Gå til innhold

Flere som får "trussel" om at de er hacket og hvis jeg ikke betaler så blir det verst for meg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vedkommende skriver langt og forklarer om alt vedkommende har tilgang på og hva som skjer om jeg ikke betaler. Jeg tar det for det det er og har ikke tenkt å betale. Er vi mange som har fått en slik e-post? 

Anonymkode: edec0...bde

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er en velkjent svindelmetode som har blitt brukt i alle år...

Anonymkode: 16ffc...441

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Skjer fra tid til annen. Overser de stort sett, men av og til er det litt gøy å kaste bort tiden dems. 

Anonymkode: 873b4...4d6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fått en mail eller to hvor en iddiot skriver at han har film av meg hvor jeg runker til overgrepsmatriale.. bare synd jeg er kvinne.. vanskelig å runke da🤷🏻‍♀️😂

Anonymkode: 872b0...387

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja, fikk også en slik nå nylig. Den var skrevet mer "personlig" enn de som vanligvis kommer. Enkelt for meg å forstå at dette er tull, når det vedkommende sier ikke er riktig. Men skjønner at noen kan gå på akkurat den her. 😕

Anonymkode: 7e889...483

AnonymBruker
Skrevet

Bare ignorer.

Anonymkode: e0db5...919

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det ser jo ut til at det er min e-post som det er sendt fra. Liker ikke det. :( 

AnonymBruker
Skrevet

Godt vi er flere.

Anonymkode: 25244...634

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det ser jo ut til at det er min e-post som det er sendt fra. Liker ikke det. :( 

Kjent triks å sende "fra" epost adressen til mottakeren. Det er ikke automatisk slik at epost faktisk er sendt fra din konto. Poenget med metoden er det skal virke som om avsenderen har tilgang på kontoen din. Skremme mottakeren med andre ord.

Endret av TBL12
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fått en mail eller to hvor en iddiot skriver at han har film av meg hvor jeg runker til overgrepsmatriale.. bare synd jeg er kvinne.. vanskelig å runke da🤷🏻‍♀️😂

Anonymkode: 872b0...387

Kvinne her også..Fikk samme trussel for flere år siden!Hadde helt glemt det til jeg så dette innlegget.

Anonymkode: 7e924...3eb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk en lang epost fra noen som skrev at de hadde fått tilgang til nakenbildene på telefonen min. Hvis jeg hadde trodd at dette var sant, håper jeg at jeg uansett hadde gitt blaffen i å betale og bare latt dem sende rundt bildene.

Anonymkode: 69159...880

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.5.2025 den 14.21):

Vedkommende skriver langt og forklarer om alt vedkommende har tilgang på og hva som skjer om jeg ikke betaler. Jeg tar det for det det er og har ikke tenkt å betale. Er vi mange som har fått en slik e-post? 

Dette er vel en kjent metode.

https://dinside.dagbladet.no/okonomi/advarer-ser-ut-som-deg-selv/83109357

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det må vel være snart 30 år siden jeg fikk en slik mail for første gang. Mine foreldre på 80 forstår at dette er svindel.

Anonymkode: f7117...046

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...