnonymBruker Skrevet 18. mai #6 Skrevet 18. mai Humas skrev (1 minutt siden): Hun her har nok med seg bagasje. Kanskje hun ikke er klar over det selv. De jeg vet om som er sånn, klarer ikke å se seg selv utenfra dessverre. Bakgrunnen er gjerne noe av følgende; de har vokst opp i et kaotisk hjem, en eller begge foreldre har hatt ‘issues’ (psykisk/alkohol e.l.), vokst opp uten å bli korrigert eller har hatt emosjonelle utilgjengelige foreldre, de har opplevd utenforskap/mobbing.. Men, du må beskytte din egen energi og ikke la deg tappe for mye. Jeg hadde flere slike ‘venner’. Dessverre så endte det med at de forsvant da jeg fortalte at jeg måtte ta hensyn til meg selv og prøvde å ‘realitetsorientere’ de. Så spørsmålet er vel også, hvorfor er du så tilgjengelig for henne? Har du egne issues eller er redd for å ‘miste’ henne? Det virker som andre rundt henne må holde seg unna for å ikke bli energimessig spist opp. Godt spørsmål. Jeg overtenker absolutt alt her i verden. Er ganske people-pleaser i tillegg. Så er mest det det står på. Vil ikke såre noen som helst, men prøver å lære meg balansen med å putte meg selv ført / være et bra menneske. Anonymkode: 8cf75...f7a 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai #7 Skrevet 18. mai Jeg har også en slik venninne, forstår deg godt. Jeg har med tiden innsett at jeg må ta meg tid til ro uten å få dårlig samvittighet. For på samme måte som du må godta venninnen din som hun er, må hun godt at du er den du er. Jeg har rett og slett ikke krefter lenger til å gjøre ting bare fordi jeg er redd for å tråkke venninnen min på tærne. Hun krever mye av de aller fleste, men folk har nok med sitt. Anonymkode: 76e2e...c01
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå