AnonymBruker Skrevet 18. mai #1 Skrevet 18. mai Jeg har i nesten hele mitt voksne liv levd nesten på fattigdomsgrensen. Det har vært blytungt, og jeg har alltid drømt om penger og trodd at det ville løse alle problemer. Endelig- i en alder av 45 har situasjonen blitt snudd på hodet og jeg sitter ganske så greit i det. Men til min overraskelse har det ikke løst noen ting. Penger er ikke veien til lykke likevel..! Ja- det løser noen få problemer, men faktisk overraskende lite. It’s all in your head.. Hva er din erfaring rundt dette? Anonymkode: f0390...cc0 2 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai #2 Skrevet 18. mai Jeg blir uten tvil mer lykkelig av å ha penger. Penger gir meg trygghet i hverdagen og da blir jeg lykkelig. Bryr meg ikke om flotte biler eller klær, men økonomisk frihet betyr mye for meg. Anonymkode: 61250...e0e 18 14
enkefru Skrevet 18. mai #3 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg blir uten tvil mer lykkelig av å ha penger. Penger gir meg trygghet i hverdagen og da blir jeg lykkelig. Bryr meg ikke om flotte biler eller klær, men økonomisk frihet betyr mye for meg. Anonymkode: 61250...e0e Enig! Det gjør mye i livet enklere og ukomplisert, og å kunne ha den tryggheten - gir også lykke. 7 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai #4 Skrevet 18. mai Min er omvent. Det å vite at jeg har penger nok til å fikse ting som en uforutsett regning, være oppdatert på tannlegetimene, ha mat i fyser, kjøleskap og kjøkkenskap. Trygt kunne kjøpe nye sko og klær ved behov, være helt ajour på alle regninger og ha penger til overs på brukskontoen, alt sammen samtidig er lykke for meg. Anonymkode: be68d...0f9 8 1 3
AnonymBruker Skrevet 18. mai #5 Skrevet 18. mai Jeg er helt enig i at penger ikke gir lykke - så lenge man har nok til å dekke eget behov. Så kommer det an på den enkeltes behov, da. Selv klarer jeg meg uten luksus og statussymboler, andre synes det er toppen av lykke å suse rundt i en Lamborghini. Anonymkode: 6d28b...6e3 4
Daria Skrevet 18. mai #6 Skrevet 18. mai Penger kam ikke fikse alt, men det kan gi både frihet og trygghet å kunne tilrettelegge best mulig for å håndtere og leve med det som ikke kan fikses - og det gir et mye bedre grunnlag for et godt liv. 4
AnonymBruker Skrevet 18. mai #7 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg har i nesten hele mitt voksne liv levd nesten på fattigdomsgrensen. Det har vært blytungt, og jeg har alltid drømt om penger og trodd at det ville løse alle problemer. Endelig- i en alder av 45 har situasjonen blitt snudd på hodet og jeg sitter ganske så greit i det. Men til min overraskelse har det ikke løst noen ting. Penger er ikke veien til lykke likevel..! Ja- det løser noen få problemer, men faktisk overraskende lite. It’s all in your head.. Hva er din erfaring rundt dette? Anonymkode: f0390...cc0 Jeg er helt enig og har den samme erfaringen. Har hatt lite penger og var mer lykkelig da. Nå tjener jeg greit,har ingen lån og forpliktelser men har dårligere helse,mista mange av mine nærmeste og det kan ikke penger forandre. Anonymkode: 7b574...754 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai #8 Skrevet 18. mai Spørsmålet er vel hva man legger i lykke... Jeg har definitivt mindre bekymringer nå når jeg har god økonomi. Jeg har mulighet til å betale for helsetjenester som gjør at helsen er bedre enn om jeg hadde måtte vente på offentlig behandling. Jeg kan ha det varmt og behagelig inne hele vinteren uten å bekymre meg for strømregningen. Jeg kan reise på ferier, og jeg er veldig glad i å reise. Men jeg kan ikke kjøpe meg bedre sosiale relasjoner. Anonymkode: b4979...787 4 1 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai #9 Skrevet 18. mai Jeg har vært som deg TS og må si at penger gir meg mye lykke Anonymkode: c4a84...8f9 4
AnonymBruker Skrevet 18. mai #10 Skrevet 18. mai Penger i seg selv gjør ingen lykkelig. Det fikser på ingen måte alle problemer. Og slik som i ditt tilfelle går man fra fattig og ulykkelig til rik og ulykkelig. Det er veldig mye mer enn penger som betyr noe for at man skal leve et godt liv. Men det er godt dokumentert at det er sammenheng mellom fattigdom og uhelse. F.eks. at det er sammenheng mellom levealder og økonomi. Det å ha økonomisk trygghet gjør for min del at jeg bruker mindre kapasitet på å bekymre meg og det frigir kapasitet til å gjøre ting som gjør meg lykkelig. Anonymkode: bd349...b06 6 3
Brunello Skrevet 18. mai #11 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg er helt enig og har den samme erfaringen. Har hatt lite penger og var mer lykkelig da. Nå tjener jeg greit,har ingen lån og forpliktelser men har dårligere helse,mista mange av mine nærmeste og det kan ikke penger forandre. Anonymkode: 7b574...754 Men i ditt tilfelle er det andre rammebetingelser som er endret. Ordtaket under gjelder alltid: Det er bedre å være frisk og rik enn syk og fattig. 2 1 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai #12 Skrevet 18. mai For meg er penger trygghet, ikke lykke. Jeg blir ikke lykkelig av shopping, men vet at noen blir det. Har nok penger, men er kronisk syk. Så å leve livet stopper pga det. Kan ikke kjøpe meg frisk. Anonymkode: f6171...876 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai #13 Skrevet 18. mai Det er bedre å være rik og ulykkelig enn fattig og ulykkelig, jeg har prøvd begge deler. Rik og syk er bedre enn fattig og syk, osv. Anonymkode: bba4b...249 7 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai #14 Skrevet 18. mai Penger vil fikse mange av mine problemer. Synes det er så dumt å si at penger ikke er veien til lykke. Økonomisk trygghet er noe av det jeg trenger her i livet. Anonymkode: 60f47...f7c 4 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai #15 Skrevet 18. mai Materielle goder kan gir lykke. Store vindusflater ut mot sjøutsikt for eksempel, det koster men det ville økt mon livskvalitet betraktelig! Anonymkode: e422d...d38 6
Pawn Hearts Skrevet 18. mai #17 Skrevet 18. mai Kronisk fattigdom gjør deg ulykkelig og kan til og med gjøre deg syk. For mye penger kan også ødelegge folks liv, særlig hvis det kommer brått på (som en stor pengepremie) – og over et visst nivå vil ikke penger øke livskvaliteten din. Og du har rett, TS, man kan ikke kjøpe seg lykke, men de fleste av oss kan ikke bli lykkelige uten et trygt materielt grunnlag. For å vri litt på Håvamål: La kvar mann vere middels rik, ikkje altfor rik; sjeldan er dei overhendig rike glade i hjartet. 2 1 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai #18 Skrevet 18. mai Har nok penger til å slippe å jobbe, så derfor jobber jeg ikke. Trives med å leve livet rolig og mer i pakt med naturen enn å mase rundt etter karriere og status. Jeg ble veldig rask lykkelig etter å ha sluttet i jobben, så jeg har vært lykkelig i fem år nå. Livet funker svært greit uten jobb, men med nok midler til å leve godt🥰 Anonymkode: 742a1...af6 4
AnonymBruker Skrevet 18. mai #19 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Materielle goder kan gir lykke. Store vindusflater ut mot sjøutsikt for eksempel, det koster men det ville økt mon livskvalitet betraktelig! Anonymkode: e422d...d38 Vet ikke med alle andre, men jeg blir litt fort lei samme utsikt etter en stund. Glemmer å se på den, liksom. "Glemmer" på en måte at jeg har hytte, basseng og flotte uteområder også😬 Anonymkode: 742a1...af6 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai #20 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har i nesten hele mitt voksne liv levd nesten på fattigdomsgrensen. Det har vært blytungt, og jeg har alltid drømt om penger og trodd at det ville løse alle problemer. Endelig- i en alder av 45 har situasjonen blitt snudd på hodet og jeg sitter ganske så greit i det. Men til min overraskelse har det ikke løst noen ting. Penger er ikke veien til lykke likevel..! Ja- det løser noen få problemer, men faktisk overraskende lite. It’s all in your head.. Hva er din erfaring rundt dette? Anonymkode: f0390...cc0 Hva konkret er det penger ikke løser for deg som du trodde de ville? Anonymkode: 4664f...105 2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå