AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:51 #21 Del Skrevet tirsdag kl 10:51 Midgard skrev (2 timer siden): 1. Men posten din er vel ikke det ? 2. Hvorfor ikke tror du ? 3. Så du mener at det er leger og kirurger som med viten å vilje driver med feilbehandlinger for egen vinning. Hvor omfattende tenker du dette problemet er ? 4. Uansett hvor du bor kommer du deg sannsynligvis til Sverige for et par, umerkede, hundrelapper. Du bør virkelig vurdere det, og mens du er der, anbefaler jeg at du tar kontakt med helsevesenet for du kan ikke ha det helt bra med deg selv. 1. Nei, men hvor skulle ellers poste den? Det er uansett alternativ helse behandling... 2. De tjener ingen penger om ingen er syke. 3. Mye har ikke kommet frem ennå, men det er mye som skjer i det skjulte. 4. Du får tro at norsk helsevesen og norge er så godtroende og vil det beste , men den gang ei... Håper du våkner opp en dag. Media er med på det. De er eid av fox. De deler ikke alt i nyhetene. De er en bedrift og lever av frykt saker. Anonymkode: 4ba56...f90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midgard Skrevet tirsdag kl 13:35 #22 Del Skrevet tirsdag kl 13:35 AnonymBruker skrev (2 timer siden): 1. Nei, men hvor skulle ellers poste den? Det er uansett alternativ helse behandling... 2. De tjener ingen penger om ingen er syke. 3. Mye har ikke kommet frem ennå, men det er mye som skjer i det skjulte. 4. Du får tro at norsk helsevesen og norge er så godtroende og vil det beste , men den gang ei... Håper du våkner opp en dag. Media er med på det. De er eid av fox. De deler ikke alt i nyhetene. De er en bedrift og lever av frykt saker. Anonymkode: 4ba56...f90 1. Under vitenskap. Alternativ... Det er en rekke produkter som står i felleskatalogen. Det er medikamenter du kan få på resept. Det er medikamenter med relativt bra dokumentasjon. 2. Teknisk sett så gjør de det, en fastlege tjener penger selv om de ikke har en eneste pasient. Ca 600-700 tusen for en fastlege uten en eneste konsultasjon. Men nå er det ikke underskudd av syke personer i landet, pun not intended. Er ALLE som tjener penger uredelige ? Er NAV det eneste redelige ?. Hva med deg selv ? 3. Da får du enten legge det frem, eller vente på at andre gjør det. De beskyldningene tjener ingen, ikke deg selv engang. 4. Media er med på det... javel. Jeg ser stort sett bare negativ om helse norge i media.. men men. Hvilke Norske medier er eid av fox ? Sitter du å bedømmer det norske helsevesen gjennom fox sine øyne, hvorfor ? Jeg har stor forståelse for at du kan ha nag til systemet, kanskje etter noen uheldige episoder. Det er heller ingen grunn til å si at systemet er helt perfekt. Du må gjerne legge frem et bedre system selv, eller henvise til noe som har det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:04 #23 Del Skrevet tirsdag kl 17:04 Midgard skrev (3 timer siden): 1. Under vitenskap. Alternativ... Det er en rekke produkter som står i felleskatalogen. Det er medikamenter du kan få på resept. Det er medikamenter med relativt bra dokumentasjon. 2. Teknisk sett så gjør de det, en fastlege tjener penger selv om de ikke har en eneste pasient. Ca 600-700 tusen for en fastlege uten en eneste konsultasjon. Men nå er det ikke underskudd av syke personer i landet, pun not intended. Er ALLE som tjener penger uredelige ? Er NAV det eneste redelige ?. Hva med deg selv ? 3. Da får du enten legge det frem, eller vente på at andre gjør det. De beskyldningene tjener ingen, ikke deg selv engang. 4. Media er med på det... javel. Jeg ser stort sett bare negativ om helse norge i media.. men men. Hvilke Norske medier er eid av fox ? Sitter du å bedømmer det norske helsevesen gjennom fox sine øyne, hvorfor ? Jeg har stor forståelse for at du kan ha nag til systemet, kanskje etter noen uheldige episoder. Det er heller ingen grunn til å si at systemet er helt perfekt. Du må gjerne legge frem et bedre system selv, eller henvise til noe som har det. 1. Hvis jeg var moderator skulle jeg gjerne flyttet tråden om du mener den er feiplassert? Du kan vel varsle moderator om å flytte tråden til vitenskap emnet, hvis du vil. 2. Det visste jeg ikke. Hvorfor skal de tjene så mye selv om de ikke har en eneste konsultasjon? Jeg har aldri sagt at nav er redelige eller eneste redelige. Jeg jobber ikke jeg fordi er syk, så er uførtrygdet. 3. Rundt korona var det mye korrupt. Ikke alt er korrupt, men noe... Her er noe: https://ijirms.in/index.php/ijirms/article/view/1982/1420 https://childrenshealthdefense.org/defender/stroke-blood-clot-covid-vaccine-increase-risk/ 4. Glem det. Må kanskje ha kommet over noe på sosiale medier.. ikke eid mente jeg, men styrt. De tar mye av sakene sine fra fox news. Anonymkode: 4ba56...f90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet tirsdag kl 17:33 #24 Del Skrevet tirsdag kl 17:33 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Tro kan du gjøre i kirken.CBD funker på smerter og jeg har meget god effekt av den. Anonymkode: c020b...2a6 Så bra! Men hva mener du med CBD? Det finnes titusenvis CBD produkter. Alt fra oljer, tinctures, spiselig osv. Noen har knapt CBD i seg, og andre f.eks røyker selve blomsten. I store deler av verden er ikke dette et nøye regulert marked. Når man ikke kan si noe om hverken doseringsmengde eller i hvilken form det virker best, så handler det vel ikke bare om å tro i kirka? Bare så det er sagt, jeg positiv til at CBD virker bra for noen. Men jeg tror selv det kan være litt oppskrytt, eller placebo. Man bør i hvert fall nevne bruken for anestesisykepleiere etc, for det har en effekt på kropp og hjerne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midgard Skrevet onsdag kl 08:59 #25 Del Skrevet onsdag kl 08:59 (endret) AnonymBruker skrev (16 timer siden): 1. Hvis jeg var moderator skulle jeg gjerne flyttet tråden om du mener den er feiplassert? Du kan vel varsle moderator om å flytte tråden til vitenskap emnet, hvis du vil. Jeg bryr meg ikke så mye om det. Poenget var bare at om du mener dette er noe legitimt, så var det rar å plassere det samme med noe som vanligvis er det totalt motsatte. AnonymBruker skrev (16 timer siden): 2. Det visste jeg ikke. Hvorfor skal de tjene så mye selv om de ikke har en eneste konsultasjon? Jeg har aldri sagt at nav er redelige eller eneste redelige. Jeg jobber ikke jeg fordi er syk, så er uførtrygdet. Det er basishonorar, har en lege 1000 pasienter på sin liste er dette godt betalt i utgangspunktet. De får da tillegg til konsultasjoner osv. Men som sagt, de har nok fulle dager alle sammen. AnonymBruker skrev (16 timer siden): 3. Rundt korona var det mye korrupt. Ikke alt er korrupt, men noe... Her er noe: Merk: det er samme studie du sikter til med begge linkene. Påstanden om at risikoen for blodpropp i hjernen er 200 ganger større etter COVID-19-vaksine: • Baserer seg på rå VAERS-data, som ikke er egnet til risikoberegning. • Databasen er heller ikke koblet opp til verifiserte tilfeller blodpropp (i hjerne eller andre plasser) • Hvem som helst kan legge inn meldinger i databasen og det finnes ingen verifikasjon/kvalitetssikring. Bruk av vaksiner må alltid veies opp mot risikoen ved sykdommen de skal forebygge. COVID-19 gir i seg selv økt risiko for blodpropp og alvorlig sykdom – spesielt hos uvaksinerte. De studier som har vært utført har, som meg bekjent, ikke konkludert med forhøyet risiko for blodpropp ut over hva sykdommen selv medfører og hva som er vanlig i andre medisiner. Det er et unntak, AstraZeneca, som ble tatt ut av bruk i Norge og en rekke andre vestlige land. Denne ble funnet til å kunne gi risiko for blodpropp med en frekvens på ca 1:50 000 doser. Til sammenligning: Kvinner uten p-piller (bakgrunnsrisiko): Ca. 1–5 per 10 000 kvinner per år (≈ 1:2000–1:10 000). Kvinner som bruker p-piller med østrogen: Ca. 5–12 per 10 000 kvinner per år (≈ 1:2000 – 1:833 ) Da er tallene for den «uglesette» vaksinen ikke så hakka ille, eller ? (Den ble derfor også tatt i bruk med aldresbegrensing flere land) Tenkt scenario: Vil du være imot vaksine med 200x risiko for blodpropp, over 500x risiko for det samme ved naturlig covid smitte ? Er du imot alle medisiner som, beviselig, gir økt risiko for blodpropp (f.eks p-piller og mange andre hormon-basert medisin) ? AnonymBruker skrev (16 timer siden): 4. Glem det. Må kanskje ha kommet over noe på sosiale medier.. ikke eid mente jeg, men styrt. De tar mye av sakene sine fra fox news. Anonymkode: 4ba56...f90 Personlig syns jeg Fox News er et oxymorong. Jeg leser norske og engelske aviser. Ser noe amerikanske nyheter, men ikke høyrevridde/religiøse (disse er så gjennomsyret uredelig at jeg får «syntax error» etter kort tid). Jeg følger flere youtube kanaler med vitenskapelig og politisk innhold. Jeg syns på ingen måte at norsk media er noe spesielt ille. Ja noen får mer dekning enn de fortjener (host, Trump) men det slår ofte begge veier. Mener jeg at media (Norsk og andre) har mistet noe av sin “plikt/ansvar” som en statsmakt? ja helt klart. Det er mye oppgulp og lite kritisk gravejournalistikk. Edit: En annen ting jeg brude nevne i kombinasjon med både media og covid. Tenk den hjernedøde "diskusjonen" vi hadde om vitenskapelige spørsmål der charter Svein får hyllemeter med spalteplass som "ekspert". Det er liksom noe i tiden at alle skal være eksperter og alle kan ha sin egen fakta. Endret onsdag kl 09:19 av Midgard Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå