Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er virkelig ikke klar for å jobbe igjen… lille er ikke 7 mnder engang når jeg må begynne å jobbe og jeg vet ikke hvordan jeg skal takle det å være borte fra hun 8,5 time hver dag. Det er et kjør med å få ho til å spise og puppen er det eneste ho vil ha. Jeg blir kvelt av å tenke på å gi ho over til pappaen som nesten ikke har hatt noe med ho å gjøre pga han har jobba veldig mye.

Jeg skjønner ikke hvordan folk får dette til,.

Anonymkode: 224aa...efb

• Hjerte 24
Videoannonse
Annonse
Gjest babbo
Skrevet

Umenneskelig!! Jeg tok 80% lønn, ferien og 3 mnd ulønnet. Var hjemme i 1 år ♥️ fikk februar barn så måtte drøye permisjonen uansett, men var uaktuelt å være hjemme mindre enn ett år 😔

AnonymBruker
Skrevet

Føler med deg! ❤️ ingen mulighet for å være lenger hjemme? Jeg reduserte stillingen min for en periode med begge barna, jobbet da 80 prosent så jeg hadde en dag fri i uken. Ellers må du jo bare gjøre det beste ut av den tiden  du faktisk har med henne. Det går fint uansett, men en tøff overgang blir det.

Anonymkode: 85fee...4f7

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg er virkelig ikke klar for å jobbe igjen… lille er ikke 7 mnder engang når jeg må begynne å jobbe og jeg vet ikke hvordan jeg skal takle det å være borte fra hun 8,5 time hver dag. Det er et kjør med å få ho til å spise og puppen er det eneste ho vil ha. Jeg blir kvelt av å tenke på å gi ho over til pappaen som nesten ikke har hatt noe med ho å gjøre pga han har jobba veldig mye.

Så flinke dere har vært å forberede dere til denne overgangen. 

Anonymkode: a64fb...08a

• Liker 16
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvordan har dere tenkt å bruke de to ukene som er igjen på å gjøre far kjent med sin egen baby? 

Anonymkode: f3638...5c3

• Liker 14
  • Nyttig 4
Skrevet
babbo skrev (8 minutter siden):

Umenneskelig!! Jeg tok 80% lønn, ferien og 3 mnd ulønnet. Var hjemme i 1 år ♥️ fikk februar barn så måtte drøye permisjonen uansett, men var uaktuelt å være hjemme mindre enn ett år 😔

Du får sende en tanke til 97% av verdens kvinner som har vesentlig kortere permisjon.

• Liker 22
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (1 minutt siden):

Du får sende en tanke til 97% av verdens kvinner som har vesentlig kortere permisjon.

Med ubrukelige fedre klare for å overta og la ungen ligge og skrike til mor kommer hjem igjen? 

Anonymkode: 13d07...1e0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Så hvordan skal han mate babyen når du er borte da?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Med ubrukelige fedre klare for å overta og la ungen ligge og skrike til mor kommer hjem igjen? 

Om du har valgt en ubrukelig partner har du utelukkende deg selv å bebreide. De fleste menn takler barn og permisjon bra.

• Liker 19
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (Akkurat nå):

Om du har valgt en ubrukelig partner har du utelukkende deg selv å bebreide. De fleste menn takler barn og permisjon bra.

Tenkte det samme.. dumt å få barn med en ubrukelig partner og veldig dumt å ikke forberede dere bedre. Man veit jo at permisjonen til far kommer, så greit å forberede både mann og barn på det. 

Anonymkode: 15947...0da

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, det er sannsynligvis slik det er. Alle menn er udugelige. 

Anonymkode: a64fb...08a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har vel rett til hvertfall 1 time ammefri fram til barnet er 1 år? ☺️ sjekk tariffavtalen din, den kan gi bedre vilkår enn arbeidsmiljøloven! 

Anonymkode: 1fd5c...b06

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Mange har 2 timer ammefri og kan få dette helt til barnet er 2 år. 

Du har ikke mulighet til å ta noe ulønnet da? Selv har jeg 80% perm og skal ha ulønnet litt over 1 måned etter det, og medregnet ferie er jeg hjemme til barnet mitt er over 1 år.

Anonymkode: 45441...22c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Forstår deg godt. Jeg klarte det ikke, spurte om 1 måned ekstra permisjon,  bare 4 uker før jeg egentlig skulle begynne på jobb. I tillegg til 4 uker ferie , jeg var mye mer klar etter de 8 ukene. Det passet veldig fint at det var sommer da, så jeg skulle ha 4 uker med ferie uansett.  

Anonymkode: 0c410...b21

• Liker 3
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (6 minutter siden):

Tja, man skal ikke være lenge ute og observere de som triller på babyer før man observerer pappa på pappa som ignorerer babyen sin/ikke kommuniserer med den. Det er klart de finnes, men det er langt mellom mammaene som ikke svarer en på under året som prøver å rope «trikktrikk», eller som stikker lyddempende ørepropper i ørene mens den triller en (hysterisk) 7 mnd gammel baby. 

At en baby som så vidt har fått etablert kommunikasjon med tilknytnings personen sin plutselig må starte mer eller mindre på scratch, og lære opp en ny. Det er ikke barnets beste som er i fokus i hvert fall. 

Anonymkode: e809a...7f1

• Liker 1
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Hvilke tiltak kan du gjøre for at dette skal bli enklere for hele familien? Med førstemann hadde jeg 2 timer ammefri og jobbet på hjemmekontor. Det gjorde overgangen mye lettere at jeg var tilgjengelig selv om jeg var på jobb.

Denne gangen har vi erfaringen og jeg har tilliten til pappaen. Deler derfor permisjonen nøyaktig i to og baby er ikke fylt 6 mnd en gang når jeg går tilbake i jobb. Det går fint! :) 

Anonymkode: 3c7dc...3b3

• Liker 3
Skrevet
Brunello skrev (17 minutter siden):

Om du har valgt en ubrukelig partner har du utelukkende deg selv å bebreide. De fleste menn takler barn og permisjon 

Er ikke alle som viser sitt sanne jeg i starten. Mannen her i huset var en god pappa til eldste, nå er han helt ubrukelig med minstemann 

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Du kan jo bare fortsette permisjonen, men vi betaler den ikke for deg.

Tror du undervurderer pappa.

• Liker 11
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var hjemme med datteren vår de 2 første årene og hadde gjort det igjen om jeg fikk valget. Ja, det var tøft å leve på en inntekt, men for oss var det verd hver krone. 

Jeg syns det er altfor tidlig å sende 1-åringer i barnehagen. 

Anonymkode: 17983...c93

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Tja, man skal ikke være lenge ute og observere de som triller på babyer før man observerer pappa på pappa som ignorerer babyen sin/ikke kommuniserer med den. Det er klart de finnes, men det er langt mellom mammaene som ikke svarer en på under året som prøver å rope «trikktrikk», eller som stikker lyddempende ørepropper i ørene mens den triller en (hysterisk) 7 mnd gammel baby. 

At en baby som så vidt har fått etablert kommunikasjon med tilknytnings personen sin plutselig må starte mer eller mindre på scratch, og lære opp en ny. Det er ikke barnets beste som er i fokus i hvert fall. 

Anonymkode: e809a...7f1

Nei det er ikke for barnet det er for arbeidslivet og likestillingens beste. Det er en biologisk forskjell på menn og kvinner, som vi må forfekte i likestillingens navn. 

Anonymkode: 13919...09c

• Liker 4
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...