Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min datter er 19 år og bor hjemme, snart ferdig med VGS. Hun har en kjæreste på 24 som er mye hos henne (typ 3-4 netter i uka og hele helgene), de har vært sammen i 1,5 år.

Begynner å då problemer med å forholde meg til dem. Synes ikke hun er grei med han. Hun er sinnsykt kontrollerende og sjefete.Han mangler totalt baller - sier aldri i mot henne, gjør alt hun ber han om,  utsletter seg selv for å være med og please henne. Alt er på hennes premisser.
Det er veldig fjernt fra forholdet jeg har til min egen mann. Synes det er kvalmt å være vitne til og slitsomt å ha dem så mye rundt oss. Har forsøkt å snakke med dem begge.

I tillegg har dem mye sex på rommet, selv om vi eller lillesøster er hjemme. Virker ikke flaue over det. 

Hvordan ville dere håndtert det?

Anonymkode: 9a6f2...40f

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her hadde jeg først og fremst tatt en seriøs snakk med henne og satt henne ordentlig på plass. 
Hadde også sagt at om de skal ha sex så er det STILLE. Det plager familien, og sånn kan det ikke være. 
Dernest ville jeg kastet henne ut. 
Høres ærlig talt ut som om du heller ikke har så mye baller når det gjelder å håndheve egne grenser/regler..

Anonymkode: 454ee...e5d

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
AnonymBruker
Skrevet

Man kan ikke ha sex uten baller, så baller har han tydeligvis 😂

Anonymkode: ea54e...3ee

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg synes du skal forsette å snake med dateren din om at hun må ta seg mer av han! Det er kansje ikke så uvanlig å være uempatisk som tenåring, men hun nærmer seg vokksen livet og trenger å bli bedre.

Så er det helt inafor å nekte de å ha sex om andre hører dem. Hører noen at de har sex, så får han ikke overnate den neste uka. 

Er dette de første problemene du har med dateren din? Det høres for meg ut som om hun kannsje sliter med noe mer grunlegene, når hun kan oppføre seg slik. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er sagt at gutter blir fortalt hvordan de skal behandle jenter fra de er små, mens jenter slipper unna den praten hvordan de skal behandle menn.. 

Det forteller mye av årsaken til hvorfor så mange kvinner ikke forstår at de behandler mannen sin dårlig og hvorfor de forsvarer å behandle mannen sin slik. 

Dere må selvfølgelig ta en prat med datter at hun ikke får lov til å behandle typen sin slik og at så lenge hun bor i deres hus så får han ikke overnatte før hun behandler han med respekt. 

Rart at dere har stilltiende akseptert denne oppførselen i så lang tid.

Det er deres hjem, og deres regler. 

Anonymkode: 717dd...d89

• Liker 8
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Min datter er 19 år og bor hjemme, snart ferdig med VGS. Hun har en kjæreste på 24 som er mye hos henne (typ 3-4 netter i uka og hele helgene), de har vært sammen i 1,5 år.

Begynner å då problemer med å forholde meg til dem. Synes ikke hun er grei med han. Hun er sinnsykt kontrollerende og sjefete.Han mangler totalt baller - sier aldri i mot henne, gjør alt hun ber han om,  utsletter seg selv for å være med og please henne. Alt er på hennes premisser.
Det er veldig fjernt fra forholdet jeg har til min egen mann. Synes det er kvalmt å være vitne til og slitsomt å ha dem så mye rundt oss. Har forsøkt å snakke med dem begge.

I tillegg har dem mye sex på rommet, selv om vi eller lillesøster er hjemme. Virker ikke flaue over det. 

Snakk om dårlig forsøk på trolling.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Hva sier de når du snakker med dem om hvordan de behandler/blir behandlet? Her må du ikke PRØVE å snakke med dem, men faktisk snakke med dem!

Sexen er det minste problemet, men det viser jo respektløshet/selvsentrerthet.

Hvordan er datteren din når det gjelder empati ellers?

Endret av Ulla Ullsokk
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Ulla Ullsokk skrev (13 minutter siden):

Hva sier de når du snakker med dem om hvordan de behandler/blir behandlet? Her må du ikke PRØVE å snakke med dem, men faktisk snakke med dem!

Sexen er det minste problemet, men det viser jo respektløshet/selvsentrerthet.

