AnonymBruker Skrevet 18. mai #1 Skrevet 18. mai Hei Åtteåringen min er så ekstremt høylytt, hun eier ikke innestemme. Alt skal ropes. Både når hun blir engasjert og sint, så skal det ropes og det skal komme utbrudd og skriking. Når hun blir engasjert og er glad så ropes det da også. Jeg sliter med lett antennelig hodepine, og jeg snakker generelt lavt for å påvirke barna i riktig retning. Nå har også fireåringen begynt å ta etter søsteren, men ikke like ille enda. Hva kan jeg gjøre ? Jeg har konstante påminnelser om at hun må bruke innestemme, men tror helt ærlig at det skjer naturlig og at hun må konsentrere seg om å snakke rolig. De har tv på høyt, og er det telefonen er den alltid på høyeste volum, og jeg har sjekket hørselen, men den er normal. Jeg er helt utslitt i ørene på kvelden. Hjelp Anonymkode: f2825...9c2 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai #2 Skrevet 18. mai Åtteåringen* skulle det stå i overskriften. Autocorrect Anonymkode: f2825...9c2
AnonymBruker Skrevet 18. mai #3 Skrevet 18. mai Har selv 2 høylytte barn, men 9åringen har adhd/autisme, så det er en del av grunnen her. Men ja man må minne på hele tiden, ikke barebare det😅 barn påvirkes av hverandre så at minste tar etter eldste kan oppstå i mange forskjellige situasjoner. Har skolen også nevnt det samme til dere? Anonymkode: 317b3...2d5
AnonymBruker Skrevet 18. mai #4 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har selv 2 høylytte barn, men 9åringen har adhd/autisme, så det er en del av grunnen her. Men ja man må minne på hele tiden, ikke barebare det😅 barn påvirkes av hverandre så at minste tar etter eldste kan oppstå i mange forskjellige situasjoner. Har skolen også nevnt det samme til dere? Anonymkode: 317b3...2d5 Nei, ifølge skolen er hun veldig rolig og pliktoppfyllende, men vet at hun fort blir gira med vennene sine så kan godt tenkes at hun er sånn i friminuttene - så det har ikke vært et tema. Mulig hun er innenfor normalen, men flere i familien har kommentert det. Jeg var selv høylytt som barn, men det roet seg på barneskolen til det motsatte. Anonymkode: f2825...9c2
AnonymBruker Skrevet 18. mai #5 Skrevet 18. mai Lurer på hva som har skjedd de siste årene. Har 2 unge voksne, en med autisme og en med ADHD. De har aldri vært sånn, nå har de og alltid blitt snakket til og. Vi bor og rett utenfor en lekeplass, fotballbane og basketbane. Vi har bodd her i 16 år, jeg har alltid synes det har vært koselig med lyden av barn. Men noe har skjedd de siste årene, og nå er det ikke koselig lenger. For det skal skrikes hele tiden, og gjerne det høyeste de kan. Er spesielt jentene som er ille der. Og det er jo rart at på 13 år, så var det ingen barn som var sånn. Og de siste 3 årene så har det blitt normalen. Anonymkode: 37394...2ad 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai #6 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Lurer på hva som har skjedd de siste årene. Har 2 unge voksne, en med autisme og en med ADHD. De har aldri vært sånn, nå har de og alltid blitt snakket til og. Vi bor og rett utenfor en lekeplass, fotballbane og basketbane. Vi har bodd her i 16 år, jeg har alltid synes det har vært koselig med lyden av barn. Men noe har skjedd de siste årene, og nå er det ikke koselig lenger. For det skal skrikes hele tiden, og gjerne det høyeste de kan. Er spesielt jentene som er ille der. Og det er jo rart at på 13 år, så var det ingen barn som var sånn. Og de siste 3 årene så har det blitt normalen. Anonymkode: 37394...2ad Internett/sosiale medier/tiktok har skylden Anonymkode: e131c...cb0 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai #7 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Lurer på hva som har skjedd de siste årene. Har 2 unge voksne, en med autisme og en med ADHD. De har aldri vært sånn, nå har de og alltid blitt snakket til og. Vi bor og rett utenfor en lekeplass, fotballbane og basketbane. Vi har bodd her i 16 år, jeg har alltid synes det har vært koselig med lyden av barn. Men noe har skjedd de siste årene, og nå er det ikke koselig lenger. For det skal skrikes hele tiden, og gjerne det høyeste de kan. Er spesielt jentene som er ille der. Og det er jo rart at på 13 år, så var det ingen barn som var sånn. Og de siste 3 årene så har det blitt normalen. Anonymkode: 37394...2ad Samme erfaring her. Noe har skjedd. Og da spesielt med jentene. Kan det være at jentene har blitt mer som gutta? Og at det er uvant? Anonymkode: 28513...5fa 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai #8 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Samme erfaring her. Noe har skjedd. Og da spesielt med jentene. Kan det være at jentene har blitt mer som gutta? Og at det er uvant? Anonymkode: 28513...5fa Mulig - hun har sett på noen familier på youtube og der skrikes det hele effings tida, til og med foreldrene. Så det har blitt forbudt for en stund siden.. kanskje det er det som har skylda. Anonymkode: f2825...9c2
AnonymBruker Skrevet 18. mai #9 Skrevet 18. mai Da må de snakkes til. Et minimum av hensyn må de ta til naboer! Anonymkode: fb2a7...d1b 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai #10 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Da må de snakkes til. Et minimum av hensyn må de ta til naboer! Anonymkode: fb2a7...d1b Snakker til henne hele tiden. Men det funker jo ikke Anonymkode: f2825...9c2
AnonymBruker Skrevet 18. mai #11 Skrevet 18. mai Jeg har en snart syvåring som er likedan, i grunn alltid vært sånn. Snakker høyt, roper og skriker ut. Broren er ikke sånn og om han blir høylytt så klarer han fint å dempe seg om jeg gir beskjed om innestemme. Virker rett og slett som det ikke går inn. Anonymkode: 53b41...bbc 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai #12 Skrevet 18. mai Vær konsekvent på at et visst tall på volumet er maks, skrur hun opp skrur du ned og tar med med deg fjernkontrollen. Ta sikringen på TV-en om du må for å få respons. Gjør samme med mobil/nettbrett. Fjern de om det ikke respekteres. Responder på all skriking med «du får spørre med innestemme så skal du få svar» rett og slett tving igjennom oppførselen du ønsker før hun/de får responsen de vil ha. Anonymkode: 64093...d76
AnonymBruker Skrevet 18. mai #13 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vær konsekvent på at et visst tall på volumet er maks, skrur hun opp skrur du ned og tar med med deg fjernkontrollen. Ta sikringen på TV-en om du må for å få respons. Gjør samme med mobil/nettbrett. Fjern de om det ikke respekteres. Responder på all skriking med «du får spørre med innestemme så skal du få svar» rett og slett tving igjennom oppførselen du ønsker før hun/de får responsen de vil ha. Anonymkode: 64093...d76 Jeg er ikke ts, men dette fungerer ikke nødvendigvis og er glemt 5 minutter etterpå, det er ihvertfall min erfaring. Fungerer fint på mitt ene barn, men ikke yngste. Har til og med sjekket hørsel. Anonymkode: 53b41...bbc
AnonymBruker Skrevet 18. mai #14 Skrevet 18. mai I bhg der sønnen min gå er det ei på 4 som roper. Men hun har nedsatt hørsel. Har dere sjekket dette? Anonymkode: 7f992...bf2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå