Adrenalina1 Skrevet mandag kl 12:00 #81 Del Skrevet mandag kl 12:00 Herregud så barnslig du er TS. Hva får du ut av å irritere noen? Sånn på sikt? Har du lite innhold i livet ditt sånn ellers? 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 12:50 #82 Del Skrevet mandag kl 12:50 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Jeg har bunad fra Voss. Jeg er ikke der fra, eller har slekt derfra. Har en "tante", en venninne av mamma som er barnløs og som har gitt bunaden sin til meg. For meg betyr den veldig mye! Men har møtt folk som syns det er feil at jeg har bunad fra Voss når jeg ikke der fra. Anonymkode: c9a88...173 Det er jo et arvestykke fra en "tante", så det er tilhørighet nok for meg. Skulle den heller støvet bort i skapet? Anonymkode: bc80e...27e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet mandag kl 12:53 #83 Del Skrevet mandag kl 12:53 Ja, da må du punge DYRT ut. Tipper stakken fra Setesdal er nokså lokaleid. Den koster 50-60.000 kr BRUKT på finn 😆Enjoy. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet mandag kl 12:53 #84 Del Skrevet mandag kl 12:53 visp skrev (20 timer siden): Jeg har ingen naturlig tilhørighet noen steder i Norge egentlig, men har råd til noen bunader. Ønsker egentlig den som ville skapt mest furore hos gjengen som hegner om sitt eget. Tips? Samekofte - 100%! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:37 #85 Del Skrevet mandag kl 16:37 Grüner skrev (3 timer siden): Samekofte - 100%! Tipper TS er for feig til å gå for kofte Anonymkode: 31898...6bb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:40 #86 Del Skrevet mandag kl 16:40 AprilLudgate skrev (3 timer siden): Ja, da må du punge DYRT ut. Tipper stakken fra Setesdal er nokså lokaleid. Den koster 50-60.000 kr BRUKT på finn 😆Enjoy. Er det ikke denne som er så poppis i Oslo, da? Anonymkode: 31898...6bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:54 #87 Del Skrevet mandag kl 16:54 Hvorfor ikke bare kjøpe deg den bunaden du faktisk liker best, istdenfor å bruke penger bare for å irritere andre? Og du har jo tilhørighet, for jeg regner med at du bor et eller annet sted? Eller bor du i en bil/båt og forflytter deg rundt i Norge - i så fall har du jo tilhørighet overalt og kan bruke den bunaden du vil. Hvis målet mitt først og fremst var å provosere hadde jeg imidlertid kjøpt meg en samekofte 😅 Anonymkode: 14989...83f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:17 #88 Del Skrevet tirsdag kl 09:17 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Er det ikke denne som er så poppis i Oslo, da? Anonymkode: 31898...6bb Nei, Setesdal bunaden er den korte. Det er beltestakk fra BØ og øst Telemark bunadene som er poppis nå. Anonymkode: 133d4...cdb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet tirsdag kl 09:24 #89 Del Skrevet tirsdag kl 09:24 visp skrev (På 18.5.2025 den 18.27): Jeg har ingen naturlig tilhørighet noen steder i Norge egentlig, men har råd til noen bunader. Ønsker egentlig den som ville skapt mest furore hos gjengen som hegner om sitt eget. Tips? Hvorfor vil du bruke masse penger bare for å irritere noen? Om jeg kom i prat med deg når du hadde på bunad fra mitt hjemsted, så ville jeg spurt om tilhørigheten din dit. Når du så fortalte at du ikke har noen tilhørighet, så ville jeg stusset litt. Men jeg ville ikke blitt irritert. