AnonymBruker Skrevet 18. mai #41 Skrevet 18. mai Men bare det at så mange blir engasjert i dette viser jo at det faktisk er et stort "tema" blant kvinner, altså hva man kler seg i? Anonymkode: b3a2d...4ab
AnonymBruker Skrevet 18. mai #42 Skrevet 18. mai Tenk å våkne på en søndag og dette er det man tenker på. Ts og dere som deltar i skittkastingen må jo leve noen utrolig stusselige liv? Det er fint vær, kom dere ut og dyrk noen positive hobbyer. Anonymkode: a3743...c0b 6 1 5
Pippi Lotta Skrevet 18. mai #43 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Hvor i all verden skrev jeg at jeg sladret eller overhodet nevnte dette for noen i etterkant? På seg selv kjenner man andre kanskje? Dette er notiser jeg personlig gjorde meg. Om hvor stusselig det var å se en tenåring som ikke gadd å pynte seg på Norges grunnlovsdag, på tross av at hun sto på scenen og holdt 17. maitale. Og kom ikke her og påstå at alle upyntede tenåringer har alkoholiserte foreldre som drikker familien fra gård og grunn. En kjole koster heller ikke mer enn 200 kroner på H&M eller Cubus. Gjorde et kjapt søk på zalando nå og fant 250 kjoler til under 250 kroner. Anonymkode: c3a28...62f Du sladret jo hær i tråden..... 6
AnonymBruker Skrevet 18. mai #44 Skrevet 18. mai Stusselig med folk som feirer friheten ved å gnage på hva andre har på seg, at andre ikke er bra nok osv. Anonymkode: 59835...7e6 4 1 1
no shame Skrevet 18. mai #45 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Så dere mener at jeg heller bør tenke i mitt stille sinn at de som ikke pynter seg kommer fra fattige hjem preget av omsorgssvikt. Den er grei. Anonymkode: c3a28...62f Du bør prøve å snu tankene til noe annet og heller bruke energien på å gi til de fattige. Fattighuset, Slumsøstrene og andre tar gjerne imot donasjoner de kan gi videre. 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai #46 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men bare det at så mange blir engasjert i dette viser jo at det faktisk er et stort "tema" blant kvinner, altså hva man kler seg i? Anonymkode: b3a2d...4ab Man blir engasjert fordi HI er så dømmende. Jeg klikket meg inn i tråden for å dele at vi gikk tur i byfjellene. Og møtte på alt fra turister, turkledde folk med flagg i sekken, vanlige mosjonister, og også folk med bunad og andre festdrakter. Alle nasjonaliteter. Synes det var så fin og koselig miks. Og stemningen var så god. Anonymkode: 89d54...43a 6 4 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai #47 Skrevet 18. mai Ja, jeg var litt rart antrukket en stund. Badet i en elv og byttet etterpå, var naken en stund med håndduken såvidt rundt meg. Tidligere hadde jeg på en kjole fra Temu, maxikjole med blomstrete mønster 😍 digger den. 17.mai er en dag for inkludering av alle oss rare! Anonymkode: 701d6...442 1 3 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai #48 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): For min del var valget imellom å droppe å følge barna i barnetoget, eller svarte joggesko til bunaden. Jeg har plantar fascitt og klarer ikke å gå uten svært god demping. Bunadsjoggesko er ikke gode nok heller. Færre ungjenter i nattklubbkjoler nå enn før. De går i bunad. Så et par stk med ekstremt korte vide skjørt da, hvis de bøyde seg noen få grader fremover så ville nok rumpen henge ut. En hadde thighhigh strømper med blondekant øverst, som hadde god klaring til skjørtekanten. De lærer vel etterhvert. Bare håper ingen ekle middelaldrende menn kom med ufine tilbud. Anonymkode: 10073...5d4 Jeg så også veldig mange jenter på 15-16 år med ekstremt utfordrende kjoler i år. Typ veldig dype utringinger, høye splitter, høye hæler, gjennomsiktige skjørt osv. Enorm utvikling på dette fra tidligere år, synes jeg. Men jeg så også veldig mange fine bunader og andre passende festklær. Anonymkode: 5216b...ed1 2
no shame Skrevet 18. mai #49 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men bare det at så mange blir engasjert i dette viser jo at det faktisk er et stort "tema" blant kvinner, altså hva man kler seg i? Anonymkode: b3a2d...4ab Nei, det viser at man engasjerer seg mot urett. Hvis man følger bare litt med, vet man at det er noen som sitter totalt på utsiden av samfunnet. Og når de skal bli dømt nedenom og hjem grunnet feil strømpebukse eller annet, blir det utenforskapet bare større. Og så blir jeg litt flau på at folk kan ha nettopp et slikt fokus på en sånn dag. Dagen vi alle skal skal feire, og alle skal med. 1 1 6
Gjest Calaska Skrevet 18. mai #50 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Så dere mener at jeg heller bør tenke i mitt stille sinn at de som ikke pynter seg kommer fra fattige hjem preget av omsorgssvikt. Den er grei. Anonymkode: c3a28...62f Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv.
AnonymBruker Skrevet 18. mai #51 Skrevet 18. mai Dette ble brått så alvorlig. Huffer meg ikke over noen, og mener ikke å dra noen ned, men synes det alltid er litt interessant å se hva sexy mammaen i klassen til yngste kler på seg slike dager som 17. mai. I går var det sort, glinsende og lårkort med åpne sandaler. I fjor rødt og kroppsnært. Hyggelig og intelligent dame som jeg liker godt, men som da opererer med kun en sjanger innenfor pynting. Dama er flott, men ikke spesielt konvensjonelt anlagt. Anonymkode: 1036c...291 2
Pippi Lotta Skrevet 18. mai #52 Skrevet 18. mai Jeg synes 17 mai er veldig kjekt! Det at så mange pynter seg og i så mange forskjelige stiler skaper veldig stemning! Så jeg følte med på alle klærne jeg så i går, og syntes veldih mange var veldig fine. Kan ikke huske å ha reagert negativt på noen av de jeg så.... Må være utrolig stuselig å være så rigid og kritiske til andre, at man henger seg opp i det man synes er "feil" selv på en så kjek dag! 6
Pippi Lotta Skrevet 18. mai #53 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette ble brått så alvorlig. Huffer meg ikke over noen, og mener ikke å dra noen ned, men synes det alltid er litt interessant å se hva sexy mammaen i klassen til yngste kler på seg slike dager som 17. mai. I går var det sort, glinsende og lårkort med åpne sandaler. I fjor rødt og kroppsnært. Hyggelig og intelligent dame som jeg liker godt, men som da opererer med kun en sjanger innenfor pynting. Dama er flott, men ikke spesielt konvensjonelt anlagt. Anonymkode: 1036c...291 Ønsker ikke å "dra noen ned", for så å "dra ned" en annen mor. 6 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai #54 Skrevet 18. mai Det viktigste er vel å delta og spre god stemning ? Ikke hvordan man kler seg? Anonymkode: 4c8af...f4d 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai #55 Skrevet 18. mai no shame skrev (29 minutter siden): Nei, det viser at man engasjerer seg mot urett. Hvis man følger bare litt med, vet man at det er noen som sitter totalt på utsiden av samfunnet. Og når de skal bli dømt nedenom og hjem grunnet feil strømpebukse eller annet, blir det utenforskapet bare større. Og så blir jeg litt flau på at folk kan ha nettopp et slikt fokus på en sånn dag. Dagen vi alle skal skal feire, og alle skal med. Du har tydeligvis ikke møtt på motepolitiet før? Anonymkode: b3a2d...4ab
godfisk Skrevet 18. mai #56 Skrevet 18. mai Jeg var ute blant folk hele dagen i går, og kan knapt huske noen antrekk. Men folk fulgte kardemommebyloven etter hva jeg så, og oppførte seg fint mot folk rundt seg, og jeg tror de fleste hadde en fin dag. De eneste jeg pleier å legge merke til er naboene våre som har opprinnelse fra Kenya, som i mange år har møtt opp i barnetoget i veldig farge- og mønsterrike plagg. Det viktigste er at de ser verdien av å med på å feire dagen, for de har barn her og har vært en del av bydelen vår lenge, og da er det fint å se at de er med. Jeg ser at de har på seg noe annet enn hva jeg ser dem med til vanlig, så de har nok tenkt over hva de tar på seg for å pynte seg på 17. mai, og det holder i massevis for min del. 3
no shame Skrevet 18. mai #57 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Du har tydeligvis ikke møtt på motepolitiet før? Anonymkode: b3a2d...4ab Jo, de er en del av debatten rundt utenforskap. Det er dessverre med på å skape større splid mellom mennesker.
AnonymBruker Skrevet 18. mai #58 Skrevet 18. mai Jeg går alltid i dress og slips og mine peneste sko (og er mann, altså), og for meg er 17. mai en viktig dag, men jeg gir oppriktig greit faen i om andre går i langt mindre formelt tøy. Kanskje har de vondt, kanskje er de/har de vært på jobb, kanskje bommet de litt på bekledningen, kanskje bryr de seg ikke om dagen uten at det ødelegger noe for meg. Jeg så hettegensere, zip-shorts, capser, flip-flops og det går helt fint alt sammen. Anonymkode: da565...3c6 7 1
Kniv & gaffel Skrevet 18. mai #59 Skrevet 18. mai Jeg så en mann med kilt i går. Regner med at han er skotsk? Utover det så jeg ikke noe spesielt. 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai #60 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Huffer meg ikke over noen, og mener ikke å dra noen ned, men synes det alltid er litt interessant å se hva sexy mammaen i klassen til yngste kler på seg slike dager som 17. mai. I går var det sort, glinsende og lårkort med åpne sandaler. I fjor rødt og kroppsnært. Hyggelig og intelligent dame som jeg liker godt, men som da opererer med kun en sjanger innenfor pynting. Dama er flott, men ikke spesielt konvensjonelt anlagt. Anonymkode: 1036c...291 Du har et veldig feil fokus når du husker hva den "sexy mammaen" hadde på seg i fjor. Anonymkode: 59835...7e6 1 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå