Gå til innhold

Kjæresten min vil at jeg skal føle lik ansvar for hans barn, som om de var mine egne.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Åh hellige jul her var det mange røde flagg!!!

Han er ikke en veldig reflektert forelder - og - han prøver utnytte deg.

Finn deg en annen. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Moren er ikke i bildet. 

Jeg syns egentlig han er flink som tar ansvar for barna. 

Det er komplisert. 

Vi har kjent hverandre i et halvt år. Jeg traff barna et par måneder siden. 

Jeg bor mye hos ham, men vi har ikke flyttet sammen.

Anonymkode: 7d1ab...d9a

1: Dere bor hver for dere, og har ikke felles økonomi. Jeg mener: Hallo! Etter sels måneder.

2: Ikke la deg tvinge på barna. La dem velge deg og ta det derfra. Se det lange bildet.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Problemet her med prosentvis betaling etter inntekt ville vært at jeg betaler 80%

Ts

Du vet hva du bør gjøre... eller?

Anonymkode: f3381...5be

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Problemet her med prosentvis betaling etter inntekt ville vært at jeg betaler 80%

Ts

Du forstår at du blir både benyttet og utnyttet her? 

Han er sikkert glad i deg, men han vil at du skal steppe inn og ta mye mer ansvar enn hva som er normalt etter at man har vært sammen i noen måneder.

Det han har sagt til deg, er ikke normalt å si etter så kort tid. At han blander inn ansvar for hans barn og økonomisk forpliktelser er virkelig helt feil.

Først blir du kjent med han og barna, så ser dere hvordan det går, så bor dere kanskje mer og mer sammen, kanskje dere flytter sammen. Så kommer alt det andre helt naturlig når dere forstår at dere vil bli gamle sammen.

Dette er en prosess som går over noen år, ikke etter noen måneder! 

Anonymkode: e2d57...3f6

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du vet hva du bør gjøre... eller?

Jeg vet...gråter ikke engang

• Liker 8
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hva er egentlig vanlig i en slik situasjon? 

Er det relevant hva som er vanlig, når dette ikke er noe for deg…?

Endret av Grønnastar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Først og fremst heter rollen bonusmor. Det er verken "venn av far" eller ny mor, men det egne fenomenet bonusmor. Men det viktigste her er at du ikke har gått inn i den rollen enda. Dere bor ikke sammen?

Da er du selvfølgelig bare venn av far, eller pappas kjæreste. Og skal verken ta rollen som bonusmor eller mor eller noe. Og ingen disiplinering av barn, lage regler, gå inn i oppdragelsen el noe slikt. Du har rett og slett ikke trått inn i den rollen enda. Vil være mye for deg å tenke på før gjør det :) 

Og når kommer til økonomiske; Nei ingenting fra deg. Fordi han er fortsatt alenefar. Mor og far får stønader som aleneforelder, økt barnetrygd, skattelette, bidrag?
Det er først når dere flytter sammen at disse aleneforsørger-stønadene opphører, og ny partner regnes som å skulle delta i forsørgelsen.

Anonymkode: 5b579...c11

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud! Løp fra han der ASAP! 

Det kommer fra en som har gått i den fella før. Ble sammen med en slik tafatt snylter for en del år tilbake. Jeg takker gud og høyere makter, den dag i dag, om at forholdet vårt aldri ble noe av. Jeg ble aldri samboer eller fikk barn med den dritten av en mann. Han utnyttet meg økonomisk, seksuelt, psykisk vold og ekstremt ekle holdninger. Jeg er gift med verdens snilleste, kjekkeste og omsorgsfulle mann i dag, vi har to barn sammen.

Tro meg, du fortjener bedre! Dump han og finn en bedre. Heller singel enn sammen med den dritten der. 

Anonymkode: 23da6...414

• Liker 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva har du tenkt å gjøre, TS?

Anonymkode: be954...33f

Fade han ut

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ts

Regelen med prosent bør kun brukes når det ikke er særkullsbarn med i bildet. Når det er særkullsbarn bør den med barn betale 2/3 (eller mer hvis det er flere og store barn) av de faktiske utgiftene og den uten barn 1/3. Trenger man bolig med flere soverom pga barna? Forelderen må betale mer av boligutgiftene. Brukes det mer strøm og vann og produseres mer søppel pga barna? Forelderen må betale mer på strøm og vann og renovasjon. Går det med mer mat pga barna? Den med barn må betale mer. Bredbånd, netflix, sånne ting kan deles 50-50 da det ikne koster mer jo flere man er i husstanden, evt abonnement man har kun pga barna skal forelderen betale alene.

Og alt dette kun hvis man er samboere - kjærester betaler ingenting!

Anonymkode: eaef4...c7f

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts

Girl.

Run!!!

Anonymkode: f4844...d57

• Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Så hva tror vi grunnen til at det ble slutt mellom han og barnas mor? Jeg ville veddet på at han ikke bidro noe særlig. Hun hadde regien, og nå som han står alene med ansvaret synes han er det er urettferdig. Hvorfor skal ikke dere dele minst 50/50 på barneoppdragelse og økonomi liksom.

Han er ubrukelig. Forbli særboere! 

Noe sier meg at dere er et nytt par

Anonymkode: f4944...b32

KG feiler aldri…

Anonymkode: 228a6...5da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet...gråter ikke engang

Jeg tror det viser deg at dette uansett ikke var en mann og et forhold som ville hatt en god fremtid for deg.

Bra du nå har tenkt å fade ham ut!

Vær forberedt på at han kan komme til å forsøke å manipulere deg på en rekke måter for å holde på deg. Bruk den eventuelle manipulasjonen som enda flere tegn på at han ikke var rett mann for deg!

❤️

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig spesielt å foreslå felles økonomi når dere ikke bor sammen? Skal du betale for din egen leilighet/hus også skal du betale for hans + for barna hans? greit nok at du betaler for maten din når du er der over tid, men dette er jo bare galskap?

Anonymkode: 79e81...8de

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts

Prosentvis betaling etter inntekt betyr ta dere betaler lik prosent, ikke likt beløp. 

Men det er ikke på datingstadiet. 

Anonymkode: f6ed2...e00

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg tror det viser deg at dette uansett ikke var en mann og et forhold som ville hatt en god fremtid for deg.

Bra du nå har tenkt å fade ham ut!

Vær forberedt på at han kan komme til å forsøke å manipulere deg på en rekke måter for å holde på deg. Bruk den eventuelle manipulasjonen som enda flere tegn på at han ikke var rett mann for deg!

❤️

Han forsøkte allerede på å manipulere meg, eller få en sint reaksjon fra meg. Jeg var helt cool. Fordi mine følelser er nå helt døde. 

Han ringte meg og sa noe som hadde til hendikt å være sårende. Så ekkelt. 

• Liker 1
  • Hjerte 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han forsøkte allerede på å manipulere meg, eller få en sint reaksjon fra meg. Jeg var helt cool. Fordi mine følelser er nå helt døde. 

Det han sa var som om han skulle sagt rett ut: Jeg bare brukte deg. 

• Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Betyr det at du har fått snakket med ham?

Anonymkode: f6ed2...e00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...