Gå til innhold

Så du noen "rare" antrekk eller kombinasjoner i går på 17 mai?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tror verste jeg så i går var en godt voksen mann i en for liten dress. Det så direkte smertefullt ut å gå i. Sømmene langs rumpen og lårene stod i spreng og jeg er ikke sjokkert om den buksen røk om han prøvde sette seg ned løpet av dagen. Mistenker det er en mann som ikke har prioritert å prøve dressen sin før den dagen den skal brukes, forhåpentligvis har han lært 😅 og nei. Han har neppe dårlig råd for han hadde designersko og solbriller og kjøpte gassballonger til en gjeng med unger😂😆

Anonymkode: 6d7d2...280

En mann som prioriterte å gi en gjeng med unger en fin dag, istedenfor å stirre på andre og le av antrekket deres. Kudos! 

Anonymkode: 59835...7e6

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du driter deg så loddrett ut med å mene at alle har råd til å kjøpe pentøy men det er ikke nødvendigvis pengene det står på heller, det kan være helt andre årsaker som for eksempel motstand mot kjøpepress, uenighet mot å sette opp en fasade eller mye annet.
Sannsynligvis var det tenåringen hadde på noe av det bedre tenåringen kunne valgt utfra sine forutsetninger den dagen.

Tenåringer flest er ganske oppmerksomme og raske til å få med seg sosiale koder, de vurderer ikke alltid viktigheten på samme måte som voksne men de ser og skjønner det aller meste helt uavhengig av sosioøkonomisk bakgrunn og er fullstendig klar over hvilke signaler de sender ut via blant annet klær.

Du derimot er vel over 25, har en fullstendig utvikla frontallapp du velger å bruke på å sladre om et barn.

Anonymkode: 0545a...313

En av sønnene våre fikk for seg at han ikke ville pynte seg til 17. mai. Han stod på sitt og vi stod på vårt. Resultatet ble at ingen av ungene eller oss voksne gikk ut for å gå i tog den 17. Vi ble hjemme og det ble fiskekaker i brun saus til middag i stedet for is, brus og festmat.

Det virket. Neste år var han den første til å ikle seg pentøy på 17. mai.

Anonymkode: 80907...059

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg syns det er stusselig med de som ikke gidder å pynte seg i det hele tatt. To tenåringer holdt 17. mai-tale på scenen på skolen i går; den ene i fin kjole med nydelige fletter i håret  mens hun som sto ved siden av hadde skitne sneakers, åpen vindjakke og håret i en slags slapp spytteklyse i nakken. 

Om folk går i svarte joggesko til bunad så tenker jeg at de sikkert har gode grunner til det. Finnes mange behagelige og billige joggesko nå med bunadsmønster, f eks disse:

https://www.sparkjop.no/bunad-sneaker-316580?gad_source=1&gad_campaignid=19858763187&gbraid=0AAAAADnKDQc-5fR8pqHWJhjum5Cf-4YN4&gclid=Cj0KCQjwiqbBBhCAARIsAJSfZkbtibfXvWuc0-N5ZbHaC7i-ST7XD_wyrMFAImQPpDtlCKj_WeVy34YaArYKEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Selv har jeg litt romslige bunadsko i ekte skinn med lav hæl fra Klaveness, jeg har brukt dem i snart 30 år og de er superbehagelige 😇

Anonymkode: c3a28...62f

Men du tenker ikke at dette barnet du beskriver så negativt og på en ekkel måte, har gode grunner for å gå kledd som hun gjør? Blir lettere sjokkert over at voksne mennesker kan beskrive barn på denne måten, særlig slik du beskriver håret hennes. Får rett og slett vondt i magen av mennesker beskriver hverandre på denne måten, og særlig når det er voksne som beskriver barn.

Anonymkode: bf5e8...3a2

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tror verste jeg så i går var en godt voksen mann i en for liten dress. Det så direkte smertefullt ut å gå i. Sømmene langs rumpen og lårene stod i spreng og jeg er ikke sjokkert om den buksen røk om han prøvde sette seg ned løpet av dagen. Mistenker det er en mann som ikke har prioritert å prøve dressen sin før den dagen den skal brukes, forhåpentligvis har han lært 😅 og nei. Han har neppe dårlig råd for han hadde designersko og solbriller og kjøpte gassballonger til en gjeng med unger😂😆

Anonymkode: 6d7d2...280

Oi… Det sier litt om dine verdier, når du heller fokuserer på hvordan mannen kledde seg (og latterliggjør det) fremfor at han var så snill at han spanderte gassballonger på en gjeng unger.

Anonymkode: bf5e8...3a2

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

En av sønnene våre fikk for seg at han ikke ville pynte seg til 17. mai. Han stod på sitt og vi stod på vårt. Resultatet ble at ingen av ungene eller oss voksne gikk ut for å gå i tog den 17. Vi ble hjemme og det ble fiskekaker i brun saus til middag i stedet for is, brus og festmat.

Wow! Alt for fasaden 😆😎🐑

Anonymkode: 7b839...0eb

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

missLynch skrev (31 minutter siden):

Så ei jente i turkis hår og blå bunad, tøft 😁

Dagens unge har ikke mye respekt for bunadene. Håret skal ikke ha knallfarger når du bærer bunad. Det skal også enten være i fletter eller oppsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dagens unge har ikke mye respekt for bunadene. Håret skal ikke ha knallfarger når du bærer bunad. Det skal også enten være i fletter eller oppsatt.

Neida, det skal det absolutt ikke☺️

Anonymkode: 5216b...ed1

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Neida, det skal det absolutt ikke☺️

Anonymkode: 5216b...ed1

I flg tradisjonene skal det være det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i all verden skrev jeg at jeg sladret eller overhodet nevnte dette for noen i etterkant? På seg selv kjenner man andre kanskje? Dette er notiser jeg personlig gjorde meg. Om hvor stusselig det var å se en tenåring som ikke gadd å pynte seg på Norges grunnlovsdag, på tross av at hun sto på scenen og holdt 17. maitale.

Og kom ikke her og påstå at alle upyntede tenåringer har alkoholiserte foreldre som drikker familien fra gård og grunn. En kjole koster heller ikke mer enn 200 kroner på H&M eller Cubus. Gjorde et kjapt søk på zalando nå og fant 250 kjoler til under 250 kroner. 

Hadde på kjole til 150 kr jeg fikk mange komplimenter på. Kjøpt på temu 😄

Anonymkode: fbcce...8b1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i all verden skrev jeg at jeg sladret eller overhodet nevnte dette for noen i etterkant? På seg selv kjenner man andre kanskje? Dette er notiser jeg personlig gjorde meg. Om hvor stusselig det var å se en tenåring som ikke gadd å pynte seg på Norges grunnlovsdag, på tross av at hun sto på scenen og holdt 17. maitale.

Og kom ikke her og påstå at alle upyntede tenåringer har alkoholiserte foreldre som drikker familien fra gård og grunn. En kjole koster heller ikke mer enn 200 kroner på H&M eller Cubus. Gjorde et kjapt søk på zalando nå og fant 250 kjoler til under 250 kroner. 

For mange er faktisk 250 kr mye penger. Jeg klarte heldigvis å overtale minstejenta til å gå i en arvet kjole fra storesøster i går, nettopp for å slippe å bruke penger på ny. Hun synes det var greit siden vi ikke hadde så mange planer i går. 

Anonymkode: 293a1...a5e

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Og det bestemmer liksom du? Jeg går med løst hår til bunad fordi det er det jeg kler best. Har tykt, blankt og velstelt hår. Driter i hva snerpete kjerringer i bunadspolitiet mener om det. 

Anonymkode: e5f80...754

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse flotte bunader da, men når noen bruker sandaler uten strømper/sokker til bunaden? Eller går i kjole med en gyselig solbrun strømpebukse til? Tydelig at en del ikke er vant med å pynte seg.  Pluss de som kler seg for å skrike etter oppmerksomhet da..

Anonymkode: b3a2d...4ab

Hva hadde du selv på deg?

Anonymkode: 2becb...e8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Stakkars unger, er det virkelig så viktig for deg at alt skal se pent og perfekt ut? Synes faktisk du bare var stygg mot barna dine! 

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

I flg tradisjonene skal det være det.

Antar du går med skaut, dersom du er gift?

Anonymkode: 27d71...4b2

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Stakkars unger, er det virkelig så viktig for deg at alt skal se pent og perfekt ut? Synes faktisk du bare var stygg mot barna dine! 

Ungene lærte at handling gir konsekvenser.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Antar du går med skaut, dersom du er gift?

Anonymkode: 27d71...4b2

Det gjør jeg til Hardangerbunaden og Kvinnheradsbunaden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det rareste jeg så var bunadscape over dongeriminiskjørt..😄

Anonymkode: b5df3...758

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordam vet du at hun ikke gadd?! Du vet ikke årsaken til dette. Du vet ikke om foreldrene var "på" og foraøkte å veilede denne morgenen. Kanskje hun satt oppe halve natta og venta på mor, og når mor kom hjem måtte hun holde håret hennes mena hun kastet opp og våket over henne for å passe på at hun ikke kreperte i søvne. Kanskje foreldrene ikke ønaker at hun skal feire 17. Mai? Det er noe i alle familier og vi vet aldri hva som ligger bak at et barn/ungdom går uten for "samfunnets normer".

Anonymkode: 9807f...b79

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg la merke til på antrekksfronten i går var to voksne damer, 40-åra, som hadde feilberegnet skotøyet. Den ene hadde skyhøye platåsandaler med kilehæl og hun andre hadde stilettsandaler i samme høyde. Det var direkte skummelt å se dem vakle seg fram over grus, ujevne gressbakker og brostein. De er heldige om de ikke tråkka over i løpet av dagen. På flatt gulv hadde de nok vært flotte, men det var ikke sko som egnet seg for terreng. 

Anonymkode: e621f...eba

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan ikke folk ha ryggrad til å kle seg som de vil? Hvis de sier: "jeg bryr meg ikke hva andre mener,så bryr de seg nok til å tenke på det. Hvis de kler seg og ikke sammenligner seg med andre,først da er man fri. 

For fakta er at det har null hensikt å si at folk ikke skal bry seg og tenke noe om hva andre kler seg i for det GJØR folk uansett. Jobb med ditt eget hode! 

Anonymkode: 7d698...9e8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...