norw Skrevet 18. mai #1 Skrevet 18. mai (endret) Falske sider/profiler/grupper med enormt mange likes/kommentarer/medlemmer som denne gruppa som misbruker Fabrizio Romanos navn og bilde. Det er i stor grad afrikanere som herjer der ute, både i denne gruppa og på Romanos ekte side. Mange av kommentarene på den ekte siden er afrikanske profiler som kommenterer som bots, ting som har null og niks med innholdet å gjøre og i hvert fall tidligere hadde mange av disse kommentarene fra forskjellige profiler omtrent samme formuleringer, på det verste var det omtrent annenhver kommentar virket det som. Denne spamminga er langt i fra like ille som misbruk av profilerte menneskers navn og bilde, men med AI må det da gå an å få stoppet dette? Eller setter Meta/Facebook pris på all aktivitet på deres plattformer? Modereringen blir bare verre og verre. For et par dager siden var det en person som skrev at Knesset bør sprenges. Dust kommentar som forsåvidt ikke plager meg, men jeg benyttet sjansen til å teste modereringen og rapporterte. Har ikke blitt gjort noe med det, og dette bør man egentlig ikke trenge å rapportere, hvorfor går ikke dette automatisk når regelbruddet er så åpenbart? Og så har vi alt av falske videoer laget med AI og som bare får bedre og bedre kvalitet, som gjør det gradvis vanskeligere å avsløre. Dette må jo stoppes nå, både av plattformene og domstolene. Jeg tenker i hvert fall at alt falskt innhold som ikke er merket med AI bør straffes strengt, men virker som at politikerne sover i timen og ikke får på plass lovverk som beskytter nettopp politikere, men også andre kjente og ukjente. Endret 18. mai av norw 1 1
norw Skrevet 18. mai Forfatter #2 Skrevet 18. mai Glemte skjermbildet. Over en million medlemmer som sitter og liker og kommenterer i en falsk gruppe som misbruker hans navn og bilde.
AnonymBruker Skrevet 18. mai #3 Skrevet 18. mai Det er en av grunnene til at jeg slettet Facebook. Alt for mye falske greier, spam, svindel, hets og boots. Og håpløst å rapportere. Så lenge det genererer trafikk og penger tror jeg ikke Facebook bryr seg. Anonymkode: c2532...bb0 1 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå