AnonymBruker Skrevet 18. mai #21 Skrevet 18. mai Åpent vindu året rundt. Vidt gap i sommerhalvåret og på gløtt på vinteren. Trenger god og frisk luft for å få sove. Anonymkode: 7f459...aa7 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai #22 Skrevet 18. mai Alltid åpent, såfremt det ikke regner/snør sidelengs eller vinden truer med å ta vinduet med seg. Anonymkode: 9a515...23e
AnonymBruker Skrevet 18. mai #23 Skrevet 18. mai Dyp pust skrev (2 timer siden): Noen av dere nevner bråk, mener dere fugler eller russ eller bygging da? Jeg hørte på svensk radio at en del er plaget med fuglekvitter og derfor hadde vinduene sine igjen om natten, og det syns jeg var så rart. Når en ikke bor langt inni skogen den grønne, men med folk, hylene katter, trafikk og byggearbeider rundt seg så er dette støy, så mye støy til tider at fuglenes kvitter overdøves, for å overdrive litt. Fugler lager lyd, men ikke støy. Fuglene tar seg og en høneblund i løpet av natta. Anonymkode: dd9d0...477
AnonymBruker Skrevet 18. mai #24 Skrevet 18. mai Pleier ikke å ha vinduet åpent når det er ca 10 minus eller kaldere. Når det er noen minusgrader kan jeg ha vinduet litt åpent og noen ganger når det er kaldt ute har jeg også døra litt åpen sånn at det blir en god luftsirkulasjon uten at det blir iskaldt. Prøver å holde det rundt 17-18 grader for barnet mitt sin del. Anonymkode: eb8e9...4f3
AnonymBruker Skrevet 18. mai #25 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Når en ikke bor langt inni skogen den grønne, men med folk, hylene katter, trafikk og byggearbeider rundt seg så er dette støy, så mye støy til tider at fuglenes kvitter overdøves, for å overdrive litt. Fugler lager lyd, men ikke støy. Fuglene tar seg og en høneblund i løpet av natta. Anonymkode: dd9d0...477 Vel, når steggen setter igang rett utenfor soveromsvinduet midt på natta kan man fort bli vekket av det altså 😅 Jeg vil også påstå at rådyr lager verre lyd enn katter. Anonymkode: eb8e9...4f3
AnonymBruker Skrevet 18. mai #26 Skrevet 18. mai Har vinduet åpent døgnet rundt. Lukker det bare når naboungene er ute å bråke om morgningen. Hater sommeren, selv med vinduet åpent så er det for varmt. Takler ikke lys inne på rommet, men må ha døren åpen for å få mer luft, men det slipper inn lys. Sover dårlig til vanlig, men sover ekstremt dårlig om sommeren. Gruer meg til verste varmen kommer. Anonymkode: c1d0c...0ac
AnonymBruker Skrevet 18. mai #27 Skrevet 18. mai Jeg elsker fuglelyder om morgen. Men bråket fra kråka for at det er ei katt i nærheten er ikke det samme. Da blir jeg lei. Og når det er kåte katter utanfor. For et læven. Anonymkode: 189cf...5aa
AnonymBruker Skrevet 18. mai #28 Skrevet 18. mai Vi sover med vinduet åpent fra april-oktober ca. Da står også alle vinduene åpne hele dagen. Fra oktober blir det for kaldt, vi har relativt kaldt hus, og tempraturen på soverommet kryper for ned til 10-12 grader uten åpne vinduer på senhøst og vinter. Anonymkode: 8d810...0c4 1
Hatsumomo Skrevet 18. mai #29 Skrevet 18. mai Dyp pust skrev (3 timer siden): Sover du med vinduet åpent hele året? Eller må det være varmt i rommet du sover? Året rundt.
AnonymBruker Skrevet 18. mai #30 Skrevet 18. mai Det er alltid åpent. Bor på Sør-Vestlandet så det er sjelden særlig til minusgrader her. Anonymkode: 0c4d2...0de
AnonymBruker Skrevet 18. mai #31 Skrevet 18. mai Kun åpent når nattetemperaturen ikke kryper under 21 grader. Hater virkelig kulde. Anonymkode: b714c...f7a 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai #32 Skrevet 18. mai Dessverre helt umulig å ha åpent vinduet på soverommet her - altfor mye trafikk. Men jeg har åpent til bakgård/stue - setter døra opp og får litt frisk luft derfra. Er jeg på besøk i bardomshjemmet har jeg alltid vindu åpent i sommerhalvåret. Dog må jeg også dr bruke ørepropper pga støy fra måker etc. De siste 30 årene har jeg brukt ørepropper hver natt. Får ikke sove uten. Anonymkode: de0fe...947
AnonymBruker Skrevet 18. mai #34 Skrevet 18. mai har vinduet oppe året rundt så på vintern sover jeg med teppe og samboer med to dyner Anonymkode: 867e6...86a
tussi84 Skrevet 18. mai #36 Skrevet 18. mai Sover med vinduet oppe så lenge det er ca over 5 plussgrader ute. Nå på denne tiden av året må vi ha vifter i tillegg. Så fra nov ca- begynnelden av april ca så er vinduet lukket om natta.
AnonymBruker Skrevet 18. mai #37 Skrevet 18. mai Vinduet er på vidt gap året rundt. Om vinteren fryser vannskålen til hunden og vannflaska på nattbordet. Vi har ofte våknet vet at det har vært snø inne. Bor på en plass det lett blir - 30 åå vinteren. På sommeren har vi av-vifte, den går ikke lengre ned enn 17.gr. Jeg sover med sommerdyne året rundt, men synes at det blir alt for varmt hvis det er over 0 gr ute. Anonymkode: 3ef15...5f2
AnonymBruker Skrevet 18. mai #38 Skrevet 18. mai Ja. Året rundt,bortsett da det er under ÷25. Har ikke på noe varme. Sommeren lukkes det om morgenen og åpnes til kvelden igjen. Dette for å slippe inn varm luft på dagtid. Anonymkode: b3b5e...77d
SPOCA Skrevet 18. mai #39 Skrevet 18. mai Jeg har vinduet oppe, jeg synes det blir for varmt med vinduet lukket.
Tekumseh79 Skrevet 18. mai #40 Skrevet 18. mai Åpent hver natt. Vil kjenne at det er frisk luft som rører seg rundt nesa. Kan lukke det og bare ha ventil fullt åpent hvis det er kaldere enn 20 minusgrader, men det er sjelden. Sist vinter var aldri så kald. Har hatt vinduet lukket 2 netter det siste året, ene gangen under stormen i januar, den andre gangen den kvelden de spredte kumøkk på andre siden av veien her. Og da våkner jeg tett i nesa og så tung i hodet som om det har vært en fuktig aften kvelden før. Det blir sjelden mindre en 10 - 15 grader på rommet uansett, og har en panelovn stående på 15 - 16 grader på dagtid, for at det ikke skal dra i resten av huset - og for å forhindre kondens, fukt og mugg. Slår av panelovn og åpner vinduet hver kveld.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå