AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #1 Del Skrevet 17 timer siden Bortsett fra barn og familie, hva gir livet ditt mening? Jeg er nylig blitt ufør, og kjenner at jeg lett faller sammen i sofaen med en skjerm. Dels har jeg lite krefter og orker ikke alltid noe annet, men noen dager har jeg energi. Så dermed ønsker jeg inspirasjon; Hva får deg til å smile og le? Hva får hjertet til å slå litt ekstra? Hva gitt ditt liv mening ? Anonymkode: 2932f...289 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #2 Del Skrevet 17 timer siden Livet mitt trenger sånn sett ikke ha noen mening. Jeg ønsker bare å fylle det med ting som gjør meg glad, og jobbe med å redusere de omstendigheter som gjør livet kjipt. Så jeg fyller livet med det som gir meg glede - trening, turer i skogen, gaming, binge TV-serier, lese, kose og leke med kattene, være med samboer, noen øl og se på YouTube på fredagskvelden... Anonymkode: b266e...980 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #3 Del Skrevet 16 timer siden Det er det du bryr deg om, som gir livet mening. Det kan være familie, venner, saker i verden, alt mellom himmel og jord. Så selv om funksjonsnivået er redusert kan man finne mye mening i veldig mye. Du er jo fortsatt deg! Anonymkode: a41eb...5b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #4 Del Skrevet 6 timer siden Har du noen hobbyer du trives med? Lurt å fylle tiden med noe meningsfylt ja, og nå som du ikke jobber så har du en gylden mulighet til å gjøre hva du vil 👍 Jeg liker å holde på i hagen, strikking og annet håndarbeid, gå på stolpejakt, kikke i butikker osv. Anonymkode: 9dcef...bfa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #5 Del Skrevet 6 timer siden For meg har folk rundt meg mye å si. Har en hobby jeg driver med sammen med en skikkelig fin gjeng og det gir meg utrolig mye glede! Anonymkode: 86fe7...68b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #6 Del Skrevet 6 timer siden Det jeg også manglet som ufør, å være blandt andre og få litt fre fra tankene med å gjøre ting. Føle det er muligheter og variasjon. Naturen ❤️ Gå på gresset, vinden i håret, ren eller sol på huden. Lære noe nytt selv om det også er slitsomt. Men morsomt når man forstår og kan ha det gøy. Nå vet jeg ikke hvorfor du er ufør, men jeg elsker, virkelig ELSkeeeeR å danse 🎶 Og synge. At algorytmen ikke er slitsom, men kommer med noen morsomme videoer. Anonymkode: 7ac50...5d2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #7 Del Skrevet 6 timer siden For meg er det friluftslivet som gir mening. Hadde du sagt til meg for fem år siden at jeg frivillig skulle gå ut og tråkke i norsk natur, så hadde jeg ledd lenge og godt. Rart at noe så enkelt, billig og tilgjengelig kan gi så mye lykkerus og endorfiner. Var på det jevne ganske deprimert gjennom livet helt til jeg begynte å bruke skogen/fjellet/sjøen som terapirom, og disse fem siste årene har vært som å leve et helt annet liv. Har forøvrig mann og barn, men jeg trengte nok noe annet enn kun mennesker for å bli "hel". Anonymkode: d79db...22a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #8 Del Skrevet 6 timer siden Jeg er på arbeidsavklaring, og for meg er dette noe av det som gir hverdagen mening: regelmessig trening, å være ute i naturen, å utforske mindfullness/min spiritualitet, å tegne/male og å være frivillig på et eldretreff. Vennskap og relasjoner har også mye å si. På trening er det en fast gjeng som trener de samme dagene som meg, og vi prater mye og tar en kaffe etterpå. Jeg kjenner de ikke godt, men det føles veldig hyggelig og motiverende. Der jeg er frivillig har jeg møtt to andre som også er frivillig som jeg har mye til felles med, og de har nå blitt to av mine beste venner. Jeg som ikke trodde jeg kunne få nye ordentlige venner i voksen alder, bare bekjentskaper, men der tok jeg feil ❤️ (Når det er sagt så har jeg flere dager i sofaen jeg også altså. Overskuddet svinger veldig, men da er det fint å vite at man har noe å gå til når det kommer tilbake ☺️) Anonymkode: 60eb6...1ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå