Gå til innhold

Fortell om din fantastiske 17.mai!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er så mange tråder om hvor slitsomt og fælt det er å feire 17.mai, så oppretter denne tråden som en motvekt mot det negative fokuset. Hva gjorde din 17.mai fin?

Jeg begynner. Våknet opp tidlig på morgenen til solskinn og fuglesang. Vi kledde oss i bunader og finstas og gikk så i tog. Hadde noen hyggelige timer på skoleplassen der barna lekte med venner, og vi voksne koste oss med kaffe og kaker. Mange hyggelige mennesker og god stemning!

Så grilling i hagen med besteforeldre, tanter, onkler og søskenbarn. Avsluttet en nydelig dag med ESC, prosecco og bena på bordet🥰

Anonymkode: 8604a...581

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

det var en fantastiks avslappende dag for min del 

Anonymkode: da6f0...35b

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tja. Gikk på jobb for 4 år på rad. Rotet i noen infiserte sår. Fikk sett toget mellom slagene. Jogget ei mil hjem fra jobb. Dro bort på middag på kvelden. Nydelig vær. Fikk nesten ikke med meg noe korpsmusikk. Så ja, egentlig en helt super dag. 

Anonymkode: 99ff5...160

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Det er så mange tråder om hvor slitsomt og fælt det er å feire 17.mai, så oppretter denne tråden som en motvekt mot det negative fokuset. Hva gjorde din 17.mai fin?

Jeg begynner. Våknet opp tidlig på morgenen til solskinn og fuglesang. Vi kledde oss i bunader og finstas og gikk så i tog. Hadde noen hyggelige timer på skoleplassen der barna lekte med venner, og vi voksne koste oss med kaffe og kaker. Mange hyggelige mennesker og god stemning!

Så grilling i hagen med besteforeldre, tanter, onkler og søskenbarn. Avsluttet en nydelig dag med ESC, prosecco og bena på bordet🥰

Anonymkode: 8604a...581

Var på skolen til ungene fra kl.8 til 16.45 for å styre med rigging mm av arrangement der. Fikk forbrent over 4000 kcal for å si det sånn så det var ikke lav puls eller lavt aktivitetsnivå akkurat i de timene. Hadde bra vondt i kroppen etterpå😅

Heldigvis gikk det greit med meg etterpå da jeg tok meg en sterk dose smertestillende og et bad noe som frisket opp kroppen litt + at familie hentet meg, ga meg grillmat, vin og kake før jeg ble kjørt hjem igjen etter noen timer. Fikk en deilig og avslappende kveld hjemme alene etterpå noe som jeg virkelig satte pris på👏

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Våknet kl 7 av meg selv. Satt på brød (eltefritt). Kaffe og litt surfing. Nydelig vær, ruslet ut barbeint kl 8 og hang ut flagg, og pyntet blomsterkasser og slik. Mannen stod opp, begynte å gjøre klar frokost. 

Besøk, mimosas, så folk som dro i ulike retninger igjen. Vi gikk en rusletur i nærområdet ,tok en utepils. 

Dro hjem. Sov litt i skyggen. Grillet på kvelden, bare oss. Så eurovision - første delen i lav kveldssol, så inn på sofaen. 

Anonymkode: 6fb9b...0a3

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fikk en 12,5 timers vakt på jobb. Den ble godt betalt 😊

Anonymkode: 1407a...119

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

det var en fantastiks avslappende dag for min del 

Anonymkode: da6f0...35b

Samme her 

Anonymkode: 0b579...1cd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg monterte en hylle, vasket stekeovnen, spiste reker og ostekake og så på ESC.

Anonymkode: 1af7c...ca9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Slapp lokal fesjå som jeg kaller 17. Mai. Takk og lov for det. 

Anonymkode: cd4a2...4fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sto opp 7, bakte focaccia og forberedte balkongen og det siste inne slik at alt var klart til champagnefrokost. Tok på bunad med ei øl i hånda, og folk begynte å komme. Hadde ti stykk til bords, koste oss masse. Så ble det noe bildetaking, tur ned til byen for å se tog, spise is og ta en utepils. Hjemme i 16-tida, i tide til å ta i mot foreldrene mine som kom på spekemat til kvelds. Bunaden måtte av før de kom, ellers perfekt.

Anonymkode: 060a4...55a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sto opp halv syv av meg selv, gikk en god tur i nydelig morgensol og vårgrønt overalt. Hadde eggerøre og røkelaks til frokost sammen med samboer også koste vi oss med musserende vin utover dagen.

Perfekt 17.mai! 

Anonymkode: b3b34...9fa

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bor ved siden av ett utleigehus, så vi hadde utekonsert frå kl 11-23. Dundrende musikk hele dagen fra champagnefrukost og videre. Prøvde å snakke med han som bor der, liten pappagutt som sikkert studerer jus, og han kveluerte og argumenterte med hvilken lov som hindret han i å spille musikk?

Har ingenting imot en hagefest der de spiller høg musikk om kvelden frem til 23, men 12 timer støy på en nasjonaldag det irriterer meg.

Neste år rømmer jeg. 

Anonymkode: 22acc...af2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet forholdsvis tidlig. Fikk på meg bunad og gikk og så toget fra skolen sammen med naboen. 

Senere spiste jeg rekelunsj med moren min. 

Kom hjem, befridde meg fra bunaden (jeg elsker bunaden min, men det er et jævla mas) og slanger meg på sofaen resten av kvelden før jeg kjempet meg gjennom ESC. 

En stille og rolig 17. mai. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Så fin tråd 🥰
Jeg er funksjonshemmet. Har både redusert syn, og bruker krykker. 17.mai er ingen god dag i byen for meg, så det jeg gjør er å ta den helt ut på topptur 🥰😁 

Drar i 6 tiden om morgenen av sted og kommer da i gang før folk flest er i gang, så ingen problem på bussen. Krykkene er pyntet, samme med håret, og jeg har flagg i sekken som stikker opp. Jeg har fått høre at jeg har pyntet meg for hele skogen, og det tar jeg som et stor kompliment 🥰🤣🥰 

Igår var jeg eneste på bussen, og sjåføren lurte på hvor jeg skulle. Vi fikk en god prat, og han fant frem mobilen før jeg gikk av for han ville se på kartet hvor stedet jeg skulle være var, så jeg kunne vise ham, for han ville gå samme turen. Ordentlig koselig 😊 Var bare meg og ham på den 15 min lange turen. 

Så har jeg alltid med meg små flagg til å sette i maten min, og fin serviett til å ha som duk, og bordflagg, og selvsagt kjempegod mat i de riktige fargene. Jeg tar den helt ut med flagg og sløyfebånd 😁🇳🇴 

Koser meg på topptur, før jeg tar turen hjem og da går jeg hjem, siden det er vanskelig å få sitteplass på bussen hjem i den tiden. Det er en fin tur hvor jeg treffer andre på tur, hvor vi gratulerer hverandre med dagen, og (nesten) alle er i godt humør.

Jeg er ikke så glad i lyd, så jeg går en ny tur for å se på alle flaggene og hvor fint folk har pyntet når det er borgertog i byen. Da koser jeg meg, uten å bli skremt (C-PTSD her). 

Jeg gjør mye ut av det, og koser meg, tross jeg er alene. Jeg var mildt sagt sliten etter en lang dag igår, men hadde en veldig fin dag. Jeg koste meg også både igår og før idag med andres bilder fra ulike tog, og i fine festklær. Det er veldig koselig 🥰 Da føler jeg meg litt mer som en del 😊

Fint å lese om andre her også 😊

Anonymkode: 37272...3e5

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sto opp i ti tiden, pakket fort sekken og tok på meg turklær og gjekk en 9 timer lang fjelltur med samboeren og to venner og tre hunder. Kom igjen litt etter 21 tiden i går. Da lagde meg og samboeren litt god mat, halvsov oss igjennom MGP. Helt perfekt og vi hadde hatt en nydelig dag, fått god brunfarge og kost oss.

Anonymkode: 8d695...9c3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bor ved siden av ett utleigehus, så vi hadde utekonsert frå kl 11-23. Dundrende musikk hele dagen fra champagnefrukost og videre. Prøvde å snakke med han som bor der, liten pappagutt som sikkert studerer jus, og han kveluerte og argumenterte med hvilken lov som hindret han i å spille musikk?

Har ingenting imot en hagefest der de spiller høg musikk om kvelden frem til 23, men 12 timer støy på en nasjonaldag det irriterer meg.

Neste år rømmer jeg. 

Anonymkode: 22acc...af2

Jeg svarte over at det var en utmerket dag. 

Her hadde naboene på ene siden champagnefrokost - 30+ på ca 20, og allsang, alt fra nasjonalsangen, til russelåter. Fra 18 så dro naboen på andre siden i gang. 20+ på ca 50. Fra 9-12 bidro vi litt vi og, men folk på ca 40 foretrekker litt lavere musikk, tydeligvis 😅

Maks kos med så god stemning på alle kanter, hele dagen gjennom. Og gode naboforhold. 

Anonymkode: 6fb9b...0a3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

En nydelig dag. Frokost i 9-tiden. Pyntet oss. Fem min å rusle til der toget starter. Koselig tog, med masse glade mennesker. Et par timer på skolen. Voksne koser seg og har det sosialt med naboer og kjente, barna leker, konkurrerer og spiller spill. Vi spiser nydelig grillmat på skolen, så på kvelden bestiller vi alltid pizza. Er altså ute på noe fra ca kl 11 til kl 1430. Bare kos.

Jeg har mislikt all klagingen over 17. mai her på KG. Tenk å klage på en sånn dag. 211 år siden vi fikk vår egen grunnlov, og vi er så heldige å ikke ha hatt krig i landet vårt på 80 år. Vi har mye å være takknemlige for og rope hurra for. Vi feirer dagen med glade barn, de fleste pynter seg av respekt for dagen, svært mange av oss har fri fra jobb, og det er ikke en eneste skummel millitær parade å se.

Syns folk bør slutte å syte, og ta alt som en selvfølge. Blir dagen for stressende, så kutt ned på aktiviteter da vel.

Anonymkode: 16549...bae

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Så fin tråd 🥰
Jeg er funksjonshemmet. Har både redusert syn, og bruker krykker. 17.mai er ingen god dag i byen for meg, så det jeg gjør er å ta den helt ut på topptur 🥰😁 

Drar i 6 tiden om morgenen av sted og kommer da i gang før folk flest er i gang, så ingen problem på bussen. Krykkene er pyntet, samme med håret, og jeg har flagg i sekken som stikker opp. Jeg har fått høre at jeg har pyntet meg for hele skogen, og det tar jeg som et stor kompliment 🥰🤣🥰 

Igår var jeg eneste på bussen, og sjåføren lurte på hvor jeg skulle. Vi fikk en god prat, og han fant frem mobilen før jeg gikk av for han ville se på kartet hvor stedet jeg skulle være var, så jeg kunne vise ham, for han ville gå samme turen. Ordentlig koselig 😊 Var bare meg og ham på den 15 min lange turen. 

Så har jeg alltid med meg små flagg til å sette i maten min, og fin serviett til å ha som duk, og bordflagg, og selvsagt kjempegod mat i de riktige fargene. Jeg tar den helt ut med flagg og sløyfebånd 😁🇳🇴 

Koser meg på topptur, før jeg tar turen hjem og da går jeg hjem, siden det er vanskelig å få sitteplass på bussen hjem i den tiden. Det er en fin tur hvor jeg treffer andre på tur, hvor vi gratulerer hverandre med dagen, og (nesten) alle er i godt humør.

Jeg er ikke så glad i lyd, så jeg går en ny tur for å se på alle flaggene og hvor fint folk har pyntet når det er borgertog i byen. Da koser jeg meg, uten å bli skremt (C-PTSD her). 

Jeg gjør mye ut av det, og koser meg, tross jeg er alene. Jeg var mildt sagt sliten etter en lang dag igår, men hadde en veldig fin dag. Jeg koste meg også både igår og før idag med andres bilder fra ulike tog, og i fine festklær. Det er veldig koselig 🥰 Da føler jeg meg litt mer som en del 😊

Fint å lese om andre her også 😊

Anonymkode: 37272...3e5

Vet at jeg ville ha likt deg veldig godt 🙂. Blir glad av positive mennesker ❤️

Anonymkode: 16549...bae

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var alene hele dagen fra 8-20 da samboeren jobbet. Har en svært vond fot som er under opptrening etter et stygt og komplisert ankelbrudd i vinter og venninnene mine har barn i småskolealder og er fullt opptatt med det hele dagen, men hadde ikke orket å dra noe sted uansett pga foten.

Jeg sto opp ganske sent (ca 10) og spiste en croissant til morgen-cappuccinoen mens jeg så litt på 17.mai-sendingen på nrk. Ble røkelaks og eggerøre til frokost litt senere. Fordøyde maten litt og gikk en liten tur i skogen med hunden i nydelig vær. Beste måten å trene opp foten på er å gå i skogen. Dusjet, sminket meg og pyntet meg med en blå kjole etter turen. Samboeren kom hjem med sushi i 20-tiden, så det ble det til middag. Vanligvis griller vi på 17.mai, men siden han kom såpass sent hjem og det også var Eurovision ble det sushi i går. Jordbær og is til dessert. Og da godeste Kyle gikk på scenen åpnet vi champagneflaska og tok litt champagne.

Skal innrømme at det var litt ensomt å være alene hele dagen på en sånn dag, samtidig er det godt å slippe folkehav og stress. Så litt blandede følelser. Samtidig er jeg jo aldri helt alene siden jeg har katter og hund :katt:🐶 Alt i alt en fin dag 🇳🇴

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...