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet tirsdag kl 09:34 #90 Del Skrevet tirsdag kl 09:34 Du er litt smålig ts, samtidig så må jeg innrømme at jeg liker det litt. Jeg humrer for meg selv, her jeg sitter. Kjenner jeg blir helt oppgitt. Slik som at man kritiserer alle de med bunader/beltestakker fra Telemark i Oslo og omegn. Vel, de fleste som bor i Oslo er jo faktisk innflyttere da, så det er jo ikke så veldig rart at man velger den bunaden man synes er finest av de man kan velge mellom. Jeg er en av de som faktisk kommer fra Oslo, med morsslekt som kommer fra Oslo. Jeg kunne velge mellom Nordlandsbunad, Oslobunad og en bunad fra innlandet. Jeg valgte sistnevnte, fordi jeg ikke følte tilhørighet nok til Nord-Norge og Nordland (selv om det faktisk hadde vært innenfor, min bestemor og oldemor var derfra). Jeg valgte bunad med tilhørighet til der min far og farsslekt er fra. Jeg valgte ikke Oslobunaden, fordi jeg ikke likte den i lyseblå. Derimot drømmer jeg nå om ny bunad, Oslobunaden i mørkeblått, fordi jeg er Oslo-jente først og fremst. Uansett. Min mann valgte Øst-Telemarksbunad, siden hele farsslekta er derfra. Og det er så irriterende å måtte forsvare at han har denne bunaden, siden han selv er bor og er vokst opp i Oslo/omegn. De færreste jeg kjenner velger bunad de ikke har noen som helst tilknytning til, så debatten om at "alle i Oslo velger bunad/beltestakk fra Telemark" blir litt tåpelig. Den samme debatten har vært før om Nordlandsbunaden. Ts: kos deg med bunad, håper du irriterer på deg mange. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:40 #91 Del Skrevet tirsdag kl 16:40 AnonymBruker skrev (På 19.5.2025 den 18.37): Tipper TS er for feig til å gå for kofte Anonymkode: 31898...6bb Samekofte er jo ikke bunad da. Anonymkode: 32178...999 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:50 #92 Del Skrevet tirsdag kl 16:50 Bergensbunad med Sandra Lyng sin drømmebluse av 100 % billig polyester inni. Egendesignet forkle med Rosenborg-logo, stiletthæler og en diger spermflekk på skjørtet i Sophie Elise-stil. Anonymkode: c6a13...f23 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 22:02 #93 Del Skrevet tirsdag kl 22:02 Du får sy deg ei kofte hvis det du er opptatt av, er å irritere eller såre folk. Bunadspolitiet er veldig til stede i mediene, men ikke spesielt stort sånn ellers. Anonymkode: 44585...885 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 22:07 #94 Del Skrevet tirsdag kl 22:07 Kjøp på temu? Anonymkode: 68a72...8d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 22:09 #95 Del Skrevet tirsdag kl 22:09 For et hat du bærer på, @visp. Kan ikke være godt å ha der slik, stakkars 🥺 Anonymkode: 6229d...5e3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet torsdag kl 18:02 #96 Del Skrevet torsdag kl 18:02 Alltid Vår skrev (På 19.5.2025 den 10.37): Kanskje det hadde provosert bergenserne mer om hun brukte en Brann-trøye til trønderbunaden 😄 Nei de hadde nok bare antatt hun var på permisjon fra Dr. Martens Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet torsdag kl 18:04 #97 Del Skrevet torsdag kl 18:04 AnonymBruker skrev (På 19.5.2025 den 10.56): Tror du innbiller deg at folk bryr seg mer enn de faktisk gjør. Det er flere og flere som faktisk velger bunad de syntes er fine kontra bunader fra der de har tilhørighet. Så du skal punge ut x antall tunsen fordi det kanskje snakkes om et par ganger innfor 17.mai hvert år. Jeg snakker aldri om bunad og hva folk skal ha på seg 17.mai. det kan jeg ikke huske vi har gjort noen gang. Eneste gang en kan spørre noen om bunaden er om en syntes den er veldig fin og ukjent for meg. Da kan jeg spørre hvor den er ifra, men jeg spør jo ikke om tilhørigheten i fohold til valget. Det bryr meg null. Her i huset har vi 3 forskjellige slags bunader, jeg har fra mitt hjemsted, ene barnet har fra fars hjemsted og det andre barnet har fra plassen vi bor som vi har bodd hele barnets levetid. Det var helt opp til de å velge selv når de fikk bunad til konfirmasjon. Og ingen bryr seg. Anonymkode: 33034...5f6 Eneste gangene jeg får spørsmål er når jeg feirer i utlandet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:06 #98 Del Skrevet torsdag kl 19:06 broder på noe rart på den, type floskler og annet svulstig, Pride-flagg, skriv sjærlighet med store bokstaver, "make luurv nått Wår", eller "det er ikke min feil at jeg ble føtt vakker". Anonymkode: e0cd3...a24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå