Gå til innhold

Så du noen "rare" antrekk eller kombinasjoner i går på 17 mai?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Masse flotte bunader da, men når noen bruker sandaler uten strømper/sokker til bunaden? Eller går i kjole med en gyselig solbrun strømpebukse til? Tydelig at en del ikke er vant med å pynte seg.  Pluss de som kler seg for å skrike etter oppmerksomhet da..

Anonymkode: b3a2d...4ab

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dersom sandaler uten strømper til bunad var noe av det verste du så på 17. mai så var det nok ikke så ille.

Anonymkode: f6877...ccd

• Liker 32
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Man må få kle seg som man vil uten at folk skal bry seg så hardt? 🤔 Hva du synes er gyselig kan andre finne fint. Det eneste gyselige her er oppførselen din 😉

Anonymkode: c1850...844

• Liker 18
  • Nyttig 5
Skrevet

Mitt hovedinntrykk etter dagen var at jeg så masse feststemte og glade folk i finstasen, og det var flott😊

Jeg synes sånne innlegg som ditt bare er trist, TS.

• Liker 20
  • Hjerte 4
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det er stusselig med de som ikke gidder å pynte seg i det hele tatt. To tenåringer holdt 17. mai-tale på scenen på skolen i går; den ene i fin kjole med nydelige fletter i håret  mens hun som sto ved siden av hadde skitne sneakers, åpen vindjakke og håret i en slags slapp spytteklyse i nakken. 

Om folk går i svarte joggesko til bunad så tenker jeg at de sikkert har gode grunner til det. Finnes mange behagelige og billige joggesko nå med bunadsmønster, f eks disse:

https://www.sparkjop.no/bunad-sneaker-316580?gad_source=1&gad_campaignid=19858763187&gbraid=0AAAAADnKDQc-5fR8pqHWJhjum5Cf-4YN4&gclid=Cj0KCQjwiqbBBhCAARIsAJSfZkbtibfXvWuc0-N5ZbHaC7i-ST7XD_wyrMFAImQPpDtlCKj_WeVy34YaArYKEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Selv har jeg litt romslige bunadsko i ekte skinn med lav hæl fra Klaveness, jeg har brukt dem i snart 30 år og de er superbehagelige 😇

Anonymkode: c3a28...62f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg foreslår at du holder deg hjemme neste år,TS. Det kan spare øynene dine for mye ufint. Usj altså, andre folk ass! 

Det rareste jeg så i går var for øvrig de som gikk i typiske «kveldskjole med høyhelte spisse sandaler». Ikke fordi det var stygt og folk må virkelig få gå med hva de vil - men et par av de så ut som de hadde skikkelig vondt i føttene og kunne knapt gå. Da begynner man å lure på hvorfor ikke det er godt nok å hoppe i joggeskoa.

Jeg hadde for øvrig selv joggesko og ikke noe vondt beina etter en hel dag med gåing.

Anonymkode: 50c10...450

• Liker 9
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg syns det er stusselig med de som ikke gidder å pynte seg i det hele tatt. To tenåringer holdt 17. mai-tale på scenen på skolen i går; den ene i fin kjole med nydelige fletter i håret  mens hun som sto ved siden av hadde skitne sneakers, åpen vindjakke og håret i en slags slapp spytteklyse i nakken. 

Om folk går i svarte joggesko til bunad så tenker jeg at de sikkert har gode grunner til det. Finnes mange behagelige og billige joggesko nå med bunadsmønster, f eks disse:

https://www.sparkjop.no/bunad-sneaker-316580?gad_source=1&gad_campaignid=19858763187&gbraid=0AAAAADnKDQc-5fR8pqHWJhjum5Cf-4YN4&gclid=Cj0KCQjwiqbBBhCAARIsAJSfZkbtibfXvWuc0-N5ZbHaC7i-ST7XD_wyrMFAImQPpDtlCKj_WeVy34YaArYKEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Selv har jeg litt romslige bunadsko i ekte skinn med lav hæl fra Klaveness, jeg har brukt dem i snart 30 år og de er superbehagelige 😇

Håret i en slags spytteklyse?   For en beskrivelse av jenta.

Anonymkode: fbc7b...4d4

• Liker 16
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

For min del var valget imellom å droppe å følge barna i barnetoget, eller svarte joggesko til bunaden. Jeg har plantar fascitt og klarer ikke å gå uten svært god demping. Bunadsjoggesko er ikke gode nok heller. 

Færre ungjenter i nattklubbkjoler nå enn før. De går i bunad. Så et par stk med ekstremt korte vide skjørt da, hvis de bøyde seg noen få grader fremover så ville nok rumpen henge ut. En hadde thighhigh strømper med blondekant øverst, som hadde god klaring til skjørtekanten. De lærer vel etterhvert. Bare håper ingen ekle middelaldrende menn kom med ufine tilbud.

Anonymkode: 10073...5d4

• Liker 2
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

For min del var valget imellom å droppe å følge barna i barnetoget, eller svarte joggesko til bunaden. Jeg har plantar fascitt og klarer ikke å gå uten svært god demping. Bunadsjoggesko er ikke gode nok heller. 

Færre ungjenter i nattklubbkjoler nå enn før. De går i bunad. Så et par stk med ekstremt korte vide skjørt da, hvis de bøyde seg noen få grader fremover så ville nok rumpen henge ut. En hadde thighhigh strømper med blondekant øverst, som hadde god klaring til skjørtekanten. De lærer vel etterhvert. Bare håper ingen ekle middelaldrende menn kom med ufine tilbud.

De fleste kommentarer kommer nok som vanlig fra damer?

• Liker 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Tror faktisk ikke jeg så noen rare eller stygge antrekk. Stusser alltid litt på de som ikke pynter seg eller pynter barna, men de har sikkert en grunn. 

Anonymkode: c8612...931

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
17.11 skrev (1 minutt siden):

Så nå skal vi baksnakke tenåringer også? Bestevenninnen min på ungdomsskolen kunne vært den tenåringen. Vi holdt tale sammen, jeg i bunad med flettet hår, hun i piratbukse og singlet med håret i en slapp hestehale. Men familien hennes hadde ikke råd til pene klær, og i alle fall ikke bunad, siden far brukte alt av penger på sprit. Det var ikke hennes feil at foreldrene sviktet henne på 17. mai, og for den del alle andre dager i året. Tanken på at det satt voksne mennesker som deg i publikum og tenkte at dette var «stusslig» og sladret om det i etterkant gjør meg kvalm. 

Hvor i all verden skrev jeg at jeg sladret eller overhodet nevnte dette for noen i etterkant? På seg selv kjenner man andre kanskje? Dette er notiser jeg personlig gjorde meg. Om hvor stusselig det var å se en tenåring som ikke gadd å pynte seg på Norges grunnlovsdag, på tross av at hun sto på scenen og holdt 17. maitale.

Og kom ikke her og påstå at alle upyntede tenåringer har alkoholiserte foreldre som drikker familien fra gård og grunn. En kjole koster heller ikke mer enn 200 kroner på H&M eller Cubus. Gjorde et kjapt søk på zalando nå og fant 250 kjoler til under 250 kroner. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Masse flotte bunader da, men når noen bruker sandaler uten strømper/sokker til bunaden? Eller går i kjole med en gyselig solbrun strømpebukse til? Tydelig at en del ikke er vant med å pynte seg.  Pluss de som kler seg for å skrike etter oppmerksomhet da..

Du virker trist inni deg hvis du legger merke til slike ting OG velger å skrive innlegg om det. Slikt fremstår alltid som en måte å føle seg bedre selv. Folk gjør som de vil, det kommer de alltid til å gjøre, og heldigvis sitter ikke du på en estetisk fasit. Det kan tenkes at noen tenkte i sitt stille sinn at det var du som var mindre heldig med klær, hår og utseende også. Og det er vel helt greit?

Anonymkode: c84ae...9ce

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Og her har de forferdelige kjærringene samlet seg, ser jeg. Patetisk. 

Anonymkode: d1c7b...dbb

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvor i all verden skrev jeg at jeg sladret eller overhodet nevnte dette for noen i etterkant? På seg selv kjenner man andre kanskje? Dette er notiser jeg personlig gjorde meg. Om hvor stusselig det var å se en tenåring som ikke gadd å pynte seg på Norges grunnlovsdag, på tross av at hun sto på scenen og holdt 17. maitale.

Og kom ikke her og påstå at alle upyntede tenåringer har alkoholiserte foreldre som drikker familien fra gård og grunn. En kjole koster heller ikke mer enn 200 kroner på H&M eller Cubus. Gjorde et kjapt søk på zalando nå og fant 250 kjoler til under 250 kroner. 

Du sitter og sladrer her, så jeg syns ikke påstanden min er på villspor i det hele tatt. 

• Liker 9
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Fy så stygt sagt om et barn. 

Det kan være tusenvis av grunner til at hun ikke har pyntet seg. Og kanskje familien ikke hadde 250 kr ekstra til 17 mai klær. 

Folk med dårlig økonomi prioriterer da penger til mat og ikke nye klær hvis de lever trangt.

Been there done that. 

Anonymkode: 12fa3...641

• Liker 12
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri forstått interessen av hva andre, ukjente folk har på seg. Det er så ufattelig grunt å bry seg om slikt. 

Anonymkode: f3652...cb8

• Liker 10
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

De fleste kommentarer kommer nok som vanlig fra damer?

Hørte ingen kommentarer. Jeg tenkte bare inni meg selv. Lurte på hvilket forhold jenta og foreldrene har, om det er mye styr til vanlig med hennes personlige stil mot hva foreldrene synes er innafor. Jeg som mor ville ønsket å sagt nei til det til min datter. 

Men så må man også velge sine kamper med disse ungdommene; ut fra hva ungdommen tåler og hvordan relasjonen er. Hvis de jobber med relasjonen eller de har en annen stor kamp på gang, så kanskje det koster for mye relasjonskapital å legge ned forbud på antrekk 1 dag. Det er jo bare tøy. Kanskje det var eneste vei til å få ungdommen til å delta med resten av familien. Interessant tema! 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...