Gå til innhold

Servere champagne til 15. åring på 17 maifrokost. Innafor?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min sønn var på 17. maifrokost med en vennegjeng i går. Vi syns det var hyggelig at foreldrene åpnet hjemmet sitt for vennegjengen. Så forteller han meg etterpå at foreldrene hadde servert champagne eller liknende. Og mange av gutta hadde med seg øl som de satt og drakk og foreldrene syns visst at det var helt greit. Jeg fikk se en snap med bilder av bordet med øl og diverse bokser. Jeg ble helt satt ut når jeg hørte det. Veldig glad for at han er så ærlig med meg!! Han forteller at han selv drakk 4-5 øl, som han fikk av venner. Jeg reagerer mest på de voksne her, hvor vanlig er det å tillate alkohol + være med på å skjenke??

Anonymkode: 8a9fd...137

• Liker 1
  • Hjerte 10
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Min sønn var på 17. maifrokost med en vennegjeng i går. Vi syns det var hyggelig at foreldrene åpnet hjemmet sitt for vennegjengen. Så forteller han meg etterpå at foreldrene hadde servert champagne eller liknende. Og mange av gutta hadde med seg øl som de satt og drakk og foreldrene syns visst at det var helt greit. Jeg fikk se en snap med bilder av bordet med øl og diverse bokser. Jeg ble helt satt ut når jeg hørte det. Veldig glad for at han er så ærlig med meg!! Han forteller at han selv drakk 4-5 øl, som han fikk av venner. Jeg reagerer mest på de voksne her, hvor vanlig er det å tillate alkohol + være med på å skjenke??

Da hadde jeg klikket i vinkel og anmeldt foreldrene. 

Anonymkode: c068c...964

• Liker 19
  • Hjerte 3
  • Nyttig 16
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei. 
Det er ulovlig. 
Han  er  15 ikke 18. 

Anonymkode: f3e3e...991

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Altså 10. klassinger? Det synes jeg var veldig spesielt. Å få smake et lite glass greit nok, men ikke flere glass eller flere øl, det er jo ikke greit.

Anonymkode: 47362...4ad

• Liker 14
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig ikke innafor. Jeg hadde tatt kontakt med foreldrene til noen av de andre guttene og spurt om de vet om dette. Å servere alkohol til 15-åringer på 17. mai er ikke bare ulovlig, det er fullstendig uhørt. 

Da jeg var tenåring festet vi på 16. mai. Nå er ungdommer drita i barnetoget. Hva skjedde? Hvorfor skal man være full på 17. mai? Jeg skjønner det ikke! 

Anonymkode: 4bad0...456

• Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde jeg ikke syntes var greit! Veldig rart at voksne synes det er innafor å servere alkohol til andres mindreårige barn. Rett og slett helt uakseptabelt!

Anonymkode: da385...d6d

• Liker 13
  • Nyttig 12
Skrevet

Har hørt om (uansvarlige) foreldre som sjenker egne barn, men aldri om foreldre som sjenker andre sine barn! Jeg hadde aldri stolt på de foreldre i igjend, og jeg hadde vurdert å anmelde også. Fire øl til en 15 åring er ikke greit!

• Liker 14
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Du vet det ikke var alkoholfritt?

Anonymkode: 9841b...7e3

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du vet det ikke var alkoholfritt?

Det var det ikke. Ts

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Altså 10. klassinger? Det synes jeg var veldig spesielt. Å få smake et lite glass greit nok, men ikke flere glass eller flere øl, det er jo ikke greit.

Anonymkode: 47362...4ad

9.klassinger faktisk. Ts

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Pippi Lotta skrev (3 minutter siden):

Har hørt om (uansvarlige) foreldre som sjenker egne barn, men aldri om foreldre som sjenker andre sine barn! Jeg hadde aldri stolt på de foreldre i igjend, og jeg hadde vurdert å anmelde også. Fire øl til en 15 åring er ikke greit!

Har jeg. Barna ender opp svært alkohol orienterte, men det er jo igjen veldig vanlig. 

Trist at så unge skal gå rundt å ødelegge for seg før de har utviklet hjernen. Mye vonde opplevelser som kan foregå på fest. 

Anonymkode: f9095...384

AnonymBruker
Skrevet
lolaanita skrev (1 minutt siden):

Det var det ikke. Ts

Jaha du så bilde av champagneflasken altså?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke greit. Selv om jeg har vært klar over at barna mine klarte å skaffe seg alkohol innen de ble 18 år, slik jeg og mine venninner klarte det samme, så har det vært klar 18 årsgrense for å akseptere at de fikk servert alkohol, både fra oss og andre voksne. 

Anonymkode: b9355...dc4

• Liker 10
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde anmeldt de foreldrene. Hva man velger å gjøre i forhold til egne barn, får være opp til hver enkelt. Men ingen skal ta det valget for meg og mine. 

Anonymkode: ed5a0...991

• Liker 4
  • Nyttig 6
Skrevet

Det er selvfølgelig ikke greit. Å la 15-åringer drikke flere bokser med øl er jo helt sinnssynkt. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker det ikke.

Samtidig vet jeg av 15 åringer som uten problemer får tak i alkoholholdig drikke.

Her hadde jeg samtalt med foreldrene.

Det jeg har gjort med mitt eget barn er å gjøre h*n oppmerksom på at både jeg og faren sliter med avhengighet.

Anonymkode: 5bca7...034

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er virkelig ikke greit. Min søster gjorde det samme da hennes var 15, skjenket både egne barn, og andre sine barn. Jeg har kjeftet skikkelig på henne. Men hun bryr seg ikke.

Anonymkode: 1d497...cbb

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

tenåringene vil eksperimentere enten du vil det eller ikke. bedre at det skjer i ordnede former. det er faktisk det minst uheldige utgangspunktet.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Uanonym bruker skrev (21 timer siden):

Å la 15-åringer drikke flere bokser med øl er jo helt sinnssynkt

He he, så land som Danmark som har 16 års grense er "skinnsykt" ?

Tross alt, det er vel bedre å smakke sprudlevann enn å kjøpe noe lurium man ikke vet hvor kommer fra(Som var ganske vanlig når jeg var på den alderen) 

Endret av test1e
  • Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
test1e skrev (1 minutt siden):

He he, så land som Danmark som har 16 års grense er "skinnsykt" ?

Tross alt, det er vel bedre å smakke sprudlevann enn å kjøpe noe lurium man ikke vet hvor kommer fra(Som var ganske vanlig når jeg var i den alderen) 

Vi bor ikke i Danmark, men i Norge, og her er grensa 18 år. Da er det ganske sinnssykt med foreldre som serverer det til andres barn.

Enkelte typer narkotika er lov i andre land, synes du det er greit om noen gir barnet ditt hasj?

• Liker 12
  • Nyttig 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...