Gå til innhold

Hjelp med å velge farge til stua

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal male alle vegger i stua. Åpen for alle forslag, men må ha noe annet enn den som er her. Det er modern beige. Stua er ca 20 kvm

IMG_20250410_162117.jpg

IMG_20250410_162057.jpg

Anonymkode: 684dc...60c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

IMG_20250410_162112.jpg

AnonymBruker
Skrevet

.

AnonymBruker
Skrevet

Hva med krydderurt? En lys gulgrønn som vil stå fint til sofaen

Anonymkode: ec0f0...dc9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jotun Observe
Jotun Krydderurt
Jotun Blekvier
Jotun Mild
Jotun Kalk

Anonymkode: 93563...8e7

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Dytt

Skrevet

Jeg er glad i litt lyse grønnfarger. Tenker de vil passe fint hos deg, så mitt forslag er f.eks.

Jotun Treasure

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

.

Er ikke forslagene bra nok? Hva er du ute etter?

Si heller hva du liker/ikke liker?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.5.2025 den 21.37):

Er ikke forslagene bra nok? Hva er du ute etter?

Si heller hva du liker/ikke liker?

Jeg liker lune farger som skaper stemning og gir godt humør. Ikke for intenst. Men heller ikke blass. Har vurdert en mellombrun farge på vegger og tak (jordnøtt fra butinox) men er redd det blir for mørkt. Eller så vurderer jeg jotun Lotus på veggene (taket er egghvit). Grunnen til at jeg er så usikker er fordi rommet er bare 19 kvm med 220 cm takhøyde, og har trepanel og ikke slette vegger. Setter pris på alle tips. Det er så gøy med interiør!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg liker lune farger som skaper stemning og gir godt humør. Ikke for intenst. Men heller ikke blass. Har vurdert en mellombrun farge på vegger og tak (jordnøtt fra butinox) men er redd det blir for mørkt. Eller så vurderer jeg jotun Lotus på veggene (taket er egghvit). Grunnen til at jeg er så usikker er fordi rommet er bare 19 kvm med 220 cm takhøyde, og har trepanel og ikke slette vegger. Setter pris på alle tips. Det er så gøy med interiør!

Jordnøtt ser i hvert fall ut til å ha veldig mye rødt i seg, vanskelig å se utfra skjer, Du må først bestemme deg for om du vil ha noe i beige, grått, blått, grønt, evnt utelukke noen av disse, og så se på nyanser innenfor fargene du står igjen med.

Hvis du vil ha en varm beige som er lysere enn den du har nå, så ville jeg sett på jotun Sand eller soothing beige. Sistnevnte litt lysere/dempet enn sand. 
Lotus er jo litt skitten og blass, da ville jeg heller sett på Skandinavis lys, Sans, eller Mild, hvis du vil ha det så lyst. 

Bytt ut gardiner med noe lett i naturfarge som går ned til gulv, få et gulvteppe i beigetone, og du vil få ei veldig lun stue.

Spørsmålet er jo hva som gjør deg glad av farger. Jeg ville blitt glad av krydderurt eller blekvier i dette rommet, sammen med flere grønne planter og tekstiler som harmonerer og balanserer. Men alt avhenger jo av hva du liker, og lysforhold/hva som kler rommet.

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Varm rust? Rusty?

Anonymkode: f62a9...c4e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jordnøtt ser i hvert fall ut til å ha veldig mye rødt i seg, vanskelig å se utfra skjer, Du må først bestemme deg for om du vil ha noe i beige, grått, blått, grønt, evnt utelukke noen av disse, og så se på nyanser innenfor fargene du står igjen med.

Hvis du vil ha en varm beige som er lysere enn den du har nå, så ville jeg sett på jotun Sand eller soothing beige. Sistnevnte litt lysere/dempet enn sand. 
Lotus er jo litt skitten og blass, da ville jeg heller sett på Skandinavis lys, Sans, eller Mild, hvis du vil ha det så lyst. 

Bytt ut gardiner med noe lett i naturfarge som går ned til gulv, få et gulvteppe i beigetone, og du vil få ei veldig lun stue.

Spørsmålet er jo hva som gjør deg glad av farger. Jeg ville blitt glad av krydderurt eller blekvier i dette rommet, sammen med flere grønne planter og tekstiler som harmonerer og balanserer. Men alt avhenger jo av hva du liker, og lysforhold/hva som kler rommet.

Takk!

Har prøvemalt med Soothing beige, men den blir ganske grå og blass hos meg. Jotun Vanilje fikk rødskjær av en eller annen grunn. Gult stresser meg litt. Enig med deg i at Krydderurt er lekker. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk!

Har prøvemalt med Soothing beige, men den blir ganske grå og blass hos meg. Jotun Vanilje fikk rødskjær av en eller annen grunn. Gult stresser meg litt. Enig med deg i at Krydderurt er lekker. 

Prøvefarger gir ikke riktig inntrykk bestandig, og alle prøvefarger er veldig matte. Vanilje har mye rødt i seg, så derfor vil den alltid få litt rødskjær. 

Husk også at når du maler over en annen farge, så vil fargen som allerede er der påvirke. Det er stor forskjell å male 20 x30 cm og et helt rom. Hvis soothing virker grå, prøv Sand. Mild, Sand, eller Skandinavisk lys, er ikke gule. De er varme toner i beige, som hadde passet kjempefint hos deg. Husk at farger på skjerm ikke alltid stemmer, skjermen din kan gi helt annen farge enn naboen sin.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Varm rust? Rusty?

Anonymkode: f62a9...c4e

Rusty blir veldig tung i stuen her syns jeg. Da ville jeg heller sett på Devine eller Shams, evnt embrace.

• Liker 1
  • 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

kan fersken funke her? Peachy?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...