Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har det lukket hver natt. Soverommet ligger i underetasjen, og varmepumpa står montert oppe. Sjokklufter i 5 min før jeg legger meg, og har alltid en temperatur på 16-18 grader på soverommet. Selv når det er 28 grader oppe holder det seg kjøling på soverommet. 

Dessuten må jeg ha det mørkt med rullegardin og lystette gardiner når jeg sover. Kan ikke ha gardinene blafrende foran vinduet da. Er jo aldri vindstille her jeg bor så. 

Anonymkode: 4cdf3...cb2

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Åpent året rundt. Nå synes jeg det begynner å bli i varmeste laget her på Østlandet allerede.... Har funnet fram vifta...

Anonymkode: 062a7...969

AnonymBruker
Skrevet

Nei sover alltid med soveromsvindu igjen. Sover i underetasjen så så varmt blir det ikke + jeg ønsker ikke mer edderkopper inn enn nødvendig.

Anonymkode: 4c67e...8e6

• Nyttig 1
Skrevet

Jepp, året rundt, men mye mindre åpent på vinteren. 

AnonymBruker
Skrevet

Ikke året rundt nei. Jeg vil ha 17-18 grader på soverommet. Blir det over det så er vinduet åpent. 

Anonymkode: 33537...828

Skrevet
Dyp pust skrev (10 timer siden):

Noen av dere nevner bråk, mener dere fugler eller russ eller bygging da? 

Jeg hørte på svensk radio at en del er plaget med fuglekvitter og derfor hadde vinduene sine igjen om natten, og det syns jeg var så rart. 

Ja, i halv fem tiden våkner jeg ofte av masse fuglekvitter , og da må jeg gjerne lukke vinduet.  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Har verandadør. Jeg åpner den. Vinduet står på gløtt hele året. Jeg må ha det iskaldt. Elsker vinteren når det er veldig kaldt. Mannen liker det varmt. Men han kompenserer med å legge seg inntil meg. 

Anonymkode: 189cf...5aa

Vinn/vinn ❤️ Vi sover med åpent vindu hele året, unntatt når det er mye uvær. De kaldeste månedene kompenserer vi med å ha litt varme i senga før vi legger oss.

Anonymkode: 78c17...71e

AnonymBruker
Skrevet
Dyp pust skrev (10 timer siden):

Noen av dere nevner bråk, mener dere fugler eller russ eller bygging da? 

Jeg hørte på svensk radio at en del er plaget med fuglekvitter og derfor hadde vinduene sine igjen om natten, og det syns jeg var så rart. 

Du bor nok ikke på Vestlandet eller nordafor. Når det blåser storm eller stiv kuling bråker det så grassat at jeg må lukke vinduet.

Anonymkode: 2cac3...d54

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Her er vinduet åpent hver natt hele året, hvis det ikke meldes om storm,orkan eller ekstremvær da lukkes det igjen. Her er jeg avhengig av å sove i frisk luft.

Anonymkode: b7912...77a

Gjest Dyp pust
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Du bor nok ikke på Vestlandet eller nordafor. Når det blåser storm eller stiv kuling bråker det så grassat at jeg må lukke vinduet.

Jeg bor i Stavanger, og selv når det stormer som verst og det rister i vinduet må det stå åpent. 

Er dette med frisk luft om natta en norsk/nordisk greie, eller en nymotens greie? 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, hele året. Liker kald frisk luft. 

Anonymkode: 08b4f...60b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Vi bor på Vestlandet ved kysten. Det er ikke så ofte at det blåser så mye at vi ikke kan ha vinduet åpent om natten. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Nei sover alltid med soveromsvindu igjen. Sover i underetasjen så så varmt blir det ikke + jeg ønsker ikke mer edderkopper inn enn nødvendig.

Vi har myggnett på vinduene, så slipper vi insekter. 

AnonymBruker
Skrevet

Har dårlig isolert hus, så vi unngår åpne vinduer om vinteren for å ikke få astronomiske strømregninger. Men ellers står vinduet oppe 24/7 

Anonymkode: d8162...cfb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Vi har myggnett på vinduene, så slipper vi insekter. 

Det har jeg også men ikke søren om jeg ligger med vinduet åpent av den grunn. Dessuten så blir det aldri varmt på soverommet mitt, solen står aldri på her.  Ligger enda med varmeflaske om kvelden. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, hjemme sover vi med lukket vindu. Med mindre minst to av vinduene står på vid gap, noe de ikke kan hele natta, gir det bedre luftsirkulasjon med bare ventilasjonsanlegg. 
Har varmepumpe med kjøling på sommeren, på vinteren blir det uansett kaldt der hvis vi ikke varmer opp spesifikt det rommet. 

Anonymkode: b5320...12e

Skrevet

Ja, alltid. Året rundt står vinduet på luftegløtt. 

Husker et år det var spesielt plagsom russetid i området, russen kjørte av motorveien og kom opp hit og kjørte rundt med bassen og musikkanlegget på full guffe bare for å vekke flest mulig i boligområdet her. Da var det en periode jeg sov med vinduet lukket, og det var plagsomt. Luftet godt før jeg la meg, men det blir likevel innestengt luft når vinduet er lukket etter en natt.

Må ha luft når jeg sover! Deilig å legge seg i et kaldt soverom under en varm og god dyne!  

AnonymBruker
Skrevet

Har det lukket fordi jeg våkner av den minste lyd. Lufter hele dagen fra morgen til leggetid.  På hytta har jeg det åpent. Der er det helt stille.

Anonymkode: 4efd6...37d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøver å lufte før jeg skal sove. Jeg er så utrolig var på lyder og den slags at det funker dårlig å ha vinduet åpent. Sliter også dersom det er varmt, så på sommeren er det ofte et håpløst prosjekt.

Anonymkode: d509d...d75

AnonymBruker
Skrevet

Åpent hele året er bra for helsa og inneklima! Kan ikke fatte hvordan noen greier å sove med vindu igjenn blir så tung luft da. 

Anonymkode: 7d5c2...0c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...