Gå til innhold

Så du noen "rare" antrekk eller kombinasjoner i går på 17 mai?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

17.11 skrev (4 timer siden):

Så nå skal vi baksnakke tenåringer også? Bestevenninnen min på ungdomsskolen kunne vært den tenåringen. Vi holdt tale sammen, jeg i bunad med flettet hår, hun i piratbukse og singlet med håret i en slapp hestehale. Men familien hennes hadde ikke råd til pene klær, og i alle fall ikke bunad, siden far brukte alt av penger på sprit. Det var ikke hennes feil at foreldrene sviktet henne på 17. mai, og for den del alle andre dager i året. Tanken på at det satt voksne mennesker som deg i publikum og tenkte at dette var «stusslig» og sladret om det i etterkant gjør meg kvalm. 

Da jeg var tenåring, lånte vi klær av hverandre… 

Anonymkode: 92267...86b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det gjør jeg til Hardangerbunaden og Kvinnheradsbunaden.

Anonymkode: 80907...059

Ja. Hvis vi ikke har respekt for visse kleskoder til bunad, vil hele tradisjonen med bunad forsvinne. Forandrer vi på bunaden slik vi finner det for godt, så vil også tradisjonen etter hvert forsvinne. Hva hadde dere sagt om vi plutselig skulle ha null respekt for flagget vårt? Flagg og bunad skal ikke køddes med.

Anonymkode: b3a2d...4ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjorde jeg helt sikkert, men ingenting som jeg tenkte noe over. Folk får kle seg som de vil for meg. Pyntet eller ikke.

Anonymkode: 98b62...3c3

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en sommerkjole med blomster og tynn svart strømpebukse + svartr joggesko. Nei, jeg er ikke vant til å pynte meg, men jeg prøver. Trodde ikke folk i bunad satt med nesa i sky og dømte klærne mine 😂 har ikke folk annet å gjøre og nok med seg selv?

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg syns det er stusselig med de som ikke gidder å pynte seg i det hele tatt. To tenåringer holdt 17. mai-tale på scenen på skolen i går; den ene i fin kjole med nydelige fletter i håret  mens hun som sto ved siden av hadde skitne sneakers, åpen vindjakke og håret i en slags slapp spytteklyse i nakken. 

Om folk går i svarte joggesko til bunad så tenker jeg at de sikkert har gode grunner til det. Finnes mange behagelige og billige joggesko nå med bunadsmønster, f eks disse:

https://www.sparkjop.no/bunad-sneaker-316580?gad_source=1&gad_campaignid=19858763187&gbraid=0AAAAADnKDQc-5fR8pqHWJhjum5Cf-4YN4&gclid=Cj0KCQjwiqbBBhCAARIsAJSfZkbtibfXvWuc0-N5ZbHaC7i-ST7XD_wyrMFAImQPpDtlCKj_WeVy34YaArYKEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Selv har jeg litt romslige bunadsko i ekte skinn med lav hæl fra Klaveness, jeg har brukt dem i snart 30 år og de er superbehagelige 😇

Anonymkode: c3a28...62f

"og håret i en slags slapp spytteklyse i nakken" 

Du kunne ikke finne et værre uttrykk? Det er sånne som du som gjør at mobbing aldri tar slutt.

Hva vet du om omstendighetene rundt denne tenåringen du omtaler på denne måten?

Det er bare en ting å si til sånn språkbruk: Skam deg !

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

k4ren skrev (52 minutter siden):

Jeg hadde en sommerkjole med blomster og tynn svart strømpebukse + svartr joggesko. Nei, jeg er ikke vant til å pynte meg, men jeg prøver. Trodde ikke folk i bunad satt med nesa i sky og dømte klærne mine 😂 har ikke folk annet å gjøre og nok med seg selv?

«Folk med bunad» gjør ikke det. Ikke jeg i hvert fall ☺️Med det sagt, så er jeg en av de med bunad som har på både sminke og neglelakk da, og det er jo ikke «riktig» det heller 😂

Enkelte mennesker mener de har rett til å mene hva andre kan -og ikke kan kle seg i på 17. mai. Men det er jo selvsagt ikke noe poeng i å bry seg om☺️

Jeg så massevis av fine antrekk i går med tilhørende smil. Helt perfekt, spør du meg 🫶🏻

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg syns det er stusselig med de som ikke gidder å pynte seg i det hele tatt. To tenåringer holdt 17. mai-tale på scenen på skolen i går; den ene i fin kjole med nydelige fletter i håret  mens hun som sto ved siden av hadde skitne sneakers, åpen vindjakke og håret i en slags slapp spytteklyse i nakken. 

Om folk går i svarte joggesko til bunad så tenker jeg at de sikkert har gode grunner til det. Finnes mange behagelige og billige joggesko nå med bunadsmønster, f eks disse:

https://www.sparkjop.no/bunad-sneaker-316580?gad_source=1&gad_campaignid=19858763187&gbraid=0AAAAADnKDQc-5fR8pqHWJhjum5Cf-4YN4&gclid=Cj0KCQjwiqbBBhCAARIsAJSfZkbtibfXvWuc0-N5ZbHaC7i-ST7XD_wyrMFAImQPpDtlCKj_WeVy34YaArYKEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Selv har jeg litt romslige bunadsko i ekte skinn med lav hæl fra Klaveness, jeg har brukt dem i snart 30 år og de er superbehagelige 😇

Anonymkode: c3a28...62f

Så slem du virker

Anonymkode: 8552e...d9d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Bunad og skikkelig høyhælte sorte pumps hadde jeg ikke sett før.. 

Anonymkode: 15d73...84c

Kan ha vært meg du så😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så en ungdom i slitt joggedress (sånn matchende slapp hettegenser og joggebukse), men skoene så i hvert fall nye ut. Noe som lignet søstra som han gikk sammen med, hadde på seg pen kjole. 

Jeg så to barn med så fettete hår at det lå seigt klistra på hodeskallen, og ett barn var skittent i ansiktet (tidlig på morgenen, i skoletoget, så folk må jo nylig ha stått opp og ikke hatt tid til sandlek eller lek i skogen...?). 

Veldig mange voksne og barn gikk i slitne og/eller skitne joggesko. Jeg synes joggesko er innafor pga komfort, men ville vært bedre om de var hele og rene. Gikk selv i joggesko, men splitter nye.

Jeg så en mann i flott bunad og sånne sandaler med streng mellom tærne. Jeg vet ikke hva sånne sandaler heter, kanskje strandsandaler? Og en annen i flipflops/klikklakker. Ingen av delene er pent, og jeg ser ikke for meg at det kan være behagelig å gå med i borgertoget heller (det var der jeg så dem). Den ene bærte fanen til et løpelag. Ekstra malplassert av den grunn.

Hovedsakelig så jeg langt flere med flotte antrekk.

Anonymkode: 7d6c6...d1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

En av sønnene våre fikk for seg at han ikke ville pynte seg til 17. mai. Han stod på sitt og vi stod på vårt. Resultatet ble at ingen av ungene eller oss voksne gikk ut for å gå i tog den 17. Vi ble hjemme og det ble fiskekaker i brun saus til middag i stedet for is, brus og festmat.

Det virket. Neste år var han den første til å ikle seg pentøy på 17. mai.

Så du straffet hele familien for de en tenåring oppførte seg som en tenåring?  Virkelig en flott læring du gir dine barn...

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

I flg tradisjonene skal det være det.

Heksebrenning var også en tradisjon 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kniv & gaffel skrev (4 timer siden):

Jeg så en mann med kilt i går. Regner med at han er skotsk? Utover det så jeg ikke noe spesielt. 

Det så jeg og! Stilig!

Anonymkode: 4c8af...f4d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så frekt som du svarer med null hensyn til den triste situsjonen, du stjal sikkert klær av vennen dine.

Anonymkode: 29a37...0e6

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Toget gikk forbi et hus hvor en mann satt i bokseren, drakk øl og så på barnetoget. Utenom det var de fleste fult påkledd.

Anonymkode: 1ecb9...643

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JuneR skrev (55 minutter siden):

«Folk med bunad» gjør ikke det. Ikke jeg i hvert fall ☺️Med det sagt, så er jeg en av de med bunad som har på både sminke og neglelakk da, og det er jo ikke «riktig» det heller 😂

Enkelte mennesker mener de har rett til å mene hva andre kan -og ikke kan kle seg i på 17. mai. Men det er jo selvsagt ikke noe poeng i å bry seg om☺️

Jeg så massevis av fine antrekk i går med tilhørende smil. Helt perfekt, spør du meg 🫶🏻

Ja du virker iallfall greiere enn ts 😅🌸 viktigste er at man hadde pyntet seg med rene pene klær, pyntet seg litt på håret (spesielt min sparesveis som jeg såvidt får i hale), det med joggeskoene tenker jeg folk bare får sutre over. Så kan de sutre videre over vondt i føttene neste dag. For meg er det ikke verdt det, hadde langt å gå gjennom skog og hei fra bilen hos svigers, til der toget gikk også, så det får være måte på hva man skal lide seg gjemnom

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg så en ungdom i slitt joggedress (sånn matchende slapp hettegenser og joggebukse), men skoene så i hvert fall nye ut. Noe som lignet søstra som han gikk sammen med, hadde på seg pen kjole. 

Jeg så to barn med så fettete hår at det lå seigt klistra på hodeskallen, og ett barn var skittent i ansiktet (tidlig på morgenen, i skoletoget, så folk må jo nylig ha stått opp og ikke hatt tid til sandlek eller lek i skogen...?). 

Veldig mange voksne og barn gikk i slitne og/eller skitne joggesko. Jeg synes joggesko er innafor pga komfort, men ville vært bedre om de var hele og rene. Gikk selv i joggesko, men splitter nye.

Jeg så en mann i flott bunad og sånne sandaler med streng mellom tærne. Jeg vet ikke hva sånne sandaler heter, kanskje strandsandaler? Og en annen i flipflops/klikklakker. Ingen av delene er pent, og jeg ser ikke for meg at det kan være behagelig å gå med i borgertoget heller (det var der jeg så dem). Den ene bærte fanen til et løpelag. Ekstra malplassert av den grunn.

Hovedsakelig så jeg langt flere med flotte antrekk.

Anonymkode: 7d6c6...d1e

De der fettete barna kunne likegreit vært mine etter isfest  og søl i16 mai på skole/bhg men jeg rakk så vidt med flaks å dusje dem. Hadde ikke vært noen krise om ikke, men om folk sitter og kommenterer sånt er jeg glad vi rakk det altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Kan ha vært meg du så😅

Hvorfor dette valget?😅

Anonymkode: 8680d...d35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Kan ha vært meg du så😅

Var jo egentlig litt kult, hadde bare ikke sett det før.. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvorfor dette valget?😅

Anonymkode: 8680d...d35

Hadde ikke bunadsko som passet, var også fint med ekstra høyde 😅

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Var jo egentlig litt kult, hadde bare ikke sett det før.. 

Synes det var litt kult selv, fikk komplementerer på det😊 Så også noen flere med det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

For alle tenåringsjenter har jo samme størrelse...

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...