Gå til innhold

Hvor gammel var du som har gjennomgått overgangsalder, når du mistet menstruasjon?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvilken alder mistet du menstruasjonen? 

Anonymkode: 8e3b6...0be

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

52

Anonymkode: 6c2ac...f3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

50.

Anonymkode: 1131a...c9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min mor var 55. Så jeg har vel enda 10 år igjen. Jeg hadde håpet at jeg kunne slippe dette tullet men mensen snart. Men nei da. Fikk mensen når jeg var 10 år. Så jeg er lei for å si det slik. 

Anonymkode: de1ca...531

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

45.

Anonymkode: 52e4f...a24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har hørt det er arvelig, mamma er borte, så jeg kan ikke spørre. 

Jeg er 43, og har vært veldig regelmessig (uten prevensjon) i mange år. Har hatt 3-4 sykluser der ting har kommet 2-3 dager for tidlig, uten smerter. Og nå en syklus der det var 3 dager på overtid, med store plager i dagene før. Er det slik dere hadde det i årene før blødning forsvant helt? 

Anonymkode: 099d6...690

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

50.  (Bank i bordet, det har bare gått 10 måneder, det skal vel helst gå 12 før man kan si seg helt ferdig).

Anonymkode: 430bd...1e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

50.  (Bank i bordet, det har bare gått 10 måneder, det skal vel helst gå 12 før man kan si seg helt ferdig).

Bruk utvendig beskyttelse (les:bind) i forbindelse med menopausen. Kroppen forsøker automatisk å kvitte seg med tamponger, menskopp, svamper og annet som er innvendig. Da kommer man raskere over dette med spotting og treg overgangsalder.

Anonymkode: bc89d...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er 43, og har vært veldig regelmessig (uten prevensjon) i mange år. Har hatt 3-4 sykluser der ting har kommet 2-3 dager for tidlig, uten smerter. Og nå en syklus der det var 3 dager på overtid, med store plager i dagene før. Er det slik dere hadde det i årene før blødning forsvant helt? 

Fra jeg var 42 (er 45 nå) har det vært alt fra 18 dager til 30 dager. Har mye pms også siste halvdel. Håper det slutter snart.

Anonymkode: 37f0f...59f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde min siste mens da jeg var 50. Før det så ble mensen hyppigere og hyppigere, med veldig kraftige blødninger. Jeg hadde syklus på 10-14 dager på det verste. Så ble den bare borte, hadde vel mensen to ganger siste halvåret før den forsvant.

Anonymkode: 7ebd7...d80

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

41

Anonymkode: f62f6...8e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 45 da menstruasjon ble borte. Men den startet vel å bli uregelmessig i starten av 40 årene om jeg husker rett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

52,5

Anonymkode: 3b2bf...0e1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

34 år.

Anonymkode: 5106d...db6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg var 52 (trodde jeg), men den kom tilbake 11 mnd senere. Men bare en gang foreløpig, og nå har det gått halvannet år. 

Anonymkode: b6767...841

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har hormonspiral og det har sørget for at jeg ikke blør no særlig. Vet altså ikke om jeg er ferdig med eggløsning…

Anonymkode: ecb36...f19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Bruk utvendig beskyttelse (les:bind) i forbindelse med menopausen. Kroppen forsøker automatisk å kvitte seg med tamponger, menskopp, svamper og annet som er innvendig. Da kommer man raskere over dette med spotting og treg overgangsalder.

Anonymkode: bc89d...19c

Hva får deg til å tro det?

Anonymkode: 007f9...1af

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg opererte ut begge eggstokkene da jeg var 51 år.  Frem til det, kom menstruasjon helt regelmessig.  

Anonymkode: 6ff0f...6e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ca 45 år. 3 år siden nå, sinnsykt digg å slippe. 

Anonymkode: 229aa...bd5

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Var rundt 47-48 år. 

Anonymkode: 02e8d...673

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...