Soleil70 Skrevet lørdag kl 17:51 #1 Del Skrevet lørdag kl 17:51 Ja, slik ble hjernetrim skrevet i et innlegg jeg leste i dag ... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:52 #2 Del Skrevet lørdag kl 17:52 Fortjener det en egen tråd? Anonymkode: 7bb16...68a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:09 #3 Del Skrevet lørdag kl 18:09 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Fortjener det en egen tråd? Anonymkode: 7bb16...68a Selvfølgelig! Du høres ikke ut som en språknerd 🤣 Anonymkode: 0485f...f68 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
superplomme Skrevet lørdag kl 18:24 #4 Del Skrevet lørdag kl 18:24 (endret) Soleil70 skrev (35 minutter siden): Ja, slik ble hjernetrim skrevet i et innlegg jeg leste i dag ... Jeg får helt kløe av å lese sånt 😭 Til Anonymbruker: Er enig med TS i at det fortjener en egen tråd. Blir også litt småsprø av alle som skriver "Hjerneteppe" Og ikke minst "Hjerne teppe" Endret lørdag kl 18:26 av superplomme 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:34 #5 Del Skrevet lørdag kl 18:34 superplomme skrev (7 minutter siden): Jeg får helt kløe av å lese sånt 😭 Til Anonymbruker: Er enig med TS i at det fortjener en egen tråd. Blir også litt småsprø av alle som skriver "Hjerneteppe" Og ikke minst "Hjerne teppe" 80% av kjendiser/influensere sier "hjerneteppe" på tv.... jeg tror ikke de aner hva det opprinnelige uttrykket betyr en gang. Om 20 år er det vel ingen som sier jernteppe lenger... Anonymkode: 679ef...b19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
superplomme Skrevet lørdag kl 18:51 #6 Del Skrevet lørdag kl 18:51 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): 80% av kjendiser/influensere sier "hjerneteppe" på tv.... jeg tror ikke de aner hva det opprinnelige uttrykket betyr en gang. Om 20 år er det vel ingen som sier jernteppe lenger... Anonymkode: 679ef...b19 Det har du nok rett i, dessverre Det går hevd i sånt, og etter hvert må vel språkrådet bare godkjenne det fordi det er sånn alle skriver det. Og i tillegg til blir jo syntaksen generelt mer og mer preget av engelsk, i hvert fall blant ungdom. Språket vårt blir bare mer og mer utvannet 😞 Folk syns ikke det er viktig lenger å klare å uttrykke seg presist og konsist (hallo, man SKJØNNER jo hva som menes jooo!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå