AnonymBruker Skrevet 18. mai #81 Skrevet 18. mai Tok et par øl i solveggen etter at barna var lagt, før det var alt fokus på ungene og sørge for at de har en fin dag! Fin dag for ungene er fin dag for meg 😊 Anonymkode: abc04...1fc 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai #82 Skrevet 18. mai Miss91 skrev (4 timer siden): Jeg skjønner ikke hvorfor man skal sprette en øl på skolen på feiringa? Det er bare latterlig.. å jeg skjønner ikke hvorfor man skal snakke ned hva andre gjør, det er dømmende og ufint Anonymkode: 34a84...a30 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai #83 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (17 timer siden): Vi har to barn på 5 år og 2 år Det sprettes en øl tidlig. Vi ser på toget sammen, går på skolen osv.. Drikkes litt jevnt utover med kompisene. Kl 17 drar jeg og barna hjem og han drar på utested med kompisene. Er det ok for dere? For min smak er jeg lei av alkohol og det snakket om å drikke/dra ut mens vi drar hjem. Anonymkode: 0f010...60e Nei! Null alkohol på 17.mai når vi har barb(noe vi har hele tiden). Da er det brus, vann,kaffe osv! Altfor mange fulle foreldre, en skam! Anonymkode: 91c77...a3f
AnonymBruker Skrevet 18. mai #84 Skrevet 18. mai Nei. Har ikke tradisjon for det i familien, og bryr meg ikke om det. Er singel. Anonymkode: 48529...256
missLynch Skrevet 18. mai #85 Skrevet 18. mai Ingen alkohol på dagtid når barna skal gå i tog og det er tett program hele dagen. Vi tar oss litt øl eller vin på kvelden. Helt tullete med champagnefrokost og drikking utover dagen når man er forelder. Dette er først og fremst barnas dag. 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai #86 Skrevet 18. mai Brunello skrev (13 timer siden): Maten blir bedre med vin. Like godt med et glass god (alkoholfri) eplecider! Finnes også masse alkoholfri vin. Anonymkode: dadef...74e
Brunello Skrevet 18. mai #87 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Like godt med et glass god (alkoholfri) eplecider! Finnes også masse alkoholfri vin. Anonymkode: dadef...74e Nei, alkoholen gjør vin og cider bedre. Selv om det finnes noe godt, er det en «mangel» at det ikke er alkohol. 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai #88 Skrevet 18. mai Brunello skrev (1 minutt siden): Nei, alkoholen gjør vin og cider bedre. Selv om det finnes noe godt, er det en «mangel» at det ikke er alkohol. Det sitter nok helst i hodet. Anonymkode: dadef...74e
Brunello Skrevet 18. mai #89 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det sitter nok helst i hodet. Anonymkode: dadef...74e Nei. Alkoholfritt er ofte søtere enn det med alkohol. I tillegg en del andre egenskaper med alkohol. 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai #90 Skrevet 18. mai Arrangement på skolen fra kl. 9-13, så hjem og gjøre i stand til grilling. Møtes med naboer i 15-tiden, totalt 5 barn i alder 10–16 år. Vi voksne koste oss med vin og øl til maten og utover kvelden, uten at noen ble fulle. Vi spilte hagespill og så Eurovision fra kl. 21.00. Hos oss serveres vin og øl på julaften, 17. mai, på ferie, konfirmasjon etc. Aldri opplevd at noen blir fulle eller at ungene reagerer på dette og sånn er jeg selv oppvokst. Men om mannen hadde dratt for å ta fest med gutta, hadde det vært lite akseptabelt. Anonymkode: fb905...f8d 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai #91 Skrevet 18. mai Brunello skrev (15 minutter siden): Nei. Alkoholfritt er ofte søtere enn det med alkohol. I tillegg en del andre egenskaper med alkohol. Ja, så du trenger rusen altså.. Trist. Anonymkode: dadef...74e
AnonymBruker Skrevet 18. mai #92 Skrevet 18. mai Jeg kan drikke vin til middagen og ta en drink på kvelden, men jeg hadde ikke drukket jevnt igjennom dagen eller dratt ut med venner på kvelden. Og min yngste er 17, snart 18. Sånn oppførsel som din samboer har, tilhører de som er barnløs/uten ansvar for barn den dagen. Fame skrev (18 timer siden): Ingen alkohol her. Dette er barnas dag (synes jeg) Jeg syns 17.mai er alle sin dag, og jeg syns også at det er litt skummelt med alle som argumenterer at dager som 17.mai og julaften er barnas dager, og dermed ikke dagen å drikke seg full foran barna, for det kan foreldre med faktiske alkoholproblemer ta som en unnskyldning for at det er greit å drikke alle andre dager i året. Da er det tross alt ikke «barnas dager» (og ja, foreldre med alkoholproblmer bruker lett sånne unnskyldninger for at det er greit å drikke). Har man ansvar for barn (altså at barna ikke er passet på av noen andre), skal man ikke drikke seg beruset uansett hvilken dag det er. Det handler ikke om hvorvidt man mener at dagen er barnas dag. Hva voksne mennesker uten ansvar for barn gjør bryr meg lite, de må gjerne feire som de vil (men selvsagt oppføre seg greit ovenfor omgivelsene og andre mennesker, det bør man jo uansett om man er edru eller ikke). Også er det foreldrene sitt ansvar å skjerme barna, om de havner i et selskap eller lignende med fulle mennesker. Anonymkode: 239ec...4d0 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai #93 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (19 timer siden): Vi har to barn på 5 år og 2 år Det sprettes en øl tidlig. Vi ser på toget sammen, går på skolen osv.. Drikkes litt jevnt utover med kompisene. Kl 17 drar jeg og barna hjem og han drar på utested med kompisene. Er det ok for dere? For min smak er jeg lei av alkohol og det snakket om å drikke/dra ut mens vi drar hjem. Anonymkode: 0f010...60e Totalt uakseptabelt alt han gjør. Feks spretter en øl tidlig, drikker jevnt utover med kompiser, snakker om å dra ut rundt barna (tydligvis ikke avtalt på forhånd) også topper han det hele med å dra på utested med kompiser kl 17! Du er jo sammen med et barn! Anonymkode: e7819...3de
AnonymBruker Skrevet 18. mai #94 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (19 timer siden): Vi har to barn på 5 år og 2 år Det sprettes en øl tidlig. Vi ser på toget sammen, går på skolen osv.. Drikkes litt jevnt utover med kompisene. Kl 17 drar jeg og barna hjem og han drar på utested med kompisene. Er det ok for dere? For min smak er jeg lei av alkohol og det snakket om å drikke/dra ut mens vi drar hjem. Anonymkode: 0f010...60e Begge har sluttet helt å drikke alkohol etter vi fikk barn. Har bare blitt sånn. Misliker alt som "reduserer" meg. (Husk at kun et glass øl også påvirker søvn) Anonymkode: a5514...900
AnonymBruker Skrevet 18. mai #95 Skrevet 18. mai Brunello skrev (48 minutter siden): Nei, alkoholen gjør vin og cider bedre. Selv om det finnes noe godt, er det en «mangel» at det ikke er alkohol. Dette lyser alkoholiker Anonymkode: a5514...900
Brunello Skrevet 18. mai #96 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Dette lyser alkoholiker Anonymkode: a5514...900 Det er bra du klarer å analysere slik av en uttalelse om hva jeg liker å drikke. For å sette det litt i perspektiv, er dette med å ikke drikke alkohol sammen med barn et særskilt norsk fenomen(mulig også svensk). Er resten av verden alkoholikere fordi de ikke deler ditt syn på alkoholinntak? Eller skyldes mange nordmenns holdning at de ikke klarer å styre alkoholkonsumet sitt? Jeg tror det er sistnevnte i kombinasjon med at mange nordmenn ikke ser på alkohol som noe de drikker til maten men som noe man drikker for å bli beruset. 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai #97 Skrevet 18. mai Vi drakk vin til maten på kvelden. Ingen av oss ble full. Vi har avslappet forhold til alkohol og barna har ingen dårlige erfaringer med at vi nyter litt alkohol innimellom. Anonymkode: 9c1ae...e3b
Miss91 Skrevet 18. mai #98 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): å jeg skjønner ikke hvorfor man skal snakke ned hva andre gjør, det er dømmende og ufint Anonymkode: 34a84...a30 Jeg ser ikke problemet med en øl eller tre til maten etter arrangement på skolen, men å starte dagen med en øl å drikke jevnt utover for så å avslutte med en kveld på byen når samboer og barn er hjemme er unødvendig. Man sitter ikke på 17. mai arrangement med skole/bhg og drikker. jeg har ingen problem med at ungene mine ser at jeg tar en øl, eller at andre gjør det, men hvorfor må man drikke alkohol på et offentlig arrangement med leker for barna?
AnonymBruker Skrevet 18. mai #99 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Dette lyser alkoholiker Anonymkode: a5514...900 😂🤦🏻♀️ gud bedre Anonymkode: 34a84...a30 1
Miss91 Skrevet 18. mai #100 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg synes det er bekymringsverdig at du synes det er fint at man ser ned på og snskker dårlig om andre. Det er ikke en oppførsel som man bør ha fobaf Anonymkode: 86f2e...0ea Dagsfylla med barna er ikke greit uansett hvilken dag det er, det er bare lavmål. Kveldsfylla er ikke greit det heller, bare for å spesifisere det å ta en øl eller tre til middagen etter arrangementet ser jeg ikke problemet med, men jevn drikking fra morgenen og avslutning på byen hører ingen sted hjemme da man har barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå