Gå til innhold

Sexliv med funksjonsnedsettelse - kan det bli bra?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært på to dater med en både kjekk og intelligent mann med svak grad av CP. 

Sex har ikke vært et tema ennå. Nå lurer jeg veldig på om CP påvirke sexlivet på noen måte. Har du erfaringer å dele? Sex er viktig for meg.. hvordan går jeg fram? Bør jeg skygge banen? 
K34

Anonymkode: 5fe30...431

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Folk er forskjellige, så du må nok spørre den det gjelder. :) 

Anonymkode: 484c7...447

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Svak CP påvirker som regel ikke noe når det kommer til sex. Gi fyren en sjanse. 😊

Anonymkode: bd56f...afb

• Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

CP? Hadde en nabo med CP. Flere barn, godt betalt jobb og alltid velkledd. En flott kvinne. Et flott menneske.

Anonymkode: 0dc79...4c4

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ts her.

Takk for gode svar- jeg kommer nok til å gi han en sjanse. Jeg skulle ønske han selv tok opp temaet….

• Hjerte 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg har vært på to dater med en både kjekk og intelligent mann med svak grad av CP. 

Sex har ikke vært et tema ennå. Nå lurer jeg veldig på om CP påvirke sexlivet på noen måte. Har du erfaringer å dele? Sex er viktig for meg.. hvordan går jeg fram? Bør jeg skygge banen? 
K34

Hva sier lovdata og samtykkeloven om mennesker med funksjonsnedsettelse/CP?🤔

Endret av Bamseklemmer
..små justeringer bare..
AnonymBruker
Skrevet
Bamseklemmer skrev (11 minutter siden):

Ingenting. 

Anonymkode: 7b079...276

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ts her.

Takk for gode svar- jeg kommer nok til å gi han en sjanse. Jeg skulle ønske han selv tok opp temaet….

Etter to dater tenker du han skulle ta det opp?? 

Anonymkode: 6e79d...b7c

• Liker 3
Skrevet
Bamseklemmer skrev (16 timer siden):

Wtf? Hva mener du? 

• Liker 10
Skrevet

For å svare på spørsmålet ditt, så vil du som regel se det som kan være utfordring. Om en arm er sterkt påvirket kan det jo gi noen utfordringer mtp å holde seg oppe for eksempel, men det kommer jo helt an på hvor sterk grad man har. Impotens eller evne til å få barn er ikke påvirket, slik det for eksempel kan være ved en ryggmargsskade.

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Rosa Dartle skrev (1 time siden):

For å svare på spørsmålet ditt, så vil du som regel se det som kan være utfordring. Om en arm er sterkt påvirket kan det jo gi noen utfordringer mtp å holde seg oppe for eksempel, men det kommer jo helt an på hvor sterk grad man har. Impotens eller evne til å få barn er ikke påvirket, slik det for eksempel kan være ved en ryggmargsskade.

TS her. Takk for godt svar. Dette gav mening. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

TS her. Takk for godt svar. Dette gav mening. 

Kan for øvrig si at jeg har vært sammen med en med funksjonsnedsettelse selv, og jeg vil si vedkommende gjorde opp for den med å være eksepsjonelt god på mye annet 😁

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.5.2025 den 19.43):

Ts her.

Ja, fordi du sikkert synes det er ubehagelig å snakke om det selv og lettere at han snakker om det. Men du må tåle det ubehaget. Det kan jo faktisk komme noe godt ut av å ta sjansen og tørre å snakke om det. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.5.2025 den 14.17):

K34

Om du ellers liker personen, bare fortsett og treffes?
Det er mer til personen enn en diagnose. Og selv om du skriver at sex er viktig for deg, så er sex så mangt. Sex er mer en funksjon av kunnskap, omsorg og vilje og mindre om kroppen man er utstyrt med. Og om det er ting, stillinger eller noe sånt som ikke funker ... men da kan man gjøre noe annet som er like godt.

Eller for å snu på saken; nok av funksjonsfriske som har dårlig sex. Selv etablerte par som ikke får det til, til tross for kropp med full funksjonsevne. To vanlige armer og en pikk er ikke automatisk god sex. Kunnskap og vilje til å bruke de to armene og pikken betyr vel så mye, om ikke mer.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Bamseklemmer skrev (17 timer siden):

Seriøst? Du kan vel søke opp kunnskap selv siden du så åpenbart mangler den. 

Anonymkode: aa577...638

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Serafin skrev (5 minutter siden):

Ja, fordi du sikkert synes det er ubehagelig å snakke om det selv og lettere at han snakker om det. Men du må tåle det ubehaget. Det kan jo faktisk komme noe godt ut av å ta sjansen og tørre å snakke om det. 

Det har du sikkert veldig rett i. Jeg får tøffe meg opp❣️

• Liker 1
Skrevet
Bamseklemmer skrev (På 19.5.2025 den 4.09):

Mener du at mennesker med funksjonshemminger ikke er samtykkekomplimente? 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.5.2025 den 19.43):

Jeg skulle ønske han selv tok opp temaet

Han er vel en bra fyr da, men uten verdens beste selvtillit, på grunn av diagnosen.

Jeg fatter ikke at du tror han vil risikere å ta opp sex etter to dater.

9 av 10 damer hadde reist seg og gått i fornærmelse.

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Bamseklemmer skrev (På 19.5.2025 den 4.09):

Tenker du at personer med CP har lav IQ? Kun 15% av alle med CP har hjerneskade som påvirker den del av hjernen. Dvs av ca 12500 personer i Norge som har CP i dag, gjelder dette kun 1875. 
I tillegg er det de med høy motorisk grad (sitter i rullestol) som er mest rammet. 

Lett CP er de som har nesten usynlig CP, der de aller fleste er i jobb.

Anonymkode: 052ec...58f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.5.2025 den 14.17):

K34

Neida, det går fint, etter 2 dater, stress ned det med sex, det kommer. Men kan om litt begynne å snakke om sex, og han vil garantert funke. Er selv sammen med en mann med lett CP, ikke noe galt med sexen, faktisk evner han å få serieorgasmer og gir i hvertfall meg den beste sexen ever. Han har supersexdrive og vil nesten mer enn meg, litt sånn hyperseksuell. Er selv 31,  han er 29.🫶

Anonymkode: 00b1d...2c2

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...