Hvordan er datteren din når det gjelder empati 

Endret av Snowcat
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Hvordan vet du, bokstavelig talt, at mannen ikke har baller? Har du undersøkt han? Tenk over hvordan du omtaler en mulig kommende svigersønn. 
Sex er faktisk en naturlig aktivitet for de fleste voksne. Hvorfor skal de være flaue? 
Men ditt hus, dine regler, du kan gi beskjed om at sex får de ha utenfor ditt hus. Denne mannen må jo også ha en bopel utenfor ditt hjem? Har du husket å lære din datter om prevensjon? Ville her vært mer bekymret for å bli bestemor enn at datter har sex med en mann som er så mye eldre at det burde blitt reagert på. 
Her er flere som tror at ting i dag skalvære likedan som da de selv var yngre for 20-30. år siden. Verden har vært i bevegelse siden den gang da, og alt er annerledes. Problemet ligger her hos ts, hun har ikke fått med seg at verden er annerledes i dag enn da hun var ung. 

Anonymkode: 267a1...b4d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har vel ikke baller eller noe med samme funksjon du heller, hvis du ikke klarer å gi noen beskjed om å ikke ha sex i påhør av et mindreårig barn du har ansvar for.

Anonymkode: 179d2...f92

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo bare din feil.
Hun eier ikke oppdragelse og vanlig folkeskikk. 
Det pleier man å lære unga sine i oppveksten 

Anonymkode: a4d33...d2d

• Liker 6
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Sånn er det når oppvoksende unge kvinner forlanger å bli behandlet som prinsesser som kan bruke unge menn som dørmatter. 

Anonymkode: de10b...a27

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noe må dere ha gjort feil? Bortskjemt? Siden hun bor hjemme enda, hadde aldri akseptert dette du forteller. Hadde sagt værsågod finn deg leilighet, og håper kjæresten din forlater deg om du ikke begynner behandle han bedre.

Anonymkode: d9345...200

• Liker 1
Skrevet

Du får trøste deg med at dette forholdet garantert ikke kommer til å vare. Hun har mistet totalt respekten for ham. 

AnonymBruker
Skrevet

Her er det datteren din du må ta tak i. Ta en prat om regler for oppførsel hjemme og samtidig om hvordan man behandler den man er sammen med.

Anonymkode: 4048f...221

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Som mor sådatter, er et uttrykk. Har datteren lært av mor, mens mor ikke selv ser hvordan hun behandler far? 

Anonymkode: 267a1...b4d

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Pippi Lotta skrev (2 timer siden):

Jeg synes du skal forsette å snake med dateren din om at hun må ta seg mer av han! Det er kansje ikke så uvanlig å være uempatisk som tenåring, men hun nærmer seg vokksen livet og trenger å bli bedre.

Så er det helt inafor å nekte de å ha sex om andre hører dem. Hører noen at de har sex, så får han ikke overnate den neste uka. 

Er dette de første problemene du har med dateren din? Det høres for meg ut som om hun kannsje sliter med noe mer grunlegene, når hun kan oppføre seg slik. 

Dette!!

Anonymkode: 454ee...e5d

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Merkelig at problemet ditt er at svigersønnen din ikke har baller, når det faktisk er oppførselen til barnet ditt som er problemet. Tenk litt over hvilke verdier og verdensbilde du og mannen din har gitt henne, siden hun kan tillate seg å behandle et annet menneske på denne måten. Det går selvsagt an å fremedels snakke med henne om hvordan hun behandler andre mennesker, og prøve å få henne til å se seg selv utenfra og forhåpentligvis få henne til å innse at man må behandle mennesker bedre. Det går også an å sette grenser ovenfor henne, så lenge hun bor under deres tak. 

Denne gutten er nok bare veldig forelsket. Han vil nok endre seg når den største forelskelsesrusen går over, og han innser hvordan han blir behabdlet.

Anonymkode: 824fb...01c

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Noe må dere ha gjort feil? Bortskjemt? Siden hun bor hjemme enda, hadde aldri akseptert dette du forteller. Hadde sagt værsågod finn deg leilighet, og håper kjæresten din forlater deg om du ikke begynner behandle han bedre.

Anonymkode: d9345...200

Siden hun går på VGS, hvem skal betale for denne leiligheten? Mor og far? 

Anonymkode: 03eb7...2c9

AnonymBruker
Skrevet

Det hadde i hvert fall vært slutt på overnatting frem til hun oppførte seg som folk. 

Anonymkode: 033b8...5fa

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...