AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:29 #1 Del Skrevet søndag kl 18:29 Er det meningen at man skal være så sliten med småbarn og hektisk jobb at man blir kvalm/gråter jevnlig? Det er bare så sinnsykt hardt noen ganger. Har vært fullt opplegg denne helgen og lille jenta har vært så ekstremt krevende. Ødelagt hele helgen. Og så er det jobb imorgen med branner og konflikter og press. Skal det være så ekstremt krevende å være menneske i verdens beste land? Livet var en lek før barn. Følte jeg mestret alt med ett smil og har aldri klagd. Etter barn har absolutt alt raknet i livet mitt - fysikken, psyken, økonomien, sosialt liv, forholdet. Har bare mistet all livsgnist. Ser ikke poenget med livet mitt akkurat nå. Ingen tid til hvile eller egentid og ingen sympati fra noen. Hater det. Anonymkode: 0bf7b...a3d 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:32 #2 Del Skrevet søndag kl 18:32 Jeg gadd ikke hamsterhjulet. Jobber deltid og stortrives 😄. Anbefales Anonymkode: 43d1c...289 8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:35 #3 Del Skrevet søndag kl 18:35 Det som ikke er normalt er det du skriver jobben din er: branner, konflikter, og press. Det sliter jo på alle, også de uten barn. Jeg hadde startet letingen etter ny jobb dersom dette er normalen på ditt arbeidssted. Anonymkode: 7fec9...ac2 7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:36 #4 Del Skrevet søndag kl 18:36 Jeg byttet til en enklere (og dårligere betalt) jobb for å få en bedre hverdag🥹 Anonymkode: dab6a...7e7 5 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:41 #5 Del Skrevet søndag kl 18:41 Jeg tror det er ganske vanlig. Jeg har også nærmest gitt opp karriere og de jobbene jeg egentlig vil ha, for å redusere stress. Har en vanlig jobb med litt dårlig lønn. Prøver å hente meg inn mens jeg er på jobb. Sitter på stillerom alene en del dager, tar hjemmekontor, legger inn halvtimes trening på jobb, avspenning 10 min på sofaen osv på jobb. Prøver å jobbe effektivt når jeg jobber. Anonymkode: c25ea...da4 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 20:29 #6 Del Skrevet søndag kl 20:29 Du har full sympati fra meg TS! Jeg synes det er knallhardt med to barn på 3 og 7 år. Eldste sliter litt sosialt og må ha endel oppfølging. Yngste sliter med språkutviklingen og må også følges opp. Tror det du beskriver i innlegget ditt TS er veldig vanlig. Jeg gikk ned i 80% stilling for å få litt mer ro. Det har funket for meg, men økonomisk er det krevende. Likevel foretrekker jeg litt dårligere lønn fremfor ødelagt helse. Det er også viktig å senke kravene generelt. Hva konkret er det du sliter med når du skriver branner, konfliker og press? Anonymkode: d94db...e24 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet søndag kl 20:33 #7 Del Skrevet søndag kl 20:33 (endret) Jobber deltid i en jobb hvor jeg har kun hjemmekontor. Hadde aldri greid 100% jobb utenfor hjemmet nå i småbarnstiden. Du har helt rett. Det skal ikke være sånn. Se på muligheter for hvordan dere kan redusere arbeid - ergo leve på langt lavere budsjett. Endret søndag kl 20:33 av Anononyma 2 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 20:39 #8 Del Skrevet søndag kl 20:39 Nei såklart må det ikke være sånn. Skaff deg en fast nattevakt-stilling, du får utrolig mange flere fridager og kan være supermamma. Anonymkode: d7ad7...8f5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hvaduikkeser Skrevet søndag kl 20:45 #9 Del Skrevet søndag kl 20:45 Anononyma skrev (11 minutter siden): Jobber deltid i en jobb hvor jeg har kun hjemmekontor. Hadde aldri greid 100% jobb utenfor hjemmet nå i småbarnstiden. Du har helt rett. Det skal ikke være sånn. Se på muligheter for hvordan dere kan redusere arbeid - ergo leve på langt lavere budsjett. Hva jobber du med/som? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 20:51 #10 Del Skrevet søndag kl 20:51 Hekt uaktuelt å være i noe hamsterhjul. Man har da vett til å planlegge for slikt. Anonymkode: c65a9...584 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet søndag kl 20:55 #11 Del Skrevet søndag kl 20:55 hvaduikkeser skrev (10 minutter siden): Hva jobber du med/som? Økonom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gaia Skrevet søndag kl 21:00 #12 Del Skrevet søndag kl 21:00 Med riktig organisering av jobb og fritid skal det være fullt mulig å ikke føle på at man lever i et hamsterhjul. Hvordan planlegger du uka deres? 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 05:08 #13 Del Skrevet mandag kl 05:08 Gaia skrev (8 timer siden): Med riktig organisering av jobb og fritid skal det være fullt mulig å ikke føle på at man lever i et hamsterhjul. Hvordan planlegger du uka deres? Har du tips? Her står jeg opp 5.30-6.00 Gjør klar meg og unger og drar 7.00, leverer de i barnehagen 7.40 Tror videre til jobb og er der 8.15-15.45. Henter i barnehagen 16.15, hjemme 17.00 og lager middag og spiser Rydder og ordner under og legger de 19 og eldste sovner ikke før 20. Stuper da selv i seng. Anonymkode: 82280...cb0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet mandag kl 05:11 #14 Del Skrevet mandag kl 05:11 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har du tips? Her står jeg opp 5.30-6.00 Gjør klar meg og unger og drar 7.00, leverer de i barnehagen 7.40 Tror videre til jobb og er der 8.15-15.45. Henter i barnehagen 16.15, hjemme 17.00 og lager middag og spiser Rydder og ordner under og legger de 19 og eldste sovner ikke før 20. Stuper da selv i seng. Anonymkode: 82280...cb0 Sovner du når du stuper i seng? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 05:15 #15 Del Skrevet mandag kl 05:15 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har du tips? Her står jeg opp 5.30-6.00 Gjør klar meg og unger og drar 7.00, leverer de i barnehagen 7.40 Tror videre til jobb og er der 8.15-15.45. Henter i barnehagen 16.15, hjemme 17.00 og lager middag og spiser Rydder og ordner under og legger de 19 og eldste sovner ikke før 20. Stuper da selv i seng. Anonymkode: 82280...cb0 Er du aleneforelder? Synes du har for lang reisevei, 1 t 15 min er for meg uaktuelt. Er det mulig å finne jobb / barnehage nærmere hjemmet? Anonymkode: 03d61...7cc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 05:17 #16 Del Skrevet mandag kl 05:17 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har du tips? Her står jeg opp 5.30-6.00 Gjør klar meg og unger og drar 7.00, leverer de i barnehagen 7.40 Tror videre til jobb og er der 8.15-15.45. Henter i barnehagen 16.15, hjemme 17.00 og lager middag og spiser Rydder og ordner under og legger de 19 og eldste sovner ikke før 20. Stuper da selv i seng. Anonymkode: 82280...cb0 Ganske norsmal hverdag, men det blir tungt hvis du mistrives på jobb. Og hvordan ser helgene ut? De er der for at vi skal hente oss inn. Hverdagen med småbarn er litt masete, men det er viktig å prøve å finne noe glede i også dette. Frokosten og middag feks, at dette blir kvalitetstid og ikke bare "mas". Det blir uansett snart meget bedre, når barna starter på skolen og er mer selvdrevne. Anonymkode: a9378...521 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 05:24 #17 Del Skrevet mandag kl 05:24 Det er helt vanlig og normalt at mødre jobber mindre når de har småbarn. Anonymkode: eff11...2e6 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 05:26 #18 Del Skrevet mandag kl 05:26 Jeg føler med deg, jeg syns det til tider er svært vanskelig å kontinuerlig skulle ha ansvar for noen som trenger deg. Vi har en på 2,5, føler jeg har greid å organisere meg slik nå at jeg holder hodet over vannet: Jeg står opp kl 6 og sykler til jobb mens mannen tar barnet og leverer i barnehagen. Jeg sykler hjem og henter i barnehagen ca. 15:45. Er sammen med barnet, går kanskje en liten tur ut eller får gjort noen ærend, prøver å ha middag klar 17:30. Barnet begynner leggerutinen ca. 19:00 (vi tar den annenhver dag). Barnet sovner ca. kl 20, jeg har da enten 1 eller 2 timer til å forberede dagen etterpå (klær som skal brukes, skjærer opp til middagslaging etc). Barnet våkner fortsatt nesten hver natt, så jeg prøver å sove innen 21:30. På denne måten får jeg sovet nok, trent, laget mat fra bunnen uten at det er FOR mye stress i hverdagen. Og det er viktig for at jeg skal føle meg bra. Har slutta helt med TV feks, gjør kun ting som faktisk er positivt for meg - er sosial eller driver med hobby (baking, kjøkkenhage). Har etterhvert også gått ned til 80% så har fri en dag i uka. Det er priceless! Anonymkode: a1865...494 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 05:28 #19 Del Skrevet mandag kl 05:28 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Har du tips? Her står jeg opp 5.30-6.00 Gjør klar meg og unger og drar 7.00, leverer de i barnehagen 7.40 Tror videre til jobb og er der 8.15-15.45. Henter i barnehagen 16.15, hjemme 17.00 og lager middag og spiser Rydder og ordner under og legger de 19 og eldste sovner ikke før 20. Stuper da selv i seng. Anonymkode: 82280...cb0 Nesten likt. Står opp 06.00. Da har mannen dratt på jobb allerede. Lager matpakker og frokost. Vekker barna (6, 7 og 3 år) kl. 06.30. Drar hjemmefra 07.20 og leverer i bhg og sfo. Kommer på jobb 08.00 og jobber til 15.45. Henter barna på vei fra jobb. Er det aktiviteter, så kjører jeginnom butikken og kjøper litt mat slik at vi spiser i garderoben/på tribunen mens 1 eller 2 av barna trener. Altså jeg tar med meg alle selv om det er trening for bare noen. Hjemme 18.10. 2 dager i uka rekker vi å komme hjem til middag og så drar på aktivitet fra 18 til 19. Kveldsmat 19.30. Alle barna i seng 20.30. Mannen tar seg av barna fra vi kommer fra aktivitetene. Han legger seg 21.30. Jeg har da tre timer til for meg selv hver dag. Da slapper jeg av, leser, strikker foran en film... Hovedrydding og vasking tar vi sammen med mannen i helga. Føler at dette er normalt. Hva ellees hadde vi funnet på å gjøre hvis ikke være med barna? Anonymkode: f1c3c...e55 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 05:30 #20 Del Skrevet mandag kl 05:30 Så glad jeg ikke har barn. Å få barn er ikke meningen med livet som mange påstår. Anonymkode: 4b683...145 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå