AnonymBruker Skrevet 18. mai #41 Skrevet 18. mai Om du går for en herrebunad vil du nok få en del oppmerksomhet. Uavhengig av hvor den er i fra. Men er nok kanskje bare den eldre garde som vil vise misnøye. Tror ikke jeg kjenner noen som vil bli irritert av noen som går med en bunad de ikke har tilhørighet til, og de må jo kjenne det godt for å vite hvor du har bodd tidligere, og hvor dine foreldre/besteforeldre kommer fra. Anonymkode: efd39...dc9 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai #42 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Men helt ærlig: om jeg himler med øynene av deg i toget, eller gudforby at jeg slenger en kommentar om antrekket ditt, so what? Det er glemt 15 sek etterpå 🤷♀️ det er forsvinnende lote hvor lite tid andre bruker på å tenke på slikt. Det er mer et "oj se på det, DET var stygt- øyeblikk" og så er det glemt. Sykt mye penger for at du skal få 15 sek i mitt hode. Du kan få lengre tid (oppmerksomhet) om jeg ser noe som gjør inntrykk på meg. Noe unikt eller spesielt.. Anonymkode: ad6b6...a1c Av deg ja, for du er vant til å være en b ordet og glemmer at du er på den trygge siden av den kommunikajsonen. Du glemmer også at du ikke er alene, du er en av mange jævlige mennesker. Anonymkode: 6ab51...37c 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai #43 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Av deg ja, for du er vant til å være en b ordet og glemmer at du er på den trygge siden av den kommunikajsonen. Du glemmer også at du ikke er alene, du er en av mange jævlige mennesker. Anonymkode: 6ab51...37c Voldsomt mye du vet om meg, plutselig. Ganske morsomt igrunnen: her er du kun ute etter å provosere, villig til å bruke mange tusen på å skape en eller annen ferie, men du mener at JEG er jævlig fordi jeg syntes noe er stygt og vier hele 15 sek til det? Om du er ute etter å provosere må du tåle kritikken som følger med. Som jeg skrev lengre oppe her: du hadde blitt overrasket hvor lite tid andre faktisk bruker på slikt. Jeg tror det største "problemet" her, og det skriver jeg løst for dette er et oppkonstruert problem er at du har så sykt behov for å markere deg. Jeg står for det jeg skrev: du hadde fått mye mer oppmerksomhet for noe kult, unikt eller spesielt enn du noengang kan forvente å oppnå for ditt barnslig (og ganske sneversynt) "protest". Jeg tror ikke det er bunad du trenger, jeg tror du trenger terapi. Lykke til ❤️ Anonymkode: ad6b6...a1c 4 1
visp Skrevet 18. mai Forfatter #44 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Voldsomt mye du vet om meg, plutselig. Ganske morsomt igrunnen: her er du kun ute etter å provosere, villig til å bruke mange tusen på å skape en eller annen ferie, men du mener at JEG er jævlig fordi jeg syntes noe er stygt og vier hele 15 sek til det? Om du er ute etter å provosere må du tåle kritikken som følger med. Som jeg skrev lengre oppe her: du hadde blitt overrasket hvor lite tid andre faktisk bruker på slikt. Jeg tror det største "problemet" her, og det skriver jeg løst for dette er et oppkonstruert problem er at du har så sykt behov for å markere deg. Jeg står for det jeg skrev: du hadde fått mye mer oppmerksomhet for noe kult, unikt eller spesielt enn du noengang kan forvente å oppnå for ditt barnslig (og ganske sneversynt) "protest". Jeg tror ikke det er bunad du trenger, jeg tror du trenger terapi. Lykke til ❤️ Anonymkode: ad6b6...a1c Jeg vil bare si... det er ikke jeg som er den anonyme brukeren altså. 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai #46 Skrevet 18. mai visp skrev (1 minutt siden): Jeg vil bare si... det er ikke jeg som er den anonyme brukeren altså. Beklager, visp. Det gikk litt kjapt i svingene. Anonymkode: ad6b6...a1c 1
visp Skrevet 18. mai Forfatter #47 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Beklager, visp. Det gikk litt kjapt i svingene. Anonymkode: ad6b6...a1c Det er bare fint med litt krangel i tråden 1
Virrevirrevapp Skrevet 18. mai #48 Skrevet 18. mai Fremmede vet ikke hvor du eller slekta kommer fra, så ingen blir irritert om du velger bunad fra et sted du ikke har tilknytning til. Noenlunde blir litt irritert av festdrakter, og i så fall kan du sørger for irritasjon for bare 2 tusen. 1 1
visp Skrevet 18. mai Forfatter #49 Skrevet 18. mai Virrevirrevapp skrev (4 minutter siden): Fremmede vet ikke hvor du eller slekta kommer fra, så ingen blir irritert om du velger bunad fra et sted du ikke har tilknytning til. Noenlunde blir litt irritert av festdrakter, og i så fall kan du sørger for irritasjon for bare 2 tusen. Tenkte jo å snakke om det på jobb og i andre settinger. Det er jo det de sitter å snakker om før 17. mai. "Har du slekt derfra?" "Hvilken tilhørighet har du til stedet da?" "Nei, tok den jeg syns var finest " Det er jo det som er gøy!
Virrevirrevapp Skrevet 18. mai #50 Skrevet 18. mai visp skrev (1 minutt siden): Tenkte jo å snakke om det på jobb og i andre settinger. Det er jo det de sitter å snakker om før 17. mai. "Har du slekt derfra?" "Hvilken tilhørighet har du til stedet da?" "Nei, tok den jeg syns var finest " Det er jo det som er gøy! Hvis du bare skal snakke om det, trenger du ikke kjøpe deg drakt en gang, holder å si at du har gjort det og evt fotomanipulere fram et bilde av deg med drakt på. Men du kan bli skufffet, kanskje folk tror du bare er fargerik som Mari Msursyad som samler på bunader. 4
AnonymBruker Skrevet 18. mai #51 Skrevet 18. mai Virrevirrevapp skrev (1 minutt siden): Men du kan bli skufffet, kanskje folk tror du bare er fargerik som Mari Msursyad som samler på bunader. Åh, er det lov? Har alltid ønsket meg en hardangerbunad. Før var det liksom den "alle" norskamerikanerne hadde på seg. På bilder fra gamlelandet, da de gikk i 17. Mai tog i USA, og følgelig også den som ble kopiert til oss barn (den tidens fedtdrakter). Tenk så fantastisk om jeg kunne bare begynne å samle på forskjellige bunader, bare fordi de var vakre 🤩🥰 Anonymkode: ad6b6...a1c
AnonymBruker Skrevet 18. mai #52 Skrevet 18. mai Gå for herrebunad. Det kan kanskje virke provoserende hvis det er formålet. Anonymkode: 6a45e...172 3
AnonymBruker Skrevet 18. mai #53 Skrevet 18. mai Folk er (dessverre) ikke så opptatt av deg som det du tror. Ingen bryr seg egentlig om hva slags bunad du har. Jeg kjenner flere som bare har valgt seg en random bunad fordi de liker den. Så hvis du skal punge ut 50 tusen på en bunad så bør det jo være fordi du har LYST på en bunad, og så bør du velge enten en du liker eller fra et sted du har en eller annen tilknytning til. Du blir nok skuffet hvis du tror alle blir så irritert. Anonymkode: 55451...ad1 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai #54 Skrevet 18. mai visp skrev (17 minutter siden): Det er bare fint med litt krangel i tråden Uenighet er helt kurrant, personangrep anser jeg som usmakelig. Fyrte meg litt kjapt opp og tok det ut over deg, igjen må jeg bare beklage. Jeg er ikke bunadpoliti og jeg kan ikke se på avstand om fargene på stingene er korrekt eller i riktig retning. Min bunad er hjemmesydd og jeg har sagt klart og tydelig i fra at bunadpolitiet får la være å se nøye på den for jeg er glad i den som den er. Jeg bryr meg heller ikke om du går med joggesko til bunaden, hva vet jeg om du har vondt i kroppen og trenger god fottøy? Solbriller tenker jeg ikke over, er det ikke greit å kunne se? Jeg bruker briller selv og de skifter farge i sola så der synder nok jeg. At folk pirker og styrer ser jeg ikke poenget med, men heller ikke vitsen med å klasse med noe kun for å få en reaksjon. Og bare for å synde videre: jeg syntes festdrakt kan være utrolig fint, jeg syntes afrobunadene/draktene i en annen tråd her var kult, men de er unikt og nytt, ikke bare å rote til noe som mange har følelser for. Jeg mener: vi setter ikke fyr på flagg for å se om folk blir sinte, vel? Er vi ikke hevet over slikt? Om man stikker hånden inn i vepsebol må man ikke bli sjokkert om man blir stukket. Anonymkode: ad6b6...a1c 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai #55 Skrevet 18. mai Hadde nok ikke giddet å kjøpe en bunad for å irritere noen. MEN tror kanskje beltestakk er den du bør kjøpe om det er det du vil oppnå. Jeg personlig synes jo stakken er fin, MEN den er så utrolig oppbrukt at jeg er lei av den. Når så Evalie lager nesten like festdrakter og så mange på spesielt østlandet velger den stakken blir den liksom kjedelig. Jeg ville virkelig heller valgt en annen om jeg fant et sted jeg hadde litt tilknytning til. Kjedelig er liksom det siste jeg vil være i bunaden min. Og alle beltestakker blir helt like for meg. Det er så mye greier at det blir bare for mye rett og slett. Anonymkode: 3b716...ac1 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai #56 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Da får du velge Svalbard, om du klarer å få kjøpt den da. Krever at du har bodd på Svalbard i alle fire årstider. Grafferdrakten er vel og bare for en liten klan mennesker? Anonymkode: afe75...03e Grafferdrakt er som du sier en drakt , ikke en bunad. Anonymkode: cb883...417
AnonymBruker Skrevet 18. mai #57 Skrevet 18. mai En ting jeg lurer på,er hvordan folk vet hvor du kommer fra/har tilhørighet? Om jeg ser noen i bunad,har jeg da virkelig ingen anelse om hvor denne vokste opp,eller hvor besteforeldrene kom fra,med mindre det er noen jeg kjenner veldig godt. Anonymkode: abda4...903 2
visp Skrevet 18. mai Forfatter #59 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): En ting jeg lurer på,er hvordan folk vet hvor du kommer fra/har tilhørighet? Om jeg ser noen i bunad,har jeg da virkelig ingen anelse om hvor denne vokste opp,eller hvor besteforeldrene kom fra,med mindre det er noen jeg kjenner veldig godt. Anonymkode: abda4...903 Velger man en sjelden bunad fra et lite sted, så kan man jo dra og feire 17. der. Blir garantert lagt merke til da. De lukter en utenforstående lang vei vil jeg tro
AnonymBruker Skrevet 18. mai #60 Skrevet 18. mai Jeg kan ikke tenke meg folk blir opprørt, vil bare stusse over at du kjøper en så hinsides dyr kjole. Anonymkode: 57a79...2e2 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå