Duraton Skrevet 2. juni #121 Skrevet 2. juni rebella81 skrev (8 minutter siden): Uskyldige mennesker døde i hopetall den sjuende oktober; ja. Ingen ble halshugd og lagt i ovnen. Mange, mange flere palestinere, minst like uskyldige, dør i hopetall nå grunnet det helvetes forrykte lederskapet i Israel. Er israelere mer verdt enn palestinere? Er en uskyldig palestiner verd mer enn en uskyldig israeler? 5 1
Svava Skrevet 2. juni #122 Skrevet 2. juni rebella81 skrev (3 timer siden): Og Israel; demokrati?? Virkelig ?? 😂😂 Ja, Israel er et demokrati. De ligger høyere enn vestlige land som Belgia og Italia. https://worldpopulationreview.com/country-rankings/democracy-index-by-country rebella81 skrev (3 timer siden): Hamas har ikke som mål å utslette Israel, søk opp det nyeste charteret du. Skjønner det er mest stas å vise til det gamle, når man skal svartmale det man kan. Ja, Hamas skjønte etter hvert at det å ha charteret fullt av død over jødene og konpirasjoner som stammet fra Sions vises protokoller ikke var god PR. Språket er forfinet i 2017-versjonen, men det er likevel klart hvilket mål Hamas har. Hva ligger mellom elven og sjøen? https://www.middleeasteye.net/news/hamas-2017-document-full Sitat Hamas rejects any alternative to the full and complete liberation of Palestine, from the river to the sea. 4 7
Bacteria Skrevet 2. juni #123 Skrevet 2. juni Svava skrev (4 minutter siden): Ja, Israel er et demokrati. De ligger høyere enn vestlige land som Belgia og Italia. https://worldpopulationreview.com/country-rankings/democracy-index-by-country Ja, Hamas skjønte etter hvert at det å ha charteret fullt av død over jødene og konpirasjoner som stammet fra Sions vises protokoller ikke var god PR. Språket er forfinet i 2017-versjonen, men det er likevel klart hvilket mål Hamas har. Hva ligger mellom elven og sjøen? https://www.middleeasteye.net/news/hamas-2017-document-full Jeg skjønner ikke argumentet med at chartret er revidert slik at den mest åpenbare antisemittismen er fjernet. Det er jo åpenbart at det ble kun gjort av PR-hensyn. Dessuten taler jo handlingene til Hamas 7-10 er tydelig språk om hva de står for. Det ble visstnok holdt en konferanse i Hamas regi før krigen; «The day hereafter» Der var det ingen kjære mor. Når Palestina en gang ble fritt, var planene klare. Israelske politiske ledere og militære skulle henrettes (selvsagt), resten av jødene skulle deporteres. Noen skulle aller nådigst få lov til å bli i dette palestinske drømmesamfunnet, et fåtall skulle rett ut tvinges til å bli… som slaver. Det dreide seg da om «hjernefolk» som leger, forskere ol. https://www.memri.org/reports/memri-archives-–-october-4-2021-hamas-sponsored-promise-hereafter-conference-phase-following Sier det igjen, at dette er gruppen de «snille» i vesten har mest sympati for er og blir en gåte. Mens vi som forstår israelernes situasjon får kasta merkelapper som «høyreekstrem» og «konservativ kristen» etter oss. Det er helt uforståelig. Opp-ned verden. 3 8
rebella81 Skrevet 2. juni #124 Skrevet 2. juni Bacteria skrev (2 timer siden): Mike Huckabee, USAs ambassadør til Israel har gått ut og sagt at påstandene om at IDF har skutt palestinere i matkø er uriktige. At folk blir skutt på Gaza tviler jeg ikke på, men det er flere væpnede grupper enn IDF og amerikanerne der. Du har Hamas, palestinsk jihad eller hva de heter alle sammen. Det er også opportunistiske bandittgrupper med vekslende lojalitet. Det er snakk om beduiner som har historikk med smugling av våpen og narkotika bla. Etter å ha lest en post fra LUG der israelerne uforbeholdent fikk skylden, stilte jeg Grok3 følgende spørsmål: »Hvem skjøt og drepte palestinere i matkø på Gaza 01.06.25?» Her er konklusjonen, for hva det er verd: Det som er helt sikkert, er at begge grupper tjener på å skylde på hverandre. IDF benekter såklart, mens Hamas og co tjener på å skylde på andre, IDF i sær. Vil legge til at Hamas har ytterligere et motiv for å lyve om dette, de ønsker jo å tilegne seg nødhjelpen for å selge den til høystbydende og da er det jo et strek i regningen at palestinerne får gratis nødhjelp utdelt av noen andre. Kan vi få folket til å bli så redde at de ikke tør å møte opp for å få nødhjelp av GHF er det bra for Hamas. #kynisme Fikk du spurt GROK 3 om hvem som sto bak nedslaktingen av uniformerte helsearbeidere under utrykning da? Er vel noen bander det og? Hva sier det greiene om hun legen som mista ni (!!) barn på en gang? «Khamas» (🙄🙄🙄) propaganda? Heldigvis påpeker GROK 3 at vi ikke har uavhengig verifisering, fordi «demokratiet» Israel ikke slipper inn internasjonale journalister på Gaza. Så da har vi bare de arme stakkarene som var offer for denne nedskytinga og som sier det var IDF, men hey, det kan jo være «Khamas» som har kledd seg ut serru! Bacteria, jeg har lest mange innlegg av deg på KG, du virker som om du har vært ute en vinterdag før vedrørende mye og resonnerer stort sett godt. Jeg har plussa deg mye. Men, i anstendighetens navn, er det ikke noe du stusser på i denne saken her? Tenker du ikke at den laaangt utpå ytre høyre-regjeringen i Israel er vanvittig ekstrem? Har du sett No other land; det finnes da vel ikke rart at palestinerne er vanvittig sinte? Det er en urett av hinsides kaliber som er begått mot dem, det er da ikke vanskelig å se! De klin hakke gale settlerne er jo ikke det FNUGG bedre enn de verste ekstremislamistene! Det å skylde alt som setter Israel til veggs på antisemittisme er jo noe som seriøst og alvorlig må ta slutt. 1
Bacteria Skrevet 2. juni #125 Skrevet 2. juni rebella81 skrev (25 minutter siden): Fikk du spurt GROK 3 om hvem som sto bak nedslaktingen av uniformerte helsearbeidere under utrykning da? Er vel noen bander det og? Hva sier det greiene om hun legen som mista ni (!!) barn på en gang? «Khamas» (🙄🙄🙄) propaganda? Heldigvis påpeker GROK 3 at vi ikke har uavhengig verifisering, fordi «demokratiet» Israel ikke slipper inn internasjonale journalister på Gaza. Så da har vi bare de arme stakkarene som var offer for denne nedskytinga og som sier det var IDF, men hey, det kan jo være «Khamas» som har kledd seg ut serru! Bacteria, jeg har lest mange innlegg av deg på KG, du virker som om du har vært ute en vinterdag før vedrørende mye og resonnerer stort sett godt. Jeg har plussa deg mye. Men, i anstendighetens navn, er det ikke noe du stusser på i denne saken her? Tenker du ikke at den laaangt utpå ytre høyre-regjeringen i Israel er vanvittig ekstrem? Har du sett No other land; det finnes da vel ikke rart at palestinerne er vanvittig sinte? Det er en urett av hinsides kaliber som er begått mot dem, det er da ikke vanskelig å se! De klin hakke gale settlerne er jo ikke det FNUGG bedre enn de verste ekstremislamistene! Det å skylde alt som setter Israel til veggs på antisemittisme er jo noe som seriøst og alvorlig må ta slutt. Takk for rosen! Har ikke benekta hverken massakren (?) på hjelpearbeiderne eller historien om den arme mora som har mista mann og 9 barn. Det er udiskutabelt helt jævlig på Gaza nå. Men i konkrete saker vet vi ikke helt hva som har skjedd, og hver side spinner sitt eget narrativ i vilden sky. Stridens kjerne er vel hvor skylden for elendigheten skal plasseres mellom partene. Problemet er jo som Grok(!) riktig sier er at vi ikke har uavhengig presse på stripa. Jeg begynner å bli enig med de som sier at nå er det på tide å slippe inn journalister. Jeg er også enig i at Israel er særdeles uheldige med regjeringen sin. De to koko-ministrene er katastrofe. Håper Benny Gantz klarer få stablet noe mer vettugt på beina. Men der også, er det forståelig at israelerne har gått til høyre politisk. De har mista troen på en fredsløsning, og de mange terrorangrepene har dyttet de mot høyre. Spikeren i kista for venstresiden var vel 7. oktober, der det ikke var settlerne, men peaceniks på festival og i kibbutzer som ble ofrene. Må se No other land, selv om jeg tenkte mitt da jeg hørte at ene produsenten ble drept 7/10 og det visstnok ikke ble nevnt i takketalen. De to siste avsnittene, helt enig. Særlig det med settlerne. 3
Madame Butterfly Skrevet 2. juni #126 Skrevet 2. juni rebella81 skrev (6 timer siden): Ingen ble halshugd og lagt i ovnen. ? 6
Svava Skrevet 3. juni #127 Skrevet 3. juni Bacteria skrev (23 timer siden): Jeg skjønner ikke argumentet med at chartret er revidert slik at den mest åpenbare antisemittismen er fjernet. Det er jo åpenbart at det ble kun gjort av PR-hensyn. Dessuten taler jo handlingene til Hamas 7-10 er tydelig språk om hva de står for. Det ble visstnok holdt en konferanse i Hamas regi før krigen; «The day hereafter» Der var det ingen kjære mor. Når Palestina en gang ble fritt, var planene klare. Israelske politiske ledere og militære skulle henrettes (selvsagt), resten av jødene skulle deporteres. Noen skulle aller nådigst få lov til å bli i dette palestinske drømmesamfunnet, et fåtall skulle rett ut tvinges til å bli… som slaver. Det dreide seg da om «hjernefolk» som leger, forskere ol. https://www.memri.org/reports/memri-archives-–-october-4-2021-hamas-sponsored-promise-hereafter-conference-phase-following Sier det igjen, at dette er gruppen de «snille» i vesten har mest sympati for er og blir en gåte. Mens vi som forstår israelernes situasjon får kasta merkelapper som «høyreekstrem» og «konservativ kristen» etter oss. Det er helt uforståelig. Opp-ned verden. Noen så også mellom fingrene på charteret fra 1988. Henriksen Waage som er en av de som oftest brukes som ekspertkommentator på Midtøsten i norsk media sa i 2006 at Hamas var det nærmeste man kom KrF og norsk lekmannsbevegelse - rett etter en bølge av terrorangrep mot Israel. 1 6
Bacteria Skrevet 3. juni #128 Skrevet 3. juni Svava skrev (27 minutter siden): Noen så også mellom fingrene på charteret fra 1988. Henriksen Waage som er en av de som oftest brukes som ekspertkommentator på Midtøsten i norsk media sa i 2006 at Hamas var det nærmeste man kom KrF og norsk lekmannsbevegelse - rett etter en bølge av terrorangrep mot Israel. Hilde H Waage altså… hun skjønner jeg meg ikke på. Ikke at jeg mangler respekt for dama, hun er tross alt historieprofessor, og hun har også en oppvekst som ligner på min (hørte henne i en podcast en gang). Det er et fanatismepotensial i norsk lekmannsbevegelse også, skru den opp til 1000 og sleng på martyrtankegang, så har du sånn ca Hamas. Jeg har hørt masse på henne, men det virker som hun har et blindspot både når det gjelder fanatismen og rasismen til Hamas. Det er så mye hun kunne ha nevnt! I likhet med pinsemenigheten tror også islamistene på verdens ende, blant annet. 2
Julebrunost Skrevet 6. juni #129 Skrevet 6. juni Bacteria skrev (På 3.6.2025 den 20.15): Hilde H Waage altså… hun skjønner jeg meg ikke på. Ikke at jeg mangler respekt for dama, hun er tross alt historieprofessor, og hun har også en oppvekst som ligner på min (hørte henne i en podcast en gang). Det er et fanatismepotensial i norsk lekmannsbevegelse også, skru den opp til 1000 og sleng på martyrtankegang, så har du sånn ca Hamas. Jeg har hørt masse på henne, men det virker som hun har et blindspot både når det gjelder fanatismen og rasismen til Hamas. Det er så mye hun kunne ha nevnt! I likhet med pinsemenigheten tror også islamistene på verdens ende, blant annet. Å sammenligne kristne og Hamas er helt sykt. Denne trangen til å rettferdiggjøre og å få det palestinerne gjør til å bli innafor er så irrasjonell at jeg er tilbøyelig til å tro at det er noe demonisk over det hele. 5 1 2
Sciurus Skrevet 9. juni #130 Skrevet 9. juni Tråden er ryddet for brudd på rommets retningslinjer. Sciurus, mod
NatNat Skrevet 9. juni #131 Skrevet 9. juni Julebrunost skrev (På 7.6.2025 den 1.27): Å sammenligne kristne og Hamas er helt sykt. Denne trangen til å rettferdiggjøre og å få det palestinerne gjør til å bli innafor er så irrasjonell at jeg er tilbøyelig til å tro at det er noe demonisk over det hele. jeg også. Om jeg var kristen, hadde jeg kalt det for demonisk ! 4
Bacteria Skrevet 9. juni #132 Skrevet 9. juni Bacteria skrev (På 22.5.2025 den 6.12): Det er ikke den parten som mister flest i en konflikt som automatisk «har rett» Utfordrer deg til å søke deg frem til informasjon om hvordan Hamas ( og «sivile» palestinere») henrettet sine offer. Nøkkelen til at jeg har tatt Israels parti ligger der. Greta Thunberg og de andre aktivistene på «Madleen» er nå oppbrakt av IDF. Eller «kidnappet» som Greta sier… Det eksisterer bilder av at de får utdelt baguetter og vann av soldatene, og nødhjelpen de brakte med skal leveres til gazanere av IDF. De blir satt på fly hjem, men ikke før de har fått se den usensurerte versjonen av filmen om 7. oktober. Dette er helt nydelig. ☺️ 6
Akhenaton Skrevet 9. juni #133 Skrevet 9. juni rebella81 skrev (På 2.6.2025 den 16.00): Her var det mye dyp forvirring. Hamas har ikke som mål å utslette Israel, søk opp det nyeste charteret du. Skjønner det er mest stas å vise til det gamle, når man skal svartmale det man kan. Og Israel; demokrati?? Virkelig ?? 😂😂 Du synes det passer sammen med utsulting av en befolkning, å skyte uniformerte helsearbeidere under utrykning i hodet, å meie ned desperate uskyldige mennesker i matkø. Demokrati der altså, noe så latterlig. Fy faen. Haha, så det finnes folk som faller for den der? Jeg tror jeg dauer. 😂😂😂😂😂 6 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå