Gå til innhold

Er det bra nok å sette av 2000 til sparing til bufferkonto hver måned når jeg kun får utbetalt ca. 23 200 netto hver måned?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er uføretrygdet

Anonymkode: cbfea...0b8

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig bra! 🥳

Anonymkode: 129e7...435

AnonymBruker
Skrevet

"Bra nok" ifølge hvem? Selv har jeg 45 000 kr utbetalt, men setter ingenting på sparekonto. Driver heller ikke med fond og aksjer og alt det greiene der. Penger er bare et middel til å leve et fint liv, ikke et mål i seg selv. Å drive å samle opp mest mulig penger har null hensikt, med mindre du sparer til bolig eller noe annet konkret selvsagt.

Anonymkode: 3d968...023

• Nyttig 1
Skrevet

Da har du i alle fall en måneds inntekt i løpet av et år. Om det er bra nok kommer helt an på kostnadene dine i fremtiden. Eier du bolig med vedlikeholdsbehov, er det antakelig knapt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er nesten 10% av inntekten din, jeg tenker det er bra! Særlig når du har så lav inntekt, da går jo mye av inntekten til helt nødvendige ting. Så flott at du klarer å spare! Bra jobba.

Anonymkode: 9ff17...cdd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er nesten 10% av inntekten din, jeg tenker det er bra! Særlig når du har så lav inntekt, da går jo mye av inntekten til helt nødvendige ting. Så flott at du klarer å spare! Bra jobba.

Anonymkode: 9ff17...cdd

Dette over👆Det å klare å spare nesten 10% av så lav inntekt er kjempebra! 

Anonymkode: af26e...9f5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er uføretrygdet

Anonymkode: cbfea...0b8

Du kan ikke sette av mer enn du har til å sette av. Poenget med en bufferkonto er å kunne kjøpe en ny vaskemaskin, dersom den ryker eller andre nødvendige ting. 
Her må du se på hvor gamle ting som koster en del er og behovet for nytt, samt behovet for vedlikehold enten i egen bolig eller bil og andre ting. Eventuelt ferie. 

Anonymkode: 4b686...ffd

AnonymBruker
Skrevet

Synes det er bra at du klarer og spare. Uforutsette utgifter skjer jo. Er ufør selv og har omtrent det samme som deg utbetalt og sparer og 2000 pr mnd. 

Det er bedre og ha litt enn ingenting. Den dagen noe ryker så har en ekstra og forholde seg til. Hos meg røyk vasken på badet og måtte ha rørlegger og ny vask. Så da hadde jeg penger til det uten og måtte låne heldigvis. 

Dere som absolutt bruker opp hele lønna, har vel aldri tenkt at uforutsette ting skjer......

Anonymkode: 49413...3a6

AnonymBruker
Skrevet

Alt er bedre enn ingenting:) Om så, 500 kr i mnd. Selv er jeg heldig med at jeg klarer å spare 5000-600 mnd med 23k utbetalt på ung ufør. 

Anonymkode: f595c...367

Skrevet

Klarer du å sette av nesten 10% av inntekten din synes jeg du er flink, spesielt med lav inntekt.

Blir en bra buffer etter et par år

AnonymBruker
Skrevet

Du er knall heldig som kan sette av 2000 kr i mnd. Jeg klarer ikke i nærheten av det og er i jobb. 

Anonymkode: d52e9...380

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.5.2025 den 18.40):

"Bra nok" ifølge hvem? Selv har jeg 45 000 kr utbetalt, men setter ingenting på sparekonto. Driver heller ikke med fond og aksjer og alt det greiene der. Penger er bare et middel til å leve et fint liv, ikke et mål i seg selv. Å drive å samle opp mest mulig penger har null hensikt, med mindre du sparer til bolig eller noe annet konkret selvsagt.

Anonymkode: 3d968...023

Ingen bufferkonto heller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...