AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:49 #161 Del Skrevet mandag kl 19:49 Ei jeg kjenner har overtatt en bunad etter en slektning. Til denne bunaden har forrige eier kjøpt/brukt noen sølvøredobber som ikke er standard bunadssølv og det skjærer i mitt norske hjerte å se disse bli brukt i sammen med bunaden som ellers er etter boka...Øredobbene er hverken fugl eller fisk. Mistenker at vedkommende ikke vet eller bryr seg om at det feil. Anonymkode: ee8c6...04d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:53 #162 Del Skrevet mandag kl 19:53 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ei jeg kjenner har overtatt en bunad etter en slektning. Til denne bunaden har forrige eier kjøpt/brukt noen sølvøredobber som ikke er standard bunadssølv og det skjærer i mitt norske hjerte å se disse bli brukt i sammen med bunaden som ellers er etter boka...Øredobbene er hverken fugl eller fisk. Mistenker at vedkommende ikke vet eller bryr seg om at det feil. Anonymkode: ee8c6...04d Å rydda, skulle vært anmeldt😂😂Må ikke ta det så tungt, tenk om du fikk et reelt problem? Anonymkode: 6ee60...2b8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:54 #163 Del Skrevet mandag kl 19:54 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ei jeg kjenner har overtatt en bunad etter en slektning. Til denne bunaden har forrige eier kjøpt/brukt noen sølvøredobber som ikke er standard bunadssølv og det skjærer i mitt norske hjerte å se disse bli brukt i sammen med bunaden som ellers er etter boka...Øredobbene er hverken fugl eller fisk. Mistenker at vedkommende ikke vet eller bryr seg om at det feil. Anonymkode: ee8c6...04d Det er ikke Norsk hjertet, men bunadspoliti hjertet. Anonymkode: 29a37...0e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:15 #164 Del Skrevet mandag kl 20:15 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Ei jeg kjenner har overtatt en bunad etter en slektning. Til denne bunaden har forrige eier kjøpt/brukt noen sølvøredobber som ikke er standard bunadssølv og det skjærer i mitt norske hjerte å se disse bli brukt i sammen med bunaden som ellers er etter boka...Øredobbene er hverken fugl eller fisk. Mistenker at vedkommende ikke vet eller bryr seg om at det feil. Anonymkode: ee8c6...04d Å giiiid Larsen, er det sant? Noe så grusefullt! Anonymkode: e5f80...754 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:17 #165 Del Skrevet mandag kl 20:17 AnonymBruker skrev (På 18.5.2025 den 12.13): hehe, eller at han tenkte at han skal gå ned i vekt, så han vil ikke kjøpe ny dress han bare bruker 1 gang. optimist. Anonymkode: eebf4...e47 Haha, mulig. Men den må ha passet for typ 16+ kilo siden. Splittene i jakken stod mer utover enn å henge ned, han hadde rumpe nok til at mange damer garantert misunner han 😂😁 men syns likevel mest «synd i» buksen fordi den virkelig sprikte langs lårene. Han drev hele tiden å prøvde «riste» med bena, sikkert for å prøve få litt mer plass til utstyret sitt uten å bruke hendene 😂 AnonymBruker skrev (På 18.5.2025 den 13.06): Det var noen av oss med mer sprik i bunadsvesten enn det er ment å være også 😂 Anonymkode: 10073...5d4 😂😂 jeg prøvde min egen bunad og måtte bare gi opp. Men er 8 mnd gravid da så det er min unnskyldning 😂 Gikk selv i en blå gravidkjole med blondeermer og flortynt skjørt utenpå ett mer inntilsittende. Fikk så masse komplimenter, har sett bilder i ettertid og tenker folk må jo være snøblind 🥴😂🤷🏻♀️ syns jeg så helt grusom ut, selvom det var det beste jeg fant til nåværende fasong. Anonymkode: 6d7d2...280 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calaska Skrevet 21 timer siden #166 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (På 18.5.2025 den 13.49): Ungene lærte at handling gir konsekvenser. Anonymkode: 80907...059 Og at de ikke får bestemme selv, at de ikke har lov å tenke selv og gjøre egne vurderinger. Det er ikke spesielt sunt når de senere skal hevde seg i arbeidsliv og ellers i livet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calaska Skrevet 20 timer siden #167 Del Skrevet 20 timer siden Jeg var sånn før, dømte andre og hadde rigide tanker om hvordan folk burde kle seg og oppføre seg. Nå har jeg skjønt at jeg gjorde det for å hevde meg selv siden jeg var så usikker etter oppveksten og mobbing. Noen år i terapi og gode sjenerøse venner som har lært meg at alle mennesker er like mye verdt, har gitt meg et annet syn på ting. Hvordan vi har det er så mye mer viktig enn hvordan andre folk kler seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #168 Del Skrevet 20 timer siden Calaska skrev (49 minutter siden): Og at de ikke får bestemme selv, at de ikke har lov å tenke selv og gjøre egne vurderinger. Det er ikke spesielt sunt når de senere skal hevde seg i arbeidsliv og ellers i livet. Jo, det er sundt. Barn må læres opp, et barn har ikke noe livserfaring, og må læres opp til å ta riktige vurderinger i alle livets faser. Ta for eksempel 16 år gamle gutter på lett motorsykkel, hvor mange har ikke mistet livet pga dårlige vurderinger? Eller de som begynner med stoff, skal de få tenke og gjøre egne vurderinger, eller er det fornuftig at foreldre lærer sine håpefulle hva som er fornuftig,- også med hva som er sømmelig å kle seg i? Anonymkode: b3a2d...4ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå