AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #1 Del Skrevet 19 timer siden Særlig dere som møtte opp på arrangement på skolene ; noen som helst dårlig samvittighet for den ekstra jobben andre måtte gjøre for å lage en fin dag for ungene og andre? Jeg hadde vært flau. Anonymkode: 39e22...c0a 12 4 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #2 Del Skrevet 19 timer siden Hvor mange folk kan det være snakk om? Ikke vær bitter, nyt kvelden og kom deg videre. Anonymkode: 7e3f4...6db 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #3 Del Skrevet 19 timer siden Enig med TS. Man kan i det minste si fra at det ikke passer. Hilsen en som har hatt sitt første fri år etter å ha vært i komiteen 7 år på rad. 6 av årene grunnet for lite engasjement av de som egentlig skulle vært der. Anonymkode: 6566e...b16 12 2 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #4 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvor mange folk kan det være snakk om? Ikke vær bitter, nyt kvelden og kom deg videre. Anonymkode: 7e3f4...6db Vel, for hvert barns foreldre som ikke deltok her måtte noen andre bake de to kakene eller ta en ekstra økt i kafeen så det har mye å si. Anonymkode: 39e22...c0a 15 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #5 Del Skrevet 19 timer siden De bryr seg ikke. Dessverre. Jeg klikker på slike folk. Vi har et sånn par her, de her mange barn, utad virker alt så perfekt, men sannheten er at de ikke gjør en dritt for fellesskapet, men sender barna på det de andre foreldrene gjør. Og det er som en annen skriver- noen andre må bake den kaka eller stå i den kiosken. Anonymkode: c939d...f46 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter83 Skrevet 19 timer siden #6 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Særlig dere som møtte opp på arrangement på skolene ; noen som helst dårlig samvittighet for den ekstra jobben andre måtte gjøre for å lage en fin dag for ungene og andre? Jeg hadde vært flau. Anonymkode: 39e22...c0a Som en som selv har sittet i 17 mai komiteen ved mine barns skole så hadde det vært helt greit å heller si fra seg vervet helt fra starten evt etterhvert når man ser at man ikke kan delta. Bedre at man får tak i noen andre som kan bidra da man faktisk trenger denne ene personens tilstedeværelse for å bidra med ulike oppgaver. Ikke alle oppgaver som er fysiske men krever at man bidrar med å delegere, ha oversikt, mailer, avtaler mm. Ganske MYE arbeid! Men slike personer som bare ikke møter opp og ikke sier fra seg vervet + ikke bidrar med så mye ellers eier nok ikke evnen til å være flau. De rettferdiggjør nok fraværet med at deres prioriteringer er viktigere enn alle våres aktiviteter som f.eks tid med familie mm må ofres. 8 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #7 Del Skrevet 19 timer siden Fighter83 skrev (3 minutter siden): De rettferdiggjør nok fraværet med at deres prioriteringer er viktigere enn alle våres aktiviteter som f.eks tid med familie mm må ofres. De kunne tydeligvis sitte å kose seg med kake og kaffe på skolen i dag. Jeg fikk såvidt sett ungene mine i dag. Anonymkode: 39e22...c0a 9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #8 Del Skrevet 19 timer siden Fighter83 skrev (4 minutter siden): Som en som selv har sittet i 17 mai komiteen ved mine barns skole så hadde det vært helt greit å heller si fra seg vervet helt fra starten evt etterhvert når man ser at man ikke kan delta. Bedre at man får tak i noen andre som kan bidra da man faktisk trenger denne ene personens tilstedeværelse for å bidra med ulike oppgaver. Ikke alle oppgaver som er fysiske men krever at man bidrar med å delegere, ha oversikt, mailer, avtaler mm. Ganske MYE arbeid! Men slike personer som bare ikke møter opp og ikke sier fra seg vervet + ikke bidrar med så mye ellers eier nok ikke evnen til å være flau. De rettferdiggjør nok fraværet med at deres prioriteringer er viktigere enn alle våres aktiviteter som f.eks tid med familie mm må ofres. For all del, det kan være mange grunner til at dem ikke deltar og de trenger ikke si hvorfor heller. Men kommunikasjon er nøkkelen. Ville gjort jobben lettere for mange. Anonymkode: 6566e...b16 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter83 Skrevet 19 timer siden #9 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): For all del, det kan være mange grunner til at dem ikke deltar og de trenger ikke si hvorfor heller. Men kommunikasjon er nøkkelen. Ville gjort jobben lettere for mange. Anonymkode: 6566e...b16 Akkurat. De må si i fra at de absolutt ikke kan bidra. