Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, jeg røyker og prøver. Har kuttet ned på røyken og har planer om å slutte helt. Men, hva om jeg ikke klarer å slutte når den tid kommer at jeg forhåpentligvis blir gravid? :sjenert:

Slutter dere helt før dere prøver, slutter dere når dere blir gravide eller kutter dere bare ned på røyken når dere blir gravide? Hva har dere "planlagt" ang. dette?

Litt kronglete forklart men...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JEg røyker ikke, så dette kommer jeg aldri til å legge planer om.

Og jeg skal ikke komme med mine meninger om røykende gravide heller.

Bare opplyses om at det faktsik er slik at røyking gjør det vanskeligere å LYKKES med å få en spire til å gro inni magen din.

Burde kanskje være motivasjon, dersom dere prøver en studn i alle fall? At røykeslutt kan øke sjangsen for å i det hele tatt bli gravid, (og ikke miste den)

Gjest Gjest
Skrevet

Ikke røyker jeg, og ikke er jeg gravid, men de jeg kjenner som har vært faste røykere og blitt gravide (planlagt og ikke planlagt), har slutta på dagen. De trappet ikke ned på forhånd. Men jeg tror du har et godt utgangspunkt om du trapper ned nå og er bevisst på hvor mye du røyker - da vil det forhåpentligvis ikke bli vanskelig å kutte helt ut den dagen du evt blir gravid. Det er selvsagt noen som ikke klarer helt å slutte, men i mange tilfelle holder det å tenke på hvor skadelig det faktisk er for fosteret...

Det stemmer jo også at det er vanskeligere å bli gravid om en røyker, men det er tross alt mange som klarer DET også;-)

Skrevet

Jeg har sluttet. Vi har jo prøvd i over 8 måneder nå, og jeg er redd for at røykinga kan være en av grunnene til at det ikke har klaffa for oss. Jeg hadde planer om å slutte da jeg ble gravid... men har jo ikke blitt det.

Uansett anbefales det å slutte før. Da slutter du fordi du vil , ikke fordi du må. Dessuten er det jo en tøff tid rett etter røykeslutt. Like greit å gjøre seg ferdig med det før graviditeten!

Lykke til uansett hva du gjør! :)

Skrevet

Jeg har alltid sagt at jeg skulle slutte når jeg ble gravid og det gjorde jeg. Koste meg med min aller siste sigarett mens jeg fordøyde test-resultatet. Det var 9. mai for snart 2 år siden.

Det hører med til historien at vi skulle begynne prøvingen etter 17. mai...

Skrevet

Takk for svar folkens.

Uansett hva som skjer så har jeg satt en dato i nærmeste fremtid hvor jeg skal ta min siste røyk, og blir jeg jo gravid før den tid så er jo det flott også...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...