Gå til innhold

Oppstart på Zoloft

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, har over lengre tid trappet ned på cipralex fra tjue mg til fem mg. Har i det siste følt meg helt jævlig med gråteanfall og diverse så skrev en tråd her. 

Jeg fikk Zoloft av legen min tidligere i uken og jeg føler at jeg har vært heldig. Har med ett følt meg helt rolig i kroppen og ikke noen følelsesutskridelser - til tross for hva oppstartsbivirkningene er som uro, trang til å bevege seg, angst etc.. og at de kan oppstå med en gang man begynner med medisinen. 

Er kanskje litt småkvalm, men har det kjempefint. 

Det var også 17 mai i går og før det litt sosiale situasjoner som kan få meg helt i kjelleren, men det har gått overraskende bra, har ikke hevet et øyebryn og sov kjempegodt etter det.

Nå stusser jeg om det tar lengre tid før disse bivirkningene kommer..

Anonymkode: fbfbf...22b

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplevde egentlig ingen andre bivirkninger enn at noen av toppene, stemningsmessig, også ble barbert litt ned. Ingen økt uro eller trang til å bevege meg, bare mindre gira de gangene jeg var gira. Og jeg var ikke akkurat plaget av stemningsmessige topper, så det var ikke så ille. Det kan fint hende du ikke får noen bivirkninger av særlig betydning også. Så er selvfølgelig en snau uke så veldig kort tid at du knapt har kommet til «med en gang» heller. 

Anonymkode: ef845...27b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg opplevde egentlig ingen andre bivirkninger enn at noen av toppene, stemningsmessig, også ble barbert litt ned. Ingen økt uro eller trang til å bevege meg, bare mindre gira de gangene jeg var gira. Og jeg var ikke akkurat plaget av stemningsmessige topper, så det var ikke så ille. Det kan fint hende du ikke får noen bivirkninger av særlig betydning også. Så er selvfølgelig en snau uke så veldig kort tid at du knapt har kommet til «med en gang» heller. 

Anonymkode: ef845...27b

Jeg har hatt disse stemningsmessige toppene ganske ofte, flere ganger om dagen, før jeg begynte på cipralex, men de kom tilbake da jeg trappet ned. Følte Zoloft tok det umiddelbart, veldig rar følelse. På google står det at man kan føle på avslapping bare noen timer etter man har tatt det, så sånn sett er det jo fint ..

For min del er det følelsene som ødelegger livet mitt. Jeg klarer ikke takle dem،. Selvom jeg i teorien vet hvordan - men er man langt nede, så har jeg ikke alltid styrken til det hver gang det kommer. Noen ganger blir jeg revet med. Føler jeg bruker masse energi på det.. 

Anonymkode: fbfbf...22b

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke sikkert du får så mye mer bivirkninger enn du har nå. Noen tåler Zoloft veldig godt, kanskje du er en av dem. Kanskje vil kvalmen ta seg opp litt de neste dagene, men det vil jo da sannsynligvis forsvinne gradvis i løpet av et par uker eller så.

Anonymkode: 7025e...411

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...