Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Litt samme jeg også lurer på. 
Klarer liksom ikke å se på hvilken måte kona skal «gi meg bekreftelse» sånn helt konkret🤷🏼‍♂️

Syntes dette ble veldig luftig og lite konkret.

Anonymkode: c4f2c...1e1

«Takk for en deilig middag»

»Jeg synes at du håndterte den hissige moren på en god måte»

»du er så sexy når du maler hus i den gamle skjorta»

»jeg stoler på at du vet hva du gjør»

Anonymkode: e513b...d04

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Joda kjempe flotte greier. Bare pass på at du ikke gjør dette for din egen del, da er man medavhenging. Så få det samme tilbake. Menn såvel som kvinner har godt av å være nyttige de også.

Anonymkode: 7993a...269

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette ble for klissete for meg.

Anonymkode: 2e629...c74

Og for svulstig. Høres ut som et kapittel fra en selvhjelpsbok for folk med samlivsproblemer. 

Anonymkode: ce662...105

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Og for svulstig. Høres ut som et kapittel fra en selvhjelpsbok for folk med samlivsproblemer. 

Anonymkode: ce662...105

Helt forferdelig.

Anonymkode: 2e629...c74

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Enig, han syns det er så fantastisk at han kan være seg selv og ikke at noen prøver å styre han og bestemme alt. Han er nemlig veldig snill og forsiktig. 

Anonymkode: 8ebdc...c9b

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Gir bekreftelse til både menn og kvinner her og der. Enig i at man bør se hverandre. 

Anonymkode: c027c...663

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg tror på kraften i ord, blikk, berøring og nærvær. Jeg tror på at vi som kvinner kan være med å løfte, støtte og styrke menn – ikke ved å være svake eller underdanige, men ved å stå trygt i oss selv og samtidig velge å se dere for det dere er og det dere kan bli.

For jeg har sett det – hvordan en mann vokser når han blir sett. Når han merker at noen har tro på ham, ikke fordi han må prestere noe, men fordi han i seg selv er verdt noe. Jeg har sett skuldre senke seg, øyne bli tryggere, og smil som kommer litt lettere, når han får kjenne på at han er nok. Akkurat som han er.

Jeg vil være den som heier, som lytter uten å dømme, som minner deg på hva du bærer på av styrke og verdi – når du kanskje har glemt det selv. Jeg vil kunne si: “Jeg ser hva du kjemper med, og jeg står her med deg. Du trenger ikke skjule deg. Du er sterk, også i det sårbare.”

Det handler ikke om å gjøre mannen avhengig av meg – men å være en trygg havn, et sted han får senke garden, uten å miste verdighet. En kvinne kan være en brikke i oppbyggingen av en manns selvtillit – ikke som en løsning på alt, men som en påminnelse om hvem han er skapt til å være.

Og i det samspillet, i den vekselvirkningen, skjer det noe vakkert: vi vokser begge. Han blir mer seg selv, og jeg får være vitne til den veksten. Det er et privilegium. Det er kjærlighet i praksis.

IMG_7587.jpeg

Anonymkode: b5d30...009

Dette gjelder jo alle. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Gir bekreftelse til både menn og kvinner her og der. Enig i at man bør se hverandre. 

På en måte så gir du mer lykke hvis du bekrefter noen av samme kjønn eller som på en annen måte er utenfor sjekke-radaren

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Klarer liksom ikke å se på hvilken måte kona skal «gi meg bekreftelse» sånn helt konkret🤷🏼‍♂️

Jeg smører på jeg, men det er ikke et øyeblikk falskt, men oppriktig begeistring. 

Han har ryddet og vasket i huset, og jeg kommer hjem. Da blir det "Åh så deilig å komme hjem til dette! Så flink du har vært!" , og spontan kyss og klem. 

Han har laget deilig middag. Da blir det "Dette var kjempegodt! Tusen takk for maten! Du er en god kokk."

Han har malt noe. Da blir det "Så utrolig bra jobba! Det ble veldig fint. Og så kjapt du gjorde det også. Du er skikkelig dyktig!"

Han skal fikse noe han er litt usikker angående. Da blir det "Jeg er helt sikker på at du klarer det. Du et alltid så flink når du setter i gang. Jeg tror på deg!". 

Han har kledd seg opp. Da blir det "Wow, min sexy mann!" 

Han gjorde noe feil/ødela noe. Da blir det "Det er ikke så farlig, alle gjør feil."

Han er bekymret/trist. Jeg lytter og viser medfølelse, støtte og sympati, at jeg er der for ham og bryr meg om hvordan han har det. 

Han står naken på badet. Jeg stryker en hånd over kroppen hans og hilser gjerne på pikken. Viser at jeg liker det jeg ser. 

Jeg legger ikke skul på at jeg ønsker og trenger ham, og setter pris på å ha ham i livet. 

Lista kan fortsette, men jeg viser begeistring  takknemlighet, omtanke, at jeg er her for ham, at jeg setter pris på hvem han er og hvordan han ser ut, at jeg tror på ham og heier på ham, med mer. Altså bekrefter ham både for hvem han er og hva han klarer og kan, at han er absolutt god nok selv om han ikke kan alt, og ikke minst angående hva han er for meg. 

Så ble det en liten pause fra å fullføre dette innlegget, for min mann kom hjem med blomster til meg. Det er en fin bonus ved å ha mann som vet at man setter pris på ham, ved at da er det nok enklere å vise det tilbake også. 🥰

(Som medførte kyss og klem og begeistret kone.)

Anonymkode: 040fe...0a9

• Hjerte 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg smører på jeg, men det er ikke et øyeblikk falskt, men oppriktig begeistring. 

Han har ryddet og vasket i huset, og jeg kommer hjem. Da blir det "Åh så deilig å komme hjem til dette! Så flink du har vært!" , og spontan kyss og klem. 

Han har laget deilig middag. Da blir det "Dette var kjempegodt! Tusen takk for maten! Du er en god kokk."

Han har malt noe. Da blir det "Så utrolig bra jobba! Det ble veldig fint. Og så kjapt du gjorde det også. Du er skikkelig dyktig!"

Han skal fikse noe han er litt usikker angående. Da blir det "Jeg er helt sikker på at du klarer det. Du et alltid så flink når du setter i gang. Jeg tror på deg!". 

Han har kledd seg opp. Da blir det "Wow, min sexy mann!" 

Han gjorde noe feil/ødela noe. Da blir det "Det er ikke så farlig, alle gjør feil."

Han er bekymret/trist. Jeg lytter og viser medfølelse, støtte og sympati, at jeg er der for ham og bryr meg om hvordan han har det. 

Han står naken på badet. Jeg stryker en hånd over kroppen hans og hilser gjerne på pikken. Viser at jeg liker det jeg ser. 

Jeg legger ikke skul på at jeg ønsker og trenger ham, og setter pris på å ha ham i livet. 

Lista kan fortsette, men jeg viser begeistring  takknemlighet, omtanke, at jeg er her for ham, at jeg setter pris på hvem han er og hvordan han ser ut, at jeg tror på ham og heier på ham, med mer. Altså bekrefter ham både for hvem han er og hva han klarer og kan, at han er absolutt god nok selv om han ikke kan alt, og ikke minst angående hva han er for meg. 

Så ble det en liten pause fra å fullføre dette innlegget, for min mann kom hjem med blomster til meg. Det er en fin bonus ved å ha mann som vet at man setter pris på ham, ved at da er det nok enklere å vise det tilbake også. 🥰

(Som medførte kyss og klem og begeistret kone.)

Dere høres ut som et heldig par som har forstått hva det handler om. Jeg heier på dere.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

De formuleringene der får meg til å få fornemmelsen av at mannen er et barn/har en barnerolle.  For meg, som tar det som en selvfølge at vi begge er voksne og relativt kompetente, blir det litt...rart.

Anonymkode: 01589...e69

• Nyttig 2
Skrevet

Godt skrevet. 

Bekreftelse er viktig for meg, hvis ikke så føler meg uelsket og ikke satt pris på. 

