Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i fin form, nygift, og vi kunne tenkt oss en roligferie til Kreta om tre uker, bare for å slappe av og nyte før livet forandres. Ville dere reist? 🙂

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja hvorfor ikke?

Anonymkode: 928b3...786

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Ja hvorfor ikke?

Anonymkode: 928b3...786

Folk som skremmer med dårligere sykehus "i tilfelle noe skjer", varme osvosv

AnonymBruker
Skrevet

Nei, pga så nær fødsel og terminm og du trenger legeerklæring på å fly ;)!!! Det siste du trenger og flyselskapet trenger er fødsel i lufta😁! Burde vel planlagt dette bedre 🤪!? Og hvis du uansett havner på sykehuset i utlandet så er det nesten ikke sikkert forsikringsselskapet sender deg hjem pga svangerskapet før etter fødsel. 

Anonymkode: 6dd65...913

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, pga så nær fødsel og terminm og du trenger legeerklæring på å fly ;)!!! Det siste du trenger og flyselskapet trenger er fødsel i lufta😁! Burde vel planlagt dette bedre 🤪!? Og hvis du uansett havner på sykehuset i utlandet så er det nesten ikke sikkert forsikringsselskapet sender deg hjem pga svangerskapet før etter fødsel. 

Har ikke bestilt enda 🙂

Du er kanskje ikke helt oppdatert, her er det jeg har funnet ut sålenge man har et ukomplisert svangerskap:

Man kan reise med Sas Charter uten legeerklæring tom uke 36. 

Reiseforsikringa gjelder også til uke 36.

Anbefales likevel erklæring fra uke 28 i tilfelle de ber om det på flyplassen.

AnonymBruker
Skrevet
prompelompe skrev (4 timer siden):

Har ikke bestilt enda 🙂

Du er kanskje ikke helt oppdatert, her er det jeg har funnet ut sålenge man har et ukomplisert svangerskap:

Man kan reise med Sas Charter uten legeerklæring tom uke 36. 

Reiseforsikringa gjelder også til uke 36.

Anbefales likevel erklæring fra uke 28 i tilfelle de ber om det på flyplassen.

Dette fant jeg...så jeg er ikke helt på bærtur eller uoppdatert 🤪

Screenshot_20250518_135103_Chrome.jpg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette fant jeg...så jeg er ikke helt på bærtur eller uoppdatert 🤪

Screenshot_20250518_135103_Chrome.jpg

4 uker før termin er uke 36☺️

AnonymBruker
Skrevet

Du må nesten snakke med legen om du kan, det har ikke så mye og si på formen men at det er veldig trykk på flyet som kan sette i gang en fødsel 

Jeg hadde alderi turt og flydd hadde jeg vært så langt på vei 

Anonymkode: 1587c...e17

AnonymBruker
Skrevet
prompelompe skrev (41 minutter siden):

4 uker før termin er uke 36☺️

Står også, går bra så lenge flyturen er under fire timer. Og mulig du er akkurat i grenseland til å fly hjem igjen. Du må se ann det også. Ned kommer du nok easy, om du er i fin form og ingen komplikasjoner.. Dette med dårlig sykehus i krets vet jeg ikke noe om. Vil anta helsevesenet der er ganske innafor? Så lenge man har reiseforsikring? Hadde det vært Thailand hadde jeg virkelig revurdert alt 😅😅😅😅!!!! Der nede er sykehuset piss. Har erfaring med det fra nære.. 

AnonymBruker
Skrevet

jeg skjønner ikke hvorfor du skal vente di tre ukene før du drar da er det bare enda større sjanse for og føde på flyet

altså på cruise som er helt trygt på vannene er det ikke lov og dra siste trimester i det hele tatt

Anonymkode: 43ffe...29d

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

jeg skjønner ikke hvorfor du skal vente di tre ukene før du drar da er det bare enda større sjanse for og føde på flyet

altså på cruise som er helt trygt på vannene er det ikke lov og dra siste trimester i det hele tatt

Anonymkode: 43ffe...29d

"Venter" jo fordi jeg ikke har ferie før😂 Reiser i uke 32, kommer hjem i uke 33, så er jo ikke så nært grensa på 36 uker.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke gjort det, men det er klok av skade etter å ha født veldig prematurt uten forvarsel.

Anonymkode: 40339...89c

AnonymBruker
Skrevet

Samme her, fødte prematur baby, jeg også. Det kan skje med alle. En svigerinne av meg fødte da hun var sju måneder på vei, uten forvarsel. Heldigvis gikk det bra med barnet, selv om det var tidlig.

Man vet ikke hva som kan skje på slutten av et svangerskap, helt enkelt. Jeg ville ikke dratt noe sted utenlands så sent i svangerskapet. En ting er flyturen og at du kan få rier mens du flyr eller mens du er der nede, det er varmen også. Det er virkelig kvelende varme for en gravid kvinne så sent i svangerskapet. ALT føles varmere da. I alle fall var det sånn for meg. Jeg gikk med t-skjorte og truse inne og balkongdøren på vidt gap i mars måned, fordi jeg var så varm under svangerskapet. 

Anonymkode: e7160...1ea

AnonymBruker
Skrevet

Er formen fin er det ikke noe problem med det. Jeg fløy fra USA i uke 33, var ingen problem overhode. Heller tvert imot da jeg ble vinket forbi køer pga magen.

Anonymkode: 1a236...9d2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg personlig hadde ikke gjort det. Sjansen for prematur fødsel eller komplikasjoner er liten, men den er jo der. Har selv opplevd komplikasjoner som kom plutselig i mitt ene svangerskap og glad jeg var i Norge da. Hadde nok derfor lagt ferien til mer hjemlige trakter. 

Anonymkode: 54741...a95

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde nok kanskje ikke gjort det som førstegangsfødende. Er du flergangsfødende vet du mer hva du går til, og har du født til termin før, er det lite sannsynlig at du plutselig vil føde for tidlig (selv om man aldri har noen garantier). Som flergangs vet du mer om hvordan du reagerer på varme osv.

Anonymkode: 0194d...ef9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...