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #10 Del Skrevet 18 timer siden Syns det er greit om man heller er på hytten, reise, besøk med familie. Man må ikke presses til å delta på skolene hvert år. Folk må få ha egne tradisjoner eller valg. Men det er ikke ok å stille etterpå på skolen, for å få med det sjekke, men ikke dugnaden. Anonymkode: a8137...f3e 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #11 Del Skrevet 17 timer siden Fighter83 skrev (1 time siden): Som en som selv har sittet i 17 mai komiteen ved mine barns skole så hadde det vært helt greit å heller si fra seg vervet helt fra starten evt etterhvert når man ser at man ikke kan delta. Bedre at man får tak i noen andre som kan bidra da man faktisk trenger denne ene personens tilstedeværelse for å bidra med ulike oppgaver. Ikke alle oppgaver som er fysiske men krever at man bidrar med å delegere, ha oversikt, mailer, avtaler mm. Ganske MYE arbeid! Men slike personer som bare ikke møter opp og ikke sier fra seg vervet + ikke bidrar med så mye ellers eier nok ikke evnen til å være flau. De rettferdiggjør nok fraværet med at deres prioriteringer er viktigere enn alle våres aktiviteter som f.eks tid med familie mm må ofres. Jeg turte ikke si noenting, håpet bare jeg ikke ble satt ppp på noe viktig 😔 Jeg sliter med å orke å leve, og jeg klarer ikke tanken på å måtte snakke med noen om det eller forklare det på noe vis 😣 AnonymBruker skrev (1 time siden): De bryr seg ikke. Dessverre. Jeg klikker på slike folk. Vi har et sånn par her, de her mange barn, utad virker alt så perfekt, men sannheten er at de ikke gjør en dritt for fellesskapet, men sender barna på det de andre foreldrene gjør. Og det er som en annen skriver- noen andre må bake den kaka eller stå i den kiosken. Anonymkode: c939d...f46 Jeg bryr meg, men jeg er kronisk syk og alene med barn, og grunnet veldig tøff livssituasjon har jeg vært helt paralysert av angst siste året 😟 Jeg klarer ikke tanken på å tørre å møte noen. Anonymkode: ef9ac...501 1 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #12 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg turte ikke si noenting, håpet bare jeg ikke ble satt ppp på noe viktig 😔 Jeg sliter med å orke å leve, og jeg klarer ikke tanken på å måtte snakke med noen om det eller forklare det på noe vis 😣 Jeg bryr meg, men jeg er kronisk syk og alene med barn, og grunnet veldig tøff livssituasjon har jeg vært helt paralysert av angst siste året 😟 Jeg klarer ikke tanken på å tørre å møte noen. Anonymkode: ef9ac...501 Da er det jo bare å sende en mld i januar til 17. Mai-komiteen, om at jeg pga. sykdom dessverre ikke har mulighet til å bidra i år. Trenger ikke å forklare deg noe mer enn det. Eller tilby deg å bake en kake, hvis det er noe du kan klare. Det er jo mye bedre enn å bare la andre i stikken. Anonymkode: 5cb3d...e11 22 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #13 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg turte ikke si noenting, håpet bare jeg ikke ble satt ppp på noe viktig 😔 Jeg sliter med å orke å leve, og jeg klarer ikke tanken på å måtte snakke med noen om det eller forklare det på noe vis 😣 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg bryr meg, men jeg er kronisk syk og alene med barn, og grunnet veldig tøff livssituasjon har jeg vært helt paralysert av angst siste året 😟 Jeg klarer ikke tanken på å tørre å møte noen. Dette er veldig forståelig og absolutt gode grunner. Men jeg råder deg til å si fra. Du skalbikke trenge å forklare deg. Du kan si noe sånt som: "Av personlige årsaker så kan jeg desverre ikke delta i dette" Hvis noen spør om hvorfor, så holder det med å gjenta at det er personlige årsaker, eller at du ikke vil snakke om det. Anonymkode: 6566e...b16 4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #14 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Dette er veldig forståelig og absolutt gode grunner. Men jeg råder deg til å si fra. Du skalbikke trenge å forklare deg. Du kan si noe sånt som: "Av personlige årsaker så kan jeg desverre ikke delta i dette" Hvis noen spør om hvorfor, så holder det med å gjenta at det er personlige årsaker, eller at du ikke vil snakke om det. Anonymkode: 6566e...b16 Dette hadde heller ikke blitt akseptert, folk hadde antatt at personen ikke gadd eller de hadde begynt å baksnakke om hva som menes med personlige årsaker osv. Så hadde de konkludert med at personen ikke gadd og skrevet et innlegg på kg og klaget på at folk ikke gidder å bidra Anonymkode: e4917...218 5 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #15 Del Skrevet 11 timer siden Jeg stillet ikke opp ett år. Jeg var syk, og de hadde bestemt at jeg skulle stå i kafeen, uten at jeg var tilstede da det ble avgjort. Ingen dårlig