Hadde aldri klart å leva i slikt forhold. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.5.2025 den 20.29):

Jeg tror på kraften i ord, blikk, berøring og nærvær. Jeg tror på at vi som kvinner kan være med å løfte, støtte og styrke menn – ikke ved å være svake eller underdanige, men ved å stå trygt i oss selv og samtidig velge å se dere for det dere er og det dere kan bli.

For jeg har sett det – hvordan en mann vokser når han blir sett. Når han merker at noen har tro på ham, ikke fordi han må prestere noe, men fordi han i seg selv er verdt noe. Jeg har sett skuldre senke seg, øyne bli tryggere, og smil som kommer litt lettere, når han får kjenne på at han er nok. Akkurat som han er.

Jeg vil være den som heier, som lytter uten å dømme, som minner deg på hva du bærer på av styrke og verdi – når du kanskje har glemt det selv. Jeg vil kunne si: “Jeg ser hva du kjemper med, og jeg står her med deg. Du trenger ikke skjule deg. Du er sterk, også i det sårbare.”

Det handler ikke om å gjøre mannen avhengig av meg – men å være en trygg havn, et sted han får senke garden, uten å miste verdighet. En kvinne kan være en brikke i oppbyggingen av en manns selvtillit – ikke som en løsning på alt, men som en påminnelse om hvem han er skapt til å være.

Og i det samspillet, i den vekselvirkningen, skjer det noe vakkert: vi vokser begge. Han blir mer seg selv, og jeg får være vitne til den veksten. Det er et privilegium. Det er kjærlighet i praksis.

IMG_7587.jpeg

Dette må være det fineste innlegget jeg har lest på KG, sånn skulle vi alle ha oppført oss 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hvilken type mann! Noen menn takler det ikke. De blir stormannsgale. 😅

Anonymkode: 94887...dba

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.5.2025 den 20.29):

IMG_7587.jpeg

Hm... hvordan får du han til å tro på dette altså egenverdi?

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

De formuleringene der får meg til å få fornemmelsen av at mannen er et barn/har en barnerolle.  For meg, som tar det som en selvfølge at vi begge er voksne og relativt kompetente, blir det litt...rart.

Det tar jeg som selvfølgelig også. Som jeg også gjør ovenfor venninner, og likevel gir jeg dem også komplimenter for hvem de er generelt og for meg personlig, og viser takknemlighet når de har gjort noe fint for meg, viser at jeg bryr meg om dem, og så videre. Nøyaktig det samme gjør jeg altså ovenfor min mann, og ikke et øyeblikk fordi jeg anser noen av dem som barn. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

For en merkelig logikk

Anonymkode: fcd1c...437

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner det er rart å komplimentere at noenner flink for å gjøre noe selvfølgelig og jeg er så til de grader skyldig på jobb og egentlig sånn ellers i livet også. Må skjerpe meg, serriøst takk for at noen her sier ifra. Ikke bare til menn.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skjønner det er rart å komplimentere at noenner flink for å gjøre noe selvfølgelig og jeg er så til de grader skyldig på jobb og egentlig sånn ellers i livet også. Må skjerpe meg, serriøst takk for at noen her sier ifra. Ikke bare til menn.

Skal fortsette noen ganger hvor det gir mer, men ikke til små ting. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.5.2025 den 21.41):

Jeg vet ikke hva TS mener, men oppfatter at det hun skriver er basert på egenerfaring og da handler det vel om hennes mann, samtidig som at det er et velment råd til andre kvinner om at ikke alle menn er håpløse. De er mennesker som også vokser og utvikler seg ved å bli sett og satt pris på av en kvinne som bryr seg om dem 

AnonymBruker skrev (På 18.5.2025 den 21.55):

Nå var det vel ikke omsorgsansvar TS mente?🤔

Det var i hvert fall ikke slik jeg oppfattet henne. Det handler vel mer om å se mannens styrker og svakheter og likevel vise han at man er der for han.

Du ER jo trådstarter, så du burde vite hva trådstarter mener…

Anonymkode: eb791...038

• Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...