Gå til innhold

Så du noen "rare" antrekk eller kombinasjoner i går på 17 mai?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tror verste jeg så i går var en godt voksen mann i en for liten dress. Det så direkte smertefullt ut å gå i. Sømmene langs rumpen og lårene stod i spreng og jeg er ikke sjokkert om den buksen røk om han prøvde sette seg ned løpet av dagen. Mistenker det er en mann som ikke har prioritert å prøve dressen sin før den dagen den skal brukes, forhåpentligvis har han lært 😅 og nei. Han har neppe dårlig råd for han hadde designersko og solbriller og kjøpte gassballonger til en gjeng med unger😂😆

Anonymkode: 6d7d2...280

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg så en godt trent ung mann som gikk i en liten trang singlet. Ca 20år gammel. Dressbukse og veldig trang singlet. Det så spesielt ut, men tror han følte seg fin selv og han ville nok vise seg frem. Men synes han bommet litt på kleskode på 17.mai, ikke var det så varmt (litt vind med sol), og han ville sett flottere ut i f.eks. en stram skjorte så kunne han fortsatt vist seg frem. Singletten var både utringet og han kunne nesten like gjerne gått i bar overkropp. 

Anonymkode: c8612...931

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvor i all verden skrev jeg at jeg sladret eller overhodet nevnte dette for noen i etterkant? På seg selv kjenner man andre kanskje? Dette er notiser jeg personlig gjorde meg. Om hvor stusselig det var å se en tenåring som ikke gadd å pynte seg på Norges grunnlovsdag, på tross av at hun sto på scenen og holdt 17. maitale.

Og kom ikke her og påstå at alle upyntede tenåringer har alkoholiserte foreldre som drikker familien fra gård og grunn. En kjole koster heller ikke mer enn 200 kroner på H&M eller Cubus. Gjorde et kjapt søk på zalando nå og fant 250 kjoler til under 250 kroner. 

Anonymkode: c3a28...62f

Jeg var barn av alkoholikere, og hvor skulle jeg få 200 kr til en kjole fra? Jeg fikk aldri spise meg mett, og fikk aldri penger. Klær og sko ble kjøpt flere størrelser for store, så jeg kunne ha de i mange år.

Anonymkode: 288b8...2cd

• Hjerte 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg vokste opp med alenemor, var det et par år hvor vi hadde ekstremt dårlig råd. Fikk valget til 17 mai og kjøpe noe billig og nytt av klær, eller få lommepenger.

Jeg valgte lommepenger, slik at jeg hadde mulighet til å henge med vennene mine utover dagen uten å se på at de kjøpte is, brus og pølser og jeg ikke kunne kjøpe noe. Hadde til og med råd til et par karusellturer på tivoliet. Jeg følte meg faktisk mindre utenfor med lommepenger, enn om jeg hadde gått rundt i noe nytt.

Anonymkode: 72115...4d6

• Liker 3
  • Hjerte 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagens vinner for meg var duskbæreren til et janitsjar-korps, han så ut som en indianerhøvding. Skikkelig kult!

Liker at det er litt show og liv i barnetoget, masse kule korps med variasjon fra det tradisjonelle 😍

Anonymkode: cc13a...8e3

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så et kult antrekk, vest, slips og olabukse med dødningshoder på. Flosshatt og langt hår hadde han også 🎩

Anonymkode: 663c8...0af

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det verste jeg så i går var tre kvinner i femtiårene som åpenlyst pekte, himlet med øynene og snakket dritt om ei ung mor som måtte bøye seg over barnevogna i kjole og dermed viste fram litt mer enn hun hadde planlagt.. De fikk seg en støkk når jeg spurte om de følte seg bra etter å gått bort og snakket med denne stakkars moren. 

Anonymkode: fd567...717

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg så også veldig mange jenter på 15-16 år med ekstremt utfordrende kjoler i år. Typ veldig dype utringinger, høye splitter, høye hæler, gjennomsiktige skjørt osv. Enorm utvikling på dette fra tidligere år, synes jeg. 

Men jeg så også veldig mange fine bunader og andre passende festklær. 

Anonymkode: 5216b...ed1

De jeg legger merke til er de jentene og damene som vil bli sett på og som vil ha oppmerksomhet. Finnes alltid noen slike, og de skiller seg gjerne litt ut.

Anonymkode: b3a2d...4ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Tror verste jeg så i går var en godt voksen mann i en for liten dress. Det så direkte smertefullt ut å gå i. Sømmene langs rumpen og lårene stod i spreng og jeg er ikke sjokkert om den buksen røk om han prøvde sette seg ned løpet av dagen. Mistenker det er en mann som ikke har prioritert å prøve dressen sin før den dagen den skal brukes, forhåpentligvis har han lært 😅 og nei. Han har neppe dårlig råd for han hadde designersko og solbriller og kjøpte gassballonger til en gjeng med unger😂😆

hehe, eller at han tenkte at han skal gå ned i vekt, så han vil ikke kjøpe ny dress han bare bruker 1 gang. optimist. :P 

Anonymkode: eebf4...e47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å! Jeg så mange med kule silkeskjorter i bunadene! Og ei dame med skikkelig høye hæler som faktisk fikk til å gå i dem! Jeg er så imponert! Og masse søte unger som hadde pyntet seg, en del fjonge fjortis med små hvite topper og gamle damer med litt trang bunad. Det var knall! 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så mange forskjellige antrekk fra stivpyntet til ca. pysjamas, men må innrømme at jeg synes det var fint at folk dukka opp selv om de ikke kunne eller ville pynte seg. Det finnes alle slags folk i alle slags situasjoner. Fint å se mangfold på 17 mai.

Anonymkode: 21fd8...085

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg så mange forskjellige antrekk fra stivpyntet til ca. pysjamas, men må innrømme at jeg synes det var fint at folk dukka opp selv om de ikke kunne eller ville pynte seg. Det finnes alle slags folk i alle slags situasjoner. Fint å se mangfold på 17 mai.

Anonymkode: 21fd8...085

enig! at det er rom for alle. 

Anonymkode: eebf4...e47

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Calaska skrev (2 timer siden):

Mulig at ikke alle unge har ressurser til å kle seg opp. Kanskje hun med skitne sneakers hadde vært våken hele natta med syk familie, alkoholisert pappa som banket mamma eller lignende. 

Kanskje hun aldri har fått fine og rene klær hjemme eller hjelp med håret. 

Kanskje de har lite penger eller dusjen er ute av stand. 

Ikke døm! Gi heller ekstra omsorg til de så de føler seg sett og verdifulle selv om håret er i en klyse. 

Kanskje bryr hun seg rett og slett ikke, synes ikke det er viktig, og ikke gidder å stresse bare fordi ts og andre dømmende bygdedyr synes det er viktig. 

Kanskje syntes hun selv at hun så skikkelig kul ut. Og at det bare var en stil som TS ikke forstår.

Kanskje er det de eneste klærne hun føler seg komfortabel i, og prioriterte komfort over overfladisk utseende. 

Kanskje er hun er super sporty speider som kom rett fra overnatting i skogen. 

Kanskje var hun på fest i natt, var sliten, bakfull og hadde dårlig tid på morgenen.

Ville bare nevne at det ikke nødvendigvis trenger å være en tragisk bakgrunnshistorie. At vi ikke behøver stakkarsliggjøre alle som ikke holder mål på dømmende gamle tanters standard. Folk får gjøre som de vil, så lenge det ikke skader andre. 

At TS beit seg såpass merke i dette at hun går hjem og lager en tråd om det flere timer senere - det sier mer om henne enn om jenta🙄

Anonymkode: 30259...cf6

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men bare det at så mange blir engasjert i dette viser jo at det faktisk er et stort "tema" blant kvinner, altså hva man kler seg i?

Anonymkode: b3a2d...4ab

Nei, de fleste av oss engasjerer oss i den giftige sladdermentaliteten ts representerer, temaet er sånn sett irrelevant. 

Jeg kjenner ingen - og ønsker heller ikke å omgås noen - som bruker tiden sin på å trykke andre ned, og spesielt ikke for noe så lite viktig som brune strømpebukser eller valg av sko. 

Anonymkode: f7076...64b

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste teite jeg så i går var unge damer med stygge skjorter/bluser som ikke passet til bunaden. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvor i all verden skrev jeg at jeg sladret eller overhodet nevnte dette for noen i etterkant? På seg selv kjenner man andre kanskje? Dette er notiser jeg personlig gjorde meg. Om hvor stusselig det var å se en tenåring som ikke gadd å pynte seg på Norges grunnlovsdag, på tross av at hun sto på scenen og holdt 17. maitale.

Og kom ikke her og påstå at alle upyntede tenåringer har alkoholiserte foreldre som drikker familien fra gård og grunn. En kjole koster heller ikke mer enn 200 kroner på H&M eller Cubus. Gjorde et kjapt søk på zalando nå og fant 250 kjoler til under 250 kroner. 

Anonymkode: c3a28...62f

Jeg synes slike folk som deg er så stusselige. Du har jo null evne til refleksjon, noe som faktisk er en gan

ske stor del av det å bli voksen. Kan du ikke bare holde deg hjemme? Samfunnet er ikke tjent med at slike grinebiter som deg får gå fritt rundt med dømmende blikk. Det minste du kan gjøre er å bekle deg med et skilt som sier "Jeg ser hva du har på deg, og dømmer deg for det". 

Noen av de dummeste menneskene man møter er nettopp dem som dømmer andre for klesdrakten. Du vet vi alle blir født nakne, eller? 

Anonymkode: 7b839...0eb

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Det verste jeg så i går var tre kvinner i femtiårene som åpenlyst pekte, himlet med øynene og snakket dritt om ei ung mor som måtte bøye seg over barnevogna i kjole og dermed viste fram litt mer enn hun hadde planlagt.. De fikk seg en støkk når jeg spurte om de følte seg bra etter å gått bort og snakket med denne stakkars moren. 

Anonymkode: fd567...717

"Stakkars moren"? Hun hadde vel både valgt antrekk og kledd på seg selv, vil jeg tro. Dermed ingen "stakkars". Hun kunne tenkt så langt at når hun skal ta seg av små barn i barnevogn 17. mai, er kanskje ikke lårkort det mest praktiske antrekket?
Når det er sagt, jeg kan ikke fordra kvinner som åpenlyst skal rakke ned på andre kvinner på den måten. Vi kunne heller støtte hverandre litt mer, stå sammen. 

K 52

Anonymkode: fe82e...1dc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det var noen av oss med mer sprik i bunadsvesten enn det er ment å være også 😂 

Anonymkode: 10073...5d4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det rareste jeg så var crocs. Ellers enig i at man får kle seg som man vil,men personlig hadde jeg nok stått på litt for at barnet mitt skulle sett ok ut,spesielt hvis det skulle holde tale. Trenger ikke nødvendigvis å kjøpe nytt,men ihvertfall rent og helt tøy,og ordentlig på håret. 

Anonymkode: 1493f...fd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...