AnonymBruker Skrevet 18. mai #1 Skrevet 18. mai Jeg er avhengig av å ha godt lys hvis jeg skal sminke meg. Har derfor investert i godt lys på badet. Flere venninner har klaget over at lyset på badet er så sterkt at de ser «alt mulig rart i fjeset». De kan ikke skjønne at jeg vil ha så mye lys på badet. Jeg har forklart at jeg vil ha godt lys når jeg sminker meg, for å sminke seg i dårlig lys resulterer ofte i at man tar på for mye sminke. Det er særlig en venninne som mener at det er bare tull, det er jeg som er for «nøye» og at ingen legger merke til hvordan andre er sminket. Jeg blir litt matt. Hvordan forklare henne at man må ha godt lys når man sminker seg? (Hun er selv en type som ikke sminker seg spesielt pent, det er alltid litt for mye, ujevnt, farger som ikke passer, osv). Anonymkode: c41c5...c21
AnonymBruker Skrevet 18. mai #2 Skrevet 18. mai Hvor mye tid tilbringer de på badet ditt egentlig? Jeg hadde sagt «jeg liker å ha godt lys på badet mitt, men det er et speil ute i gangen om dere heller vil bruke det». Aldri fått kommentarer på hverken lys eller speil her hjemme, så antar dere er veldig unge? Anonymkode: 4c141...fc4 12
AnonymBruker Skrevet 18. mai #3 Skrevet 18. mai De bruker kun badet mitt om de er på toalettet. Antar de ser seg i speilet når de vasker hendene etterpå. Synes det er rart om de tror at det som blir synlig i mitt speil (kviser, ansiktshår, rynker), KUN er synlig på mitt bad. Det er jo det samme som er synlig i dagslys. Vi er over 30. Anonymkode: c41c5...c21
AnonymBruker Skrevet 18. mai #4 Skrevet 18. mai Synest at mange har for dårlig lys på badet, så jeg er enig med deg👍🏼😄 Hotellrom er f.eks. helt håpløse🙈 Anonymkode: dc21b...105 1
17.11 Skrevet 18. mai #5 Skrevet 18. mai Jeg liker selv kraftig lys når jeg sminker meg, men ikke når jeg f.eks. pusser tennene, så vi har lys som kan dimmes. Men her tenker jeg at det ikke er så mange måter å forklare på, det er ikke farlig å være uenige om lys. Det er ditt bad og du bestemmer uansett hvordan det skal være der. Jeg hadde ikke gått inn i diskusjoner om baderomslyset fremover.
AnonymBruker Skrevet 18. mai #6 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg er avhengig av å ha godt lys hvis jeg skal sminke meg. Har derfor investert i godt lys på badet. Flere venninner har klaget over at lyset på badet er så sterkt at de ser «alt mulig rart i fjeset». De kan ikke skjønne at jeg vil ha så mye lys på badet. Jeg har forklart at jeg vil ha godt lys når jeg sminker meg, for å sminke seg i dårlig lys resulterer ofte i at man tar på for mye sminke. Det er særlig en venninne som mener at det er bare tull, det er jeg som er for «nøye» og at ingen legger merke til hvordan andre er sminket. Jeg blir litt matt. Hvordan forklare henne at man må ha godt lys når man sminker seg? (Hun er selv en type som ikke sminker seg spesielt pent, det er alltid litt for mye, ujevnt, farger som ikke passer, osv). Anonymkode: c41c5...c21 Hva skal du forklare det for? Ditt bad, du bestemmer lyset. Anonymkode: df3de...d18 4
AnonymBruker Skrevet 18. mai #7 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva skal du forklare det for? Ditt bad, du bestemmer lyset. Anonymkode: df3de...d18 Hun mener at det lyset gjør at hun blir bevisst på (og sikkert får komplekser) for ting i ansiktet hun ikke var bevisst på før. Hun mener også at det KUN er jeg som legger merke til min egen sminke, ingen andre legger merke til det. Hun har selv aldri tenkt over at andre har ujevn sminke. Så hun mener at jeg er hysterisk og henger meg opp i detaljer. Anonymkode: c41c5...c21
AnonymBruker Skrevet 18. mai #8 Skrevet 18. mai Hva slags venner har du, som krever en forklaring på ditt lysvalg? De fleste normale mennesker ville akseptert "jeg liker sånn lys" uten å lage mer styr ut av det. Jeg har aldri skjønt at folk liker flombelysning på badet, men selv om jeg foretrekker mer dempet belysning så lager jeg ikke noe styr ut av det. Jeg har valgt ha både taklys og ledlister med dimmer, pluss ekstra lys til speil. Da kan jeg ha mer dempet belysning til vanlig, og skarpere lys når jeg skal sminke meg. Jeg synes f.eks det er skikkelig ubehagelig om jeg må på toalettet på natta og det er skarpt lys. Men andre får da ha det lyset de selv ønsker hjemme hos seg.... Anonymkode: 15fb9...c45
BobbySocks Skrevet 18. mai #9 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hun mener at det lyset gjør at hun blir bevisst på (og sikkert får komplekser) for ting i ansiktet hun ikke var bevisst på før. Hun mener også at det KUN er jeg som legger merke til min egen sminke, ingen andre legger merke til det. Hun har selv aldri tenkt over at andre har ujevn sminke. Så hun mener at jeg er hysterisk og henger meg opp i detaljer. Anonymkode: c41c5...c21 Og? Hun kan da mene dette om hun vil? 2
Elle Melle Skrevet 18. mai #10 Skrevet 18. mai Men hvorfor er det et problem for deg at en venn tar feil?
AnonymBruker Skrevet 18. mai #11 Skrevet 18. mai Litt merkelig argument at de ser alt mulig, det er jo det som er poenget:P Joda, jeg fikk litt sånnn oi, det er sånn jeg ser ut ja... da jeg fikk sminkespeilet mitt med lys. Men sminken min blir også unektelig mye finere nettopp fordi jeg ser godt. Aller helst tar jeg også speilet med meg til et vindu og tar en titt i dagslys. Men om hun ikke bryr seg/liker sminken sin så må hun nå få det, men du må nå få ha hva slags lyst du vil på ditt eget bad, så får hun bare bygge opp litt resiliens av å se ting hun normalt ikke ser, i speilet ditt en gang i blant. Anonymkode: 3ebce...71f 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai #12 Skrevet 18. mai Man skal ha godt lys OG forstørrelsesspeil når man sminker seg. Man skal ha dunkel belysning når man ser seg i speilet utpå kvelden, for å føle seg ekstra pen Så svaret fra meg er at jeg har behagelig og regulerbart lys på badet. (der sminke uansett ikke hører hjemme, på grunn av temperatur, og avstand til speil). Og forstørrelsesspeil med ulike lysinnstillinger på sminkebord i garderobe. Anonymkode: 5a7fb...4df 2
Mei88 Skrevet 18. mai #13 Skrevet 18. mai Jeg sminker meg helt i stua med speilet stående i vinduet, dagslys er desidert best sminkelys 😀
AnonymBruker Skrevet 18. mai #14 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Man skal ha godt lys OG forstørrelsesspeil når man sminker seg. Man skal ha dunkel belysning når man ser seg i speilet utpå kvelden, for å føle seg ekstra pen Så svaret fra meg er at jeg har behagelig og regulerbart lys på badet. (der sminke uansett ikke hører hjemme, på grunn av temperatur, og avstand til speil). Og forstørrelsesspeil med ulike lysinnstillinger på sminkebord i garderobe. Anonymkode: 5a7fb...4df Du er heldig som har egen garderobe med sminkebord! Anonymkode: c41c5...c21
MizzVic Skrevet 18. mai #15 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Flere venninner har klaget over at lyset på badet er så sterkt at de ser «alt mulig rart i fjeset». De kan ikke skjønne at jeg vil ha så mye lys på badet. Anonymkode: c41c5...c21 "Jeg liker å få sannheten før jeg går ut. Vil dere være lykkelig uvitende, skru av lyset da vel"
AnonymBruker Skrevet 18. mai #16 Skrevet 18. mai Jeg ser virkelig ikke problemet her, eller hvorfor du har et forklaringsbehov. Anonymkode: afe03...f1e 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai #17 Skrevet 18. mai Dette er et ikke-problem. Hva andre mennesker mener om din baderomsbelysning har null effekt på din hverdag. Anonymkode: f11cc...417 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai #18 Skrevet 18. mai Det er ingen grunn til at venninnene dine må forstå dette, du har så sterkt lys du vil ha på badet som du vil, og kan bare ignorere klagingen deres. Hadde heller brukt energien på viktigere ting Anonymkode: 54b80...f45 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai #19 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg ser virkelig ikke problemet her, eller hvorfor du har et forklaringsbehov. Anonymkode: afe03...f1e Fordi jeg blir «beskyldt» for å bry meg om ting ingen andre bryr seg om. Hun mener det ikke har noe å si om det er godt eller dårlig lys når man skal sminke seg, man ser omtrent lik ut uansett og ingen andre ser forskjell. Jeg liker selvsagt ikke å bli beskyldt for å være «for opptatt av utseendet» / «for selvopptatt» / «for selvkritisk», når jeg bare vil unngå skjoldete sminke eller foundationskille. Man trenger ikke stå på badet mitt og telle rynker, grå hår eller porer i huden, men et ekstra strøk med solpudder som blir oransje, kan jeg godt unngå. Anonymkode: c41c5...c21
AnonymBruker Skrevet 18. mai #20 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Hun mener at det lyset gjør at hun blir bevisst på (og sikkert får komplekser) for ting i ansiktet hun ikke var bevisst på før. Hun mener også at det KUN er jeg som legger merke til min egen sminke, ingen andre legger merke til det. Hun har selv aldri tenkt over at andre har ujevn sminke. Så hun mener at jeg er hysterisk og henger meg opp i detaljer. Anonymkode: c41c5...c21 Men hvorfor bryr du deg om hva hun synes? Ditt bad, ditt lys. Trenger ikke forklare noe som helst Anonymkode: 9a0da...ea4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå