AnonymBruker Skrevet 18. mai #1 Skrevet 18. mai Hjelp hvordan skal man ta tak i dette? Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal reagere. Om sønnen hennes eller andre kjenner igjen dette får det så bare være. Saken er den at jeg har en venninne som jeg har kjent siden vi var små, vi giftet oss med 2 mnd mellomrom, giftet oss når vi var 18, nå er vi i midten av tretti årene, barna våre kom i nærheten av hverandre i alder så ja det er tette bånd. Hun har 1 barn og jeg har 2. Så for ca 2 år siden kom barnet hennes og ba om økonomisk hjelp, men det kunne hun ikke, da hun var blitt skilt og hadde måtte flytte til liten leilighet og hun har det ganske så trangt selv. Og fordi hun ikke kunne ta opp lån og hjelpe de, så ja.... resultatet var at hun plutselig fikk en sms av den ene " farmor sier at en ekte mamma ville ha strukket seg lengre enn langt for å hjelpe barnet sitt, så siden du da ikke kunne det er du ikke en mamma i mine øyne, jeg forstår godt at pappa gikk fra deg og derfor krever jeg at du fjerner alle bilder av meg, på sosiale media og de du har på veggen hjemme." For noen dager siden ringer det på døra og der står det en person jeg aldri har sett før og han har med et brev. Det var et brev fra sønnen hennes der han skriver at han håpet at jeg kunne sørge for at det var ingen bilder av han hos henne, at han hadde planer om å gå ti advokat og politi for å anmelde henne for å ødelegge livet hans og at alt var hennes skyld" Og han ville bare si i fra til meg sånn at jeg var klar over dette. Jeg skriver et svar tilbake til han at dette er ikke noe jeg har noe med og at det er fryktelig synd at det skal være sånn, men igjen dette er i mellom de 2. Men hva ville dere gjort? Anonymkode: e7cfe...a8e
AnonymBruker Skrevet 18. mai #2 Skrevet 18. mai Hadde bedt vennins mi skaffe seg advokat. Uansett kan en ikke kreve bilder i eget hjem blir fjernet, ut fra jeg har forstått. Og petsone som krever det vil jo da sitte seinere med ingen bilder av seg selv. Anonymkode: e9694...c19 4
AnonymBruker Skrevet 18. mai #3 Skrevet 18. mai Har hun 2 barn eller flere? Barnet kan ikke være eldre enn 18. Så max 16 år gammel «kom barnet til henne og ba om økonomisk hjelp»? Skulle h’n ta lappen, da? Det er uansett en sak mellom barn og mor. Jeg ville ikke gjort noe annet enn det du å svare det du svarte. Anonymkode: fb3f3...8b9 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai #4 Skrevet 18. mai Jeg ville støttet venninnen. Informert henne om brevet og sagt til henne at hun fikk sitte stille i båten. Denne sønnen er åpenbart ikke god. Selvsagt kan han ikke true venninnen din til å gi fra seg penger som hun ikke har. Denne farmoren får hjelpe heller hvis hun kan, og hva med far? Anonymkode: 8f683...afb 6
AnonymBruker Skrevet 18. mai #5 Skrevet 18. mai Du skriver at hun har ett barn. Samtidig skriver du: AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Og fordi hun ikke kunne ta opp lån og hjelpe de, så ja.... resultatet var at hun plutselig fikk en sms av den ene " Anonymkode: e7cfe...a8e Har hun ett eller flere barn, eller er alt bare et påfunn? Anonymkode: 62419...07a 2
Sniff76 Skrevet 18. mai #6 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du skriver at hun har ett barn. Samtidig skriver du: Har hun ett eller flere barn, eller er alt bare et påfunn? Anonymkode: 62419...07a Forhåpentligvis har TS anonymisert tråden sin noe. F.eks. gjort om på antall barn, kjønn, alderen osv. Ikke noe å henge seg opp i 😊 TS, jeg hadde svart det samme som det du gjorde, og holdt meg unna konflikten. Om det ikke ligger mer i historien enn det du skriver, høres det meget spesielt ut at barnet reagerte på slik måte, både da det fikk nei til økonomisk støtte og nå. 3 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai #7 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Har hun 2 barn eller flere? Barnet kan ikke være eldre enn 18. Så max 16 år gammel «kom barnet til henne og ba om økonomisk hjelp»? Skulle h’n ta lappen, da? Det er uansett en sak mellom barn og mor. Jeg ville ikke gjort noe annet enn det du å svare det du svarte. Anonymkode: fb3f3...8b9 Hun har 1 barn, han ble født når hun var akkurat fylt 19 så han er i dag 20. Anonymkode: e7cfe...a8e
Nymerïa Skrevet 18. mai #8 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du skriver at hun har ett barn. Samtidig skriver du: Har hun ett eller flere barn, eller er alt bare et påfunn? Anonymkode: 62419...07a I tittelen så står det ungene. Hvem vet. Uansett TS, barnet kom for to år siden og ba om økonomisk hjelp, og dere er i midten av trettiårene nå. Det vil da si at barnet var mindreårig. Enten er det noe som skriver dette for han, eller så er han psykisk syk. For det er ikke i nærheten av normal oppførsel for en tenåring. AnonymBruker skrev (22 minutter siden): eg skriver et svar tilbake til han at dette er ikke noe jeg har noe med og at det er fryktelig synd at det skal være sånn, men igjen dette er i mellom de 2. Men hva ville dere gjort? Akkurat det samme som deg. Jeg hadde holdt meg milevis unna. Her er det noe riv ruskende galt, men det er ikke noe du skal blande deg i. 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai #9 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du skriver at hun har ett barn. Samtidig skriver du: Har hun ett eller flere barn, eller er alt bare et påfunn? Anonymkode: 62419...07a Jeg skrev de ved en feil og får ikke rettet det opp, hun har et barn som det står. Anonymkode: e7cfe...a8e
AnonymBruker Skrevet 18. mai #10 Skrevet 18. mai Nymerïa skrev (Akkurat nå): I tittelen så står det ungene. Hvem vet. Problemet med å skrive som anonym er at man ikke får rettet opp feil. Uansett TS, barnet kom for to år siden og ba om økonomisk hjelp, og dere er i midten av trettiårene nå. Det vil da si at barnet var mindreårig. Enten er det noe som skriver dette for han, eller så er han psykisk syk. For det er ikke i nærheten av normal oppførsel for en tenåring. Jeg skrev at vi var i midten av 30 årene, vel han er 20, hun fikk han rett etter fylte 19, så ja bommet vel litt der med midten av 30 årene men samme det. Akkurat det samme som deg. Jeg hadde holdt meg milevis unna. Her er det noe riv ruskende galt, men det er ikke noe du skal blande deg i. Anonymkode: e7cfe...a8e
AnonymBruker Skrevet 18. mai #11 Skrevet 18. mai Jeg får skrive det her. Jeg skrev ungene i overskriften men det er en liten feil, kun et barn. Jeg skrev i midten av 30 årene, vi er vel ikke direkte det da vi er i slutten, han er 20. Når det kommer noen som mener at dette er nok noen som har skrevet det for han så er det nok en farmor som står bak, hun har alltid hatt noe i mot moren. Anonymkode: e7cfe...a8e
AnonymBruker Skrevet 18. mai #12 Skrevet 18. mai Det er jo visstnok en trend å bli sur på foreldrene sine hos unge voksne nå…? Anonymkode: abc69...e32 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai #13 Skrevet 18. mai Det må være mye mer i denne konflikten, når han truer med anmeldelse. Jeg skjønner heller ikke hvorfor det er så viktig for han at du vet det, men samtidig må han få noen andre til å overlvere ett brev. Har dere blokkert hverandre fra sosiale medier og slikt, siden kommunikasjon går i brevform? Vil det si at de tette båndene mellom han og dine barn også er helt brutt? Er det lenge siden skilsmissen? Har han bodd hos faren helt siden skilsmissen? Jeg tolker det iallefall som at sønnen ikke bodde hos henne når han ba om økonomisk støtte? Anonymkode: f1d3a...f3c 1
Nymerïa Skrevet 18. mai #14 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Anonymkode: e7cfe...a8e Men uansett er svaret det samme, TS. Du gjør rett i å holde deg unna. Det er fryktelig enkelt. Du vet ikke engang om brevet er fra han. Jeg har barn på den alderen, de har aldri skrevet et brev i sitt liv. Ungdommen gjør ikke det. Og om jeg og en av dem har en heidundrende krangel og de bestemmer seg for å kutte alle bånd, så får de ikke en (for meg) fremmed til å kontakte venninnene mine og true med å ødelegge livet mitt. Hvis det er han som har skrevet det brevet og bedt noen om å oppsøke deg, så er det psykiatri som gjelder. Les det du skriver, hvordan kan det ikke være opplagt? 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai #15 Skrevet 18. mai Dette er jo egentlig veldig enkelt. Du holder deg unna, venninnen din mp ordne opp det som kommer hennes vei. Han kommer ingen vei med p anmelde henne uten skikkelig årsak, men det kan ligge mye mer bak her enn du er klar over. At han ber henne fjerne alle bilder av han på sosiale medier er selvsagt helt innafor. Anonymkode: 55f22...6e0
AnonymBruker Skrevet 18. mai #16 Skrevet 18. mai Ikke gi noe respons på slik oppførsel, og hold deg langt unna den konflikten. Dette er mellom dem, så bare pass på at du ikke blir dradd inn i konflikten. Anonymkode: f36d2...8d6 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai #17 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Jeg skrev de ved en feil og får ikke rettet det opp, hun har et barn som det står. Anonymkode: e7cfe...a8e Du skrev feil tre ganger. «hjelpe de», «den ene». Uansett, noe galt mener sønnen hun har gjort, og han vil anmelde. Ikke noe du kan gjøre med det. Anonymkode: fb3f3...8b9
AnonymBruker Skrevet 18. mai #18 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Jeg ville støttet venninnen. Informert henne om brevet og sagt til henne at hun fikk sitte stille i båten. Denne sønnen er åpenbart ikke god. Selvsagt kan han ikke true venninnen din til å gi fra seg penger som hun ikke har. Denne farmoren får hjelpe heller hvis hun kan, og hva med far? Anonymkode: 8f683...afb Unnskyld meg, men tar du virkelig parti i situasjoner som dette? Man skal ha ganske snever tankegang for å i hele tatt ta parti i så delikate saker som dette. Anonymkode: 033e0...95b 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai #19 Skrevet 18. mai Har lest dette før😂 Bare tull og trolling Anonymkode: b757f...81f 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai #20 Skrevet 18. mai Ingenting kan anmelde noen for å ikke hjelpe økonomisk, eller ha bilder på egen vegg hjemme. Å fjerne bilder fra sosiale medier kan man forsåvidt kreve. Jeg tror ikke dette er annet enn et tankeeksperiment. Men lilevel Jeg hadde fortalt veninna om dette og hjulpet henne. Ryker ditt forhold til denne gutten da så får så være - han forsøker å manipulere deg og du kan ikke dras inn i det. Anonymkode: 56cb5...8ed 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå