AnonymBruker Skrevet i går, 11:51 #1 Del Skrevet i går, 11:51 Hei i går fikk jeg høre at min 13-åring klyper kompiser, muligens på tull men også for å få vilja si. Kompisene får blåmerker og begynner og blø. Han har hele tiden vært en snill gutt som har mange venner, så veldig rart at han plutselig har begynt med dette. Faren til kompisen tok meg til side på skolen i går, og sa de trodde det ville gå over så derfor de ikke sa noe første gang, da min sønn egentlig ikke er sånn. han ble storebror hos pappa for 1 mnd siden, og vet det har endret litt på hvor mye tid faren har til han, i forhold til oppfølging på min sønns aktiviteter ol. Det kan jo hende at han gjør dette for å få oppmerksomhet, at han holder inne mange følelser i forhold til pappa sin nye familie. Eller tror dere det kan være en ungdoms/hormon-greie? hvordan ville dere tatt det opp? Vil jo ikke dra frem at lillebror er ett problem hvis noe annet ligger bak. Men min sønn er ikke en som snakker så mye i utgangspunktet, så tror jeg må dra frem noen eksempler ol for å få han til å åpne seg. jeg skal snakke med faren også etter jeg har snakket med min sønn, men vil høre hans versjon først. dette er vanskelig, men tydelig noe som plager han. Anonymkode: 5a056...84d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:01 #2 Del Skrevet i går, 12:01 Dette må du ALDRI ALDRI akseptere at barnet ditt gjør!! Slå tydelig og hardt ned på det uansett grunn og unnskyldninger. Barn kan ha vanskelige og vonde følelser, men forklar så ekstremt tydelig og godt at DETTE IKKE er akseptabelt! Her må du sette hardt mot hardt. Om noen år så skal vi alle leve med din pod ute i samfunnet og det er ikke bra om man tror at dette skal være akseptabelt. Anonymkode: 5452f...f84 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:24 #3 Del Skrevet i går, 13:24 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette må du ALDRI ALDRI akseptere at barnet ditt gjør!! Slå tydelig og hardt ned på det uansett grunn og unnskyldninger. Barn kan ha vanskelige og vonde følelser, men forklar så ekstremt tydelig og godt at DETTE IKKE er akseptabelt! Her må du sette hardt mot hardt. Om noen år så skal vi alle leve med din pod ute i samfunnet og det er ikke bra om man tror at dette skal være akseptabelt. Anonymkode: 5452f...f84 Nå har jeg vel aldri sagt at jeg skal akseptere det, skriver vel ikke her fordi jeg skal snu ryggen til og godta det. men takk for svar☺️ Anonymkode: 5a056...84d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:35 #4 Del Skrevet i går, 13:35 Snakk med gutten, dette er nok resultat av at han ikke har det helt bra. Hvordan har han det i den nye familien til faren? Er han inkludert, føler han seg trygg? Vil han være der? Anonymkode: 94eb4...015 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:59 #5 Del Skrevet i går, 13:59 32 minutter siden, AnonymBruker said: Nå har jeg vel aldri sagt at jeg skal akseptere det, skriver vel ikke her fordi jeg skal snu ryggen til og godta det. men takk for svar☺️ Anonymkode: 5a056...84d Mulig jeg var litt krass, beklager det. Du høres ut som en som bryr seg du og vil det beste for din sønn Bare heng meg veldig opp i dette: 2 hours ago, AnonymBruker said: Faren til kompisen tok meg til side på skolen i går, og sa de trodde det ville gå over så derfor de ikke sa noe første gang, da min sønn egentlig ikke er sånn Her høres det liksom ut som at man unnskylder det med at "det er en fase/noe som vil gå over". Men mulig jeg misforstod litt. Anonymkode: 5452f...f84 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:22 #6 Del Skrevet i går, 14:22 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Snakk med gutten, dette er nok resultat av at han ikke har det helt bra. Hvordan har han det i den nye familien til faren? Er han inkludert, føler han seg trygg? Vil han være der? Anonymkode: 94eb4...015 Det er jo visse ting hos far som jeg reagerer på, men aldri uttrykt veldig misnøye før forrige uke. Kan hende min sønn merker at faren er egoistisk og en som er vanskelig å ha med å gjøre. Når jeg prøvde å snakke mer med han om det sa han at det var han ferdig med. Men kan nok føle seg litt lite sett av far. han sier ikke at han ikke vil dit, men litt usikker på hvordan alt er. Anonymkode: 5a056...84d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:56 #7 Del Skrevet i går, 14:56 Det er viktig at våre unge håpefulle lærer konstruktive måter å få utløp for negative følelser på. I den sammenhengen må vi være krystallklare på hva som er ok og ikke. Å klype andre er aldri ok, uansett hva man sliter med. Det er også en destruktiv måte å trumfe gjennom viljen sin på. Det bør kommuniseres tydelig. Så kan man heller se på hvordan ungen har det ellers. Men pass på at du IKKE sier noe a la "Jeg skjønner at du klyper siden du har det så vanskelig"; det gir fripass for dårlig oppførsel. Anonymkode: 6c743...fde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå