AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:36 #21 Del Skrevet søndag kl 18:36 megda skrev (3 minutter siden): tenåringene vil eksperimentere enten du vil det eller ikke. bedre at det skjer i ordnede former. det er faktisk det minst uheldige utgangspunktet. Det stemmer ikke. Tall viser at foreldre sine holdninger har stor påvirkningskraft, og at det absolutt ikke er bedre at ungdom drikker i "ordnede former". De som får alkohol hjemme, særlig dersom de debuterer tidlig, vil generelt drikke mer senere. Anonymkode: 791e3...133 11 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:37 #22 Del Skrevet søndag kl 18:37 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Da hadde jeg klikket i vinkel og anmeldt foreldrene. Anonymkode: c068c...964 Jeg kan ikke klikke i vinkel, da kommer han jo aldri til å betro seg til meg igjen. Anonymkode: 8a9fd...137 13 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:37 #23 Del Skrevet søndag kl 18:37 En ting er å tolerere at ungdommer tøyer litt grenser og akseptere at de drikker litt i skjul. Er en helt annen ting å både tillate, servere og legge til rette for det. Anonymkode: 110f2...b18 9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
test1e Skrevet søndag kl 18:37 #24 Del Skrevet søndag kl 18:37 Uanonym bruker skrev (3 minutter siden): Enkelte typer narkotika er lov i andre land, synes du det er greit om noen gir barnet ditt hasj? Hva har det med saken å gjøre ? Hvor kom dette fra ? Er du narkoman ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:39 #25 Del Skrevet søndag kl 18:39 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg kan ikke klikke i vinkel, da kommer han jo aldri til å betro seg til meg igjen. Anonymkode: 8a9fd...137 Selvsagt trenger du ikke klikke i vinkel. Men ville nå sagt klart ifra hva jeg mener om saken og få de til å forstå at det ikke er akseptabelt. Anonymkode: 110f2...b18 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet søndag kl 18:39 #26 Del Skrevet søndag kl 18:39 test1e skrev (Akkurat nå): Hva har det med saken å gjøre ? Hvor kom dette fra ? Er du narkoman ? Du mener det er greit å servere 15-åringer øl fordi det er lov i Danmark (jeg tror imidlertid grensa er 16 år, ikke 15), da spør jeg om det er greit å gi ungdommene hasj fordi det er lov i f.eks. Nederland og Portugal. 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:45 #27 Del Skrevet søndag kl 18:45 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): En ting er å tolerere at ungdommer tøyer litt grenser og akseptere at de drikker litt i skjul. Er en helt annen ting å både tillate, servere og legge til rette for det. Anonymkode: 110f2...b18 Enig. Jeg hadde ikke likt om de hadde servert alkoholfritt engang. Ingen 15-åringer trenger å tørrtrene til sjampanje-frokost. Det kommer ærlig talt fort nok, uten at foreldrene har introdusert dem for det. Jeg er ikke antialkohol, drikker selv. Men denne sosialiseringen av voksne alkoholvaner som noen voksne driver med er galskap. Ts, nå vet du at disse foreldrene ikke er til å stole på. Hadde nevnt det for andre foreldre, så kan dere heller tilby tryggere alternativer. Anonymkode: 91a2c...27a 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:46 #28 Del Skrevet søndag kl 18:46 Det er langt utafor, men jeg har hørt om lignende. Det har dog blitt en stor snakkis blant foreldrene, og den guttegjengen har fått store restriksjoner etter det, det ble satt en kasse med øl på bordet på 17.mai-frokosten i fjor: «Forsyn dere, gutta» Men din sønn må da ha blitt full av 4-5 øl? Forresten er du som bestemmer hva som er innafor i din familie og for din sønn. Det er heldigvis ikke vanlig, men altså, det skjer. Anonymkode: 6abe9...33a 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:47 #29 Del Skrevet søndag kl 18:47 Ikke greit. Anonymkode: 23ac3...f8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:48 #30 Del Skrevet søndag kl 18:48 Pretensiøst fjas Anonymkode: 07c34...160 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:48 #31 Del Skrevet søndag kl 18:48 Jeg tror jeg ville begynt med å ringe de andre foreldrene og hørt hva som skjedde, jeg. Kanskje de har en annen versjon av historien? Anonymkode: 27c65...ae3 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GammelKaktus Skrevet søndag kl 18:52 #32 Del Skrevet søndag kl 18:52 (endret) Jeg hadde aldri servert barn under 18 alkohol selv. De fleste vennene til mitt barn er født i begynnelsen på året og de vil bli myndige før han og jeg kommer til å forstå om han kommer til å ta seg en drink med de før han er myndig. Hadde dog ikke likt om det ble servert av foreldre men igjen, jeg hadde nok ikke bikket over av den grunn. Ah, jeg leste feil trodde det var snakk om en 17 åring. Ja, jeg hadde blitt jævlig irritert og jeg hadde nok gitt de beskjed om det. Man gir ikke en 15 åring alkohol. Endret søndag kl 18:55 av GammelKaktus Leste feil og rettet innlegget. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:55 #33 Del Skrevet søndag kl 18:55 Kan ofre en cider boks,men aldri om jeg hadde sjenket andres barn Anonymkode: f3f0a...040 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:55 #34 Del Skrevet søndag kl 18:55 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Min sønn var på 17. maifrokost med en vennegjeng i går. Vi syns det var hyggelig at foreldrene åpnet hjemmet sitt for vennegjengen. Så forteller han meg etterpå at foreldrene hadde servert champagne eller liknende. Og mange av gutta hadde med seg øl som de satt og drakk og foreldrene syns visst at det var helt greit. Jeg fikk se en snap med bilder av bordet med øl og diverse bokser. Jeg ble helt satt ut når jeg hørte det. Veldig glad for at han er så ærlig med meg!! Han forteller at han selv drakk 4-5 øl, som han fikk av venner. Jeg reagerer mest på de voksne her, hvor vanlig er det å tillate alkohol + være med på å skjenke?? Anonymkode: 8a9fd...137 NEI!!!! Anonymkode: 2c010...2c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:55 #35 Del Skrevet søndag kl 18:55 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Jaha du så bilde av champagneflasken altså? Anonymkode: 9841b...7e3 Uansett byr man ikke andres barn/ungdom på hverken alkohol, røyk/vape eller ruslignende produkter. Det er 18 årsgrense på lighter fordi det assosieres med røyk, det er 18 årsgrense grende på alkoholfri drinkmixer Fordi det assosieres med alkoholholdig drikke. Å by slike produkter til en 9.klasse er ikke greit på noen som helst måte og det trenger foreldrene å høre! Ta vare på andres barn som dine egne, men ikke ta avgjørelser på vegne av foreldrene deres! Anonymkode: 546db...777 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:58 #36 Del Skrevet søndag kl 18:58 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg kan ikke klikke i vinkel, da kommer han jo aldri til å betro seg til meg igjen. Anonymkode: 8a9fd...137 Ikke på han selvsagt. Men på de foreldrene som serverte. Anonymkode: c068c...964 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet søndag kl 19:02 #37 Del Skrevet søndag kl 19:02 Det er jo ikke greit en plass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilo Skrevet søndag kl 19:05 #38 Del Skrevet søndag kl 19:05 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg kan ikke klikke i vinkel, da kommer han jo aldri til å betro seg til meg igjen. Anonymkode: 8a9fd...137 Jeg skjønner godt din frustasjon, og jeg har vært i nesten samme situasjon , bare at der fikk vi høre om det på forhånd, så min sønn fikk ikke dra. Akkurat da var jeg verdens verste mamma, men det står jeg stødig i. Samtidig står du i en litt vanskelig skvis. Om du tar kontakt med disse foreldrene eller noen av de andre foreldene, vil din sønn blir stående som den som har "sladret" og kan lett bli utstøtt fra kompisene. Jeg er faktisk usikker på hvordan jeg hadde løst denne situasjonen, så jeg har dessverre ingen råd til deg. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 19:09 #39 Del Skrevet søndag kl 19:09 smilo skrev (3 minutter siden): Jeg skjønner godt din frustasjon, og jeg har vært i nesten samme situasjon , bare at der fikk vi høre om det på forhånd, så min sønn fikk ikke dra. Akkurat da var jeg verdens verste mamma, men det står jeg stødig i. Samtidig står du i en litt vanskelig skvis. Om du tar kontakt med disse foreldrene eller noen av de andre foreldene, vil din sønn blir stående som den som har "sladret" og kan lett bli utstøtt fra kompisene. Jeg er faktisk usikker på hvordan jeg hadde løst denne situasjonen, så jeg har dessverre ingen råd til deg. Takk for forståelsen!! Ts Anonymkode: 8a9fd...137 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet søndag kl 19:13 #40 Del Skrevet søndag kl 19:13 Det er langt fra innafor. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå