AnonymBruker Skrevet i går, 09:13 #1 Del Skrevet i går, 09:13 Vi er et par i begynnelsen av 30-årene. Har et barn og venter snart nr. 2. vi skal flytte og har kjøpt bolig til 8,5 mill (per nå har vi bolig som selges til 6,8 mill). Begge har jobber og tjener totalt 1,8 mill i året. Jeg har nesten 3 mill i banken som er fordelt i fond, aksjer og høyrentekonto. Sitter også med 2,7 mill i EK til ny bolig etter salg av nåværende bolig. Men mannen er svært bekymret for økonomi. Han grues til vi skal flytte og tror ikke vi klarer dette uten å gå betraktelig ned i livsstil (vi bruker i hovedsak penger på ordentlige råvarer og 1 cafebesøk i uka, ingen reiser, dyre møbler osv). jeg er helt sikker på at dette går fint- ut en problemer! Banken ga oss finansieringsbevis på 13 mill, så er jo overbevist om at dette ikke blir noe problem. hvordan betrygge mannen? Eller er jeg naiv som tror dette går fint? trygge jobber begge to. Anonymkode: 69aa2...454 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:16 #2 Del Skrevet i går, 09:16 Dere har jo en økonomi de aller fleste av oss bare kan drømme om. Hva med å bare vise han det gjennom regnestykke på inntekter/utgifter og sparing? Anonymkode: bdc5e...909 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet i går, 09:21 #3 Del Skrevet i går, 09:21 Han hører jo tåpelig ut. Dere har tre mill i banken? Be han ta seg sammen. Det er virkelige folk med virkelige problemer der ute. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:23 #4 Del Skrevet i går, 09:23 Lag deg et regneark, vis han hvilke månedlige utgifter som er nå vs. det dere vil få etter flytting og hvor mye dere har på bok + til overs hver måned. Han trenger sikkert noe konkret å forholde seg til men er ikke økonomisk kapabel til å sette opp et slikt budsjett selv og har vel bygget dette veldig opp i hodet. Anonymkode: 3076e...637 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #5 Del Skrevet 23 timer siden Har virkelig ingen av dere regnet på det? Begge bare antar hvordan det blir? Det høres ganske uansvarlig ut. Anonymkode: b38af...b26 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #6 Del Skrevet 23 timer siden I og med at du spør her så lurer jeg på om du har så god kontroll som du tror? Mange lyver, og det spørs om ikke mannen din mistenker deg for løgn. Anonymkode: 25eec...e3a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #7 Del Skrevet 23 timer siden Du skriver at DU har 3 mill i banken og 2,7 i EK til ny bolig. Hva har han? Om dette er dine midler er du i praksis gjeldfri. Om han hverken har penger i banken eller noe særlig EK så skjønner jeg godt at han er bekymret med nesten 6 millioner i lån til dagens rente. 1,8 mill i lønnsinntekt tilsammen på 2 personer er ikke veldig mye med så høye utgifter og 2 barn. Jeg er selv gjeldfri, betaler kun faste kostnader. Selv uten lånekostnader må jeg leve fornuftig på min lønn på 800k siden jeg også har to barn. Jeg hadde ikke hatt sjans økonomisk med 3-4 millioner i lån, da hadde omtrent hele lønnen gått til lån og faste kostnader. Man skal leve også. Anonymkode: f14fb...db0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #8 Del Skrevet 23 timer siden Jeg skjønner geller ikke hvorfor dere ikke har regna skikkelig over dette? Dere vet jo hva dere har i dag, hva nytt lån blir på osv så det er jo veldig enkelt å regne over det å betrygge han samtidig som du også får noe mer konkret å forholde deg til enn at du regner med det går fint fordi banken ville låne dere mer ved behov. Anonymkode: ca04d...981 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
c_buk Skrevet 18 timer siden #9 Del Skrevet 18 timer siden Kanskje han bare er tallblind? Vis han regnestykket så roer han seg kanskje. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå