Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg hatt min første dose Mounjaro liggende i kjøleskapet i en hel uke. Jeg får meg ikke til å sette første sprøyte. Det var en jobb å komme dit hvor jeg godtok at jeg ikke får det til selv (etter 15 år med 25kg pluss minus), så første steg over dørstokken er tatt. 

MEN, jeg lider av emetofobi. Det styrer store deler av livet mitt, og nok en gang ødelegger den jævla fobien for meg. Jeg har nemlig lest og hørt at en vanlig bivirkning av Mounjaro er nettopp oppkast. 

«Man finner det man leter etter» heter det, så alt jeg kommer over er selvfølgelig forumer hvor folk deler hvor ille bivirkninger de har fått, at de har kasta opp i dagevis, vært konstant kvalme og lignende, så nå søker jeg det motsatte. Folk som tar sprøytene og som ikke opplever store bivirkninger. Er det deg? Da blir jeg glad for om du deler opplevelsen din!

Takk for hjelpen ♥️

Anonymkode: ee007...0ad

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tok første dose for 5 dager siden. Har hatt god virkning, og ingen bivirkninger. Ingen kvalme i det hele tatt.

Du kan jo vurdere å starte på halv dose, dvs bare klikke halvparten av klikkene. Så starter du enda roligere. Bare google hvor mange klikk 2.5mg pennen har. 

Anonymkode: edcb2...9cd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tok første dose for 5 dager siden. Har hatt god virkning, og ingen bivirkninger. Ingen kvalme i det hele tatt.

Du kan jo vurdere å starte på halv dose, dvs bare klikke halvparten av klikkene. Så starter du enda roligere. Bare google hvor mange klikk 2.5mg pennen har. 

Anonymkode: edcb2...9cd

Takk for svar!

Kan jeg spørre når på dagen du tar sprøyten?

Anonymkode: ee007...0ad

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg spørre hvor høy du er og vekten din (gjerne BMI også) når du fikk det skrevet ut? Sliter med å gå ned selv og har vurdert om jeg skal ta det opp med fastlege.. 

Anonymkode: d2053...238

AnonymBruker
Skrevet

Start med mikrodosering. Jeg går riktignok på Wegovy og startet i februar på 0,10. Normal startdose der er jo 0,25. 

Nå er jeg på 1.5 og først nå er jeg småkvalm her og der, men helt overkommelig.  Cluet er jo å finne dosen som ikke dreper matlysten fullstendig. 

Anonymkode: 6d339...634

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...