samvittighet for der. De burde spurt meg, eller valgt noen som var tilstede. Anonymkode: 8c84e...6e6 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #16 Del Skrevet 11 timer siden I år er jeg faktisk vært en av dem som ikke stilte opp på sånt, selv om jeg skulle vært med. Dette pga helsa mi ingen har noen ting med, jeg har stilt opp på alt som er med barna mine i alle år. Men har måtte kuttet ut mye i livet akuratt nå. Man kan ikke avlyse 17 mai pga barna, men pga sånne som deg ts så dro vi i år til en annen skole, der vi kjente noen. Etter det dro vi hjem. Barna mine bortsett fra yngste på 4 dro ut og hang med vennene sine. Jeg måtte hjem og slappe av. Det kan være ting du ikke vet om, barna til dem du nå hamrer løs på kan ha et stort ønske om og være med på skolen med vennene sine. Ikke alt du trenger og vite. Akuratt nå synes jeg du er en bitter kjærring ts, istedenfor og legge hat og bitterhet for noen som ikke stilte opp, prøv og sett deg inn heller hvorfor. Den var jo der og la igjen penger? Og en annen gang kan det være deg man vet aldri hva livet bringer Anonymkode: 4e30a...005 3 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #17 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Særlig dere som møtte opp på arrangement på skolene ; noen som helst dårlig samvittighet for den ekstra jobben andre måtte gjøre for å lage en fin dag for ungene og andre? Jeg hadde vært flau. Anonymkode: 39e22...c0a Ikke flau, for det ville aldri skjedd at jeg "egentlig" skulle være i 17.mai-komiteen. Anonymkode: fe34f...70a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #18 Del Skrevet 11 timer siden Hvert eneste år så er det et par stykker som ikke gidder å møte opp, slik at andre foreldre ender opp med dobbelt arbeid og masse ekstra stress. Slike ting blir jo lagt veldig godt merke til. Man får seg en skikkelig vekker, når noen velger å fremvise bølleoppførsel i godt voksen alder. Min egen, hofteopererte far på 70 år påtok seg ansvaret for sekkeløp-posten i går da forelderen som egentlig skulle stille ikke kom. Ingen beskjed, ingenting. Selv sto jeg i kiosken i 4 timer. Denne personen som valgte å la alle i stikken, ble senere observert gående rundt i nærmeste storby i bunad for å se eldstemann i russetog. Har bare to ord å si. Fy faen. Anonymkode: 94089...07b 10 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #19 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Da er det jo bare å sende en mld i januar til 17. Mai-komiteen, om at jeg pga. sykdom dessverre ikke har mulighet til å bidra i år. Trenger ikke å forklare deg noe mer enn det. Eller tilby deg å bake en kake, hvis det er noe du kan klare. Det er jo mye bedre enn å bare la andre i stikken. Anonymkode: 5cb3d...e11 Jeg vet ikke om jeg la noen i stikken, jeg har ikke deltatt på møtene eller planleggingen. Og nei, jeg hadde ikke klart å dra dit med kake, jeg dro ingen steder i går. Anonymkode: ef9ac...501 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #20 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): I år er jeg faktisk vært en av dem som ikke stilte opp på sånt, selv om jeg skulle vært med. Dette pga helsa mi ingen har noen ting med, jeg har stilt opp på alt som er med barna mine i alle år. Men har måtte kuttet ut mye i livet akuratt nå. Man kan ikke avlyse 17 mai pga barna, men pga sånne som deg ts så dro vi i år til en annen skole, der vi kjente noen. Etter det dro vi hjem. Barna mine bortsett fra yngste på 4 dro ut og hang med vennene sine. Jeg måtte hjem og slappe av. Det kan være ting du ikke vet om, barna til dem du nå hamrer løs på kan ha et stort ønske om og være med på skolen med vennene sine. Ikke alt du trenger og vite. Akuratt nå synes jeg du er en bitter kjærring ts, istedenfor og legge hat og bitterhet for noen som ikke stilte opp, prøv og sett deg inn heller hvorfor. Den var jo der og la igjen penger? Og en annen gang kan det være deg man vet aldri hva livet bringer Anonymkode: 4e30a...005 Du kan jo snu på det, tenk om du tross helsa hadde stilt opp og fikk den ekstra belastningen av å måtte dekke for de som egentlig skulle vært der men som ikke kom og ikke har sagt fra så man kunne fått noen andre til å stille? Da tenker jeg pipa hadde fått en annen lyd. Det er jo det det handler om, å gi beskjed om at man ikke kan stille i rimelig tid, slik at en vakt som burde hadde 5 voksne ikke plutselig bare har 3. Ingen har noe med helsa di, men man klarer å gi beskjed om at man ikke kan om man er satt opp på noe, så de som sitter å planlegger dette faktisk kan få dekket opp med noen andre. Ærlig talt. Anonymkode: 61b44...f2b 3 1 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå