AnonymBruker Skrevet 18. mai #1 Skrevet 18. mai Jobber som ingeniør i skipsindustri. Relativt nyutdannet og har hatt foreldrepermisjon, så årslønna nå er på 610 000. Absolutt interessante oppgaver, men jeg sliter med følelsen av at det er veldig lite givende. For å være ærlig trivdes jeg bedre da jeg hadde sommerjobb som assistent på sykehjem, for da visste jeg at det jeg gjorde var viktig for noen. Det ga meg mye å ha kontakt med pasientene. Ønsker en jobb med lønnsnivå fra 700 000 og oppover, med fleksitid, gjerne der man får jobbet med folk. Helst uten turnus, og det er en stor bonus om man har anledning til å være litt utendørs og i aktivitet innenfor arbeidstiden, men ikke noe must. Skjønner jo at de fleste helserelaterte yrker utgår her. Om jeg skal studere mer må det være en fleksibel nettbasert utdanning, siden jeg har barn. Synes farmasøyt virker interessant og der får man jo brukt realfag, i tillegg til at man får jobbe med mennesker. De har vel gjerne ikke turnus heller? Ulempen er jo at man blir låst til et apotek hele dagen, og fleksitid er kanskje ikke så vanlig der? Ellers er jeg helt blank. Noen tips? Anonymkode: ccc1d...a90
AnonymBruker Skrevet 18. mai #2 Skrevet 18. mai Første jeg tenker er bandasjist. Er stor fordel å ha helsefaglig bakgrunn da, og lønna er antakelig ikke i nærheten av det du ønsker deg. Fysioterapeut eller ergoterapeut jobber som regel dagtid, er en del i aktivitet og hjelper virkelig mennesker til et meningsfylt liv. Men igjen, lønnen er lav Anonymkode: 87d5a...4a3
AnonymBruker Skrevet 18. mai #3 Skrevet 18. mai Tenker du har en litt kravstor ønskeliste gitt dine forventninger til lønn og fleksibilitet. Kanskje en bedre tanke er å finne ut hva du kan kompromisse på.. Jobben trenger ikke gi deg «alt her i livet», bare man trives greit nok og har en ok lønn. Tenk kombinasjonen av jobb og privatliv. Jeg kjenner heller ikke lønnsutviklingen i din bransje, men har du 610’ som relativt ny tipper jeg du har veldig mye mer om 10-15 år. Anonymkode: c299e...11a 8
AnonymBruker Skrevet 18. mai #4 Skrevet 18. mai Hvilken type ingeniørutdanning har du? Litt avhengig av utdanning, så vil du jo sannsynligvis kunne få deg andre, bedre betalte jobber uten å ta mer utdannelse, med andre type oppgaver også. Anonymkode: 15da1...daf 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai #5 Skrevet 18. mai Få deg en jobb på kontor innen samme bransje først. I min første jobb jobbet jeg rotasjon offshore. Trivdes ikke med all fritiden, så jeg gikk ned i lønn for å jobbe på kontor. Trives mye bedre med å treffe folk hver dag. Anonymkode: b88a3...d97
AnonymBruker Skrevet 18. mai #6 Skrevet 18. mai Jeg tror du vil få alt du ønsker deg bare du står i disse tøffe årene som nyansatt. Da gir man mye, har lite fleksibilitet, og lav lønn. Men belønningen er erfaringen, og å rykke opp, være attraktiv i andre stillinger. Husker jeg tvilte mye, og angret, de første 3-4 årene i arbeidslivet. Jeg tjener nå ca tre ganger så mye som da jeg var ny (etter master), kan fritt velge hjemmekontor, flekse som jeg ønsker, og oppgavene er veldig interessante. Anonymkode: 10946...6b2 3
AnonymBruker Skrevet 18. mai #7 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Tenker du har en litt kravstor ønskeliste gitt dine forventninger til lønn og fleksibilitet. Kanskje en bedre tanke er å finne ut hva du kan kompromisse på.. Jobben trenger ikke gi deg «alt her i livet», bare man trives greit nok og har en ok lønn. Tenk kombinasjonen av jobb og privatliv. Jeg kjenner heller ikke lønnsutviklingen i din bransje, men har du 610’ som relativt ny tipper jeg du har veldig mye mer om 10-15 år. Anonymkode: c299e...11a Vet det, men sliter veldig med motivasjonen. AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvilken type ingeniørutdanning har du? Litt avhengig av utdanning, så vil du jo sannsynligvis kunne få deg andre, bedre betalte jobber uten å ta mer utdannelse, med andre type oppgaver også. Anonymkode: 15da1...daf Maskiningeniør. AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Få deg en jobb på kontor innen samme bransje først. I min første jobb jobbet jeg rotasjon offshore. Trivdes ikke med all fritiden, så jeg gikk ned i lønn for å jobbe på kontor. Trives mye bedre med å treffe folk hver dag. Anonymkode: b88a3...d97 Har kontorstilling nå, det kom nok ikke så godt fram. Har relevant fagbrev og jobbet på gulvet før, noe jeg trivdes mye bedre med. Fikk være ute og det var mye samarbeid med andre. Dessverre har jeg ikke rygg til det lenger, og lønna var alt for lav. Blir skikkelig nedfor av å sitte på kontor og stirre i en dataskjerm dagen lang, som jeg gjør nå. Anonymkode: ccc1d...a90
AnonymBruker Skrevet 18. mai #8 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (7 timer siden): Vet det, men sliter veldig med motivasjonen. Maskiningeniør. Har kontorstilling nå, det kom nok ikke så godt fram. Har relevant fagbrev og jobbet på gulvet før, noe jeg trivdes mye bedre med. Fikk være ute og det var mye samarbeid med andre. Dessverre har jeg ikke rygg til det lenger, og lønna var alt for lav. Blir skikkelig nedfor av å sitte på kontor og stirre i en dataskjerm dagen lang, som jeg gjør nå. Anonymkode: ccc1d...a90 Gått tilsvsrende løp spm deg , innser trives best med fysisk arbeid enn å svare på eposter dagen lang. Merkelig at man får 200k mer for å sitte å svare eposter dagen lang enn å produsere noe Anonymkode: a0283...d99 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai #9 Skrevet 18. mai Kom tilbake når du tjener 1,2mill. Anonymkode: 22188...dfc
AnonymBruker Skrevet 19. mai #10 Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jobber som ingeniør i skipsindustri. Relativt nyutdannet og har hatt foreldrepermisjon, så årslønna nå er på 610 000. Absolutt interessante oppgaver, men jeg sliter med følelsen av at det er veldig lite givende. For å være ærlig trivdes jeg bedre da jeg hadde sommerjobb som assistent på sykehjem, for da visste jeg at det jeg gjorde var viktig for noen. Det ga meg mye å ha kontakt med pasientene. Ønsker en jobb med lønnsnivå fra 700 000 og oppover, med fleksitid, gjerne der man får jobbet med folk. Helst uten turnus, og det er en stor bonus om man har anledning til å være litt utendørs og i aktivitet innenfor arbeidstiden, men ikke noe must. Skjønner jo at de fleste helserelaterte yrker utgår her. Om jeg skal studere mer må det være en fleksibel nettbasert utdanning, siden jeg har barn. Synes farmasøyt virker interessant og der får man jo brukt realfag, i tillegg til at man får jobbe med mennesker. De har vel gjerne ikke turnus heller? Ulempen er jo at man blir låst til et apotek hele dagen, og fleksitid er kanskje ikke så vanlig der? Ellers er jeg helt blank. Noen tips? Anonymkode: ccc1d...a90 Du vil gå fra en god karriere med kontorjobb for å drive med helse? . De aller fleste ville tenkt motsatt… At de ville gitt høyrearmen for å bytte med deg. Skjønner ikke helt hvorfor du opplever det som lite givende å være ingeniør. Jeg er i samme bransje som deg (dog på skip). Jeg tjener rett under millionen, og tenker at mulighetene er enorme for folk med din/vår kompetanse. Jeg ville foreslått serviceingeniør, men jeg ser du har barn og da er du jo låst. Så nei, jeg har ingen forslag til deg, men personlig er jeg sjeleglad for tiden jeg kan sitte ved en dataskjerm istedenfor å slite meg ut fysisk. Jeg er over 40 og helsa varer ikke evig. Jeg har ikke lyst til å måtte gå av på 62 med masse smerter. Hva med å finne en givende hobby? Frivillig arbeid? Anonymkode: 5f2b7...58b 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai #11 Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (12 timer siden): Gått tilsvsrende løp spm deg , innser trives best med fysisk arbeid enn å svare på eposter dagen lang. Merkelig at man får 200k mer for å sitte å svare eposter dagen lang enn å produsere noe Anonymkode: a0283...d99 Det er da innlysende? Å jobbe i manuell produksjon kan hvem som helst med to armer gjøre. For å svare på mail må du ha kompetanse. Mange av de som jobber i lavere stillinger hos oss vet ikke engang hvordan man sender en mail. Anonymkode: 5f2b7...58b
AnonymBruker Skrevet 19. mai #12 Skrevet 19. mai De aller fleste apotek er på kjøpesentre med turnus og lørdagsjobbing. Å studere med småbarn høres slitsomt ut Anonymkode: c2bf8...309
AnonymBruker Skrevet 19. mai #13 Skrevet 19. mai Har noen søskenbarn som holder på sånn. De igjen, har det fra sine foreldre. Alt er galt, ingenting er bra nok, vondt her og der, alltid er det noe. Det er kjipt og det er vondt, og så er det jo helt forferdelig og fryktelig og kjedelig. Helst vil de finne noe med meg også som de kan klage på og være misfornøyd med, på mine vegne. Kjenn etter, har du ikke vondt et sted, sier de. Kan ikke ha den jobben, tjener for lite, kan ikke ha den jobben, må gjøre for mye, slem sjef, dårlige kontorer, etc etc etc. Anonymkode: 5ad5e...84d 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai #14 Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Det er da innlysende? Å jobbe i manuell produksjon kan hvem som helst med to armer gjøre. For å svare på mail må du ha kompetanse. Mange av de som jobber i lavere stillinger hos oss vet ikke engang hvordan man sender en mail. Anonymkode: 5f2b7...58b Det gjør kanskje ikke du heller, siden du kaller det mail, slik de gjorde på 90-tallet Anonymkode: 5ad5e...84d
AnonymBruker Skrevet 19. mai #15 Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Du vil gå fra en god karriere med kontorjobb for å drive med helse? . De aller fleste ville tenkt motsatt… At de ville gitt høyrearmen for å bytte med deg. Skjønner ikke helt hvorfor du opplever det som lite givende å være ingeniør. Jeg er i samme bransje som deg (dog på skip). Jeg tjener rett under millionen, og tenker at mulighetene er enorme for folk med din/vår kompetanse. Jeg ville foreslått serviceingeniør, men jeg ser du har barn og da er du jo låst. Så nei, jeg har ingen forslag til deg, men personlig er jeg sjeleglad for tiden jeg kan sitte ved en dataskjerm istedenfor å slite meg ut fysisk. Jeg er over 40 og helsa varer ikke evig. Jeg har ikke lyst til å måtte gå av på 62 med masse smerter. Hva med å finne en givende hobby? Frivillig arbeid? Anonymkode: 5f2b7...58b Mye gratis trening i et fysisk yrke, så det er ikke bare negativt. Men kroppen slites ut også ja, ingen tvil om det. Vet at helsesektoren ikke er noe å trakte etter og at jeg egentlig har det som plommen i egget mtp. vilkår, men jeg bare kjenner at jeg er skapt for noe helt annet. For at noe skal være skikkelig givende for meg må jeg gjøre noe for noen andre. AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Har noen søskenbarn som holder på sånn. De igjen, har det fra sine foreldre. Alt er galt, ingenting er bra nok, vondt her og der, alltid er det noe. Det er kjipt og det er vondt, og så er det jo helt forferdelig og fryktelig og kjedelig. Helst vil de finne noe med meg også som de kan klage på og være misfornøyd med, på mine vegne. Kjenn etter, har du ikke vondt et sted, sier de. Kan ikke ha den jobben, tjener for lite, kan ikke ha den jobben, må gjøre for mye, slem sjef, dårlige kontorer, etc etc etc. Anonymkode: 5ad5e...84d Jeg holder ikke på sånn, så hva er poenget ditt? AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Det gjør kanskje ikke du heller, siden du kaller det mail, slik de gjorde på 90-tallet Anonymkode: 5ad5e...84d Jeg er født på 90-tallet og kaller det mail, og det gjør alle andre rundt meg også. Hva kaller du det? 😅 Anonymkode: ccc1d...a90 3 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai #17 Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Har noen søskenbarn som holder på sånn. De igjen, har det fra sine foreldre. Alt er galt, ingenting er bra nok, vondt her og der, alltid er det noe. Det er kjipt og det er vondt, og så er det jo helt forferdelig og fryktelig og kjedelig. Helst vil de finne noe med meg også som de kan klage på og være misfornøyd med, på mine vegne. Kjenn etter, har du ikke vondt et sted, sier de. Kan ikke ha den jobben, tjener for lite, kan ikke ha den jobben, må gjøre for mye, slem sjef, dårlige kontorer, etc etc etc. Anonymkode: 5ad5e...84d Hvor leser du alt dette i hi?😳🤯🤯🤯 Wow! Anonymkode: 0dce8...dc8 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai #18 Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det gjør kanskje ikke du heller, siden du kaller det mail, slik de gjorde på 90-tallet Anonymkode: 5ad5e...84d Hva heter det da? Mitt arbeidsspråk er engelsk, og alle kaller mail for mail. Anonymkode: 5f2b7...58b
AnonymBruker Skrevet 19. mai #19 Skrevet 19. mai Kanskje du kan bruke utdannelsen til å jobbe med tekniske hjelpemidler? Noe slikt? https://karrierestart.no/ledig-stilling/2566044 Anonymkode: 3ff9b...7bf
Hareena Skrevet 19. mai #20 Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (23 timer siden): Synes farmasøyt virker interessant og der får man jo brukt realfag, i tillegg til at man får jobbe med mennesker Er ikke det en veldig lang utdanning for å bli butikkekspeditør? (Unnskyld) 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå