AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:54 #1 Del Skrevet lørdag kl 15:54 Vi har to barn på 5 år og 2 år Det sprettes en øl tidlig. Vi ser på toget sammen, går på skolen osv.. Drikkes litt jevnt utover med kompisene. Kl 17 drar jeg og barna hjem og han drar på utested med kompisene. Er det ok for dere? For min smak er jeg lei av alkohol og det snakket om å drikke/dra ut mens vi drar hjem. Anonymkode: 0f010...60e 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:00 #2 Del Skrevet lørdag kl 16:00 Jeg har ikke noe problem med å ta en øl eller et par glass vin fordelt ut over dagen. Jeg satt meg nettopp ned med et glass vin mens barna får slappe av med barnetv. Men å drikke tett, og så skulle dra ut på byen(??) på 17.mai når man har små barn. Det hadde vært uaktuelt Anonymkode: a3a1d...fcf 16 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:00 #3 Del Skrevet lørdag kl 16:00 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vi har to barn på 5 år og 2 år Det sprettes en øl tidlig. Vi ser på toget sammen, går på skolen osv.. Drikkes litt jevnt utover med kompisene. Kl 17 drar jeg og barna hjem og han drar på utested med kompisene. Er det ok for dere? For min smak er jeg lei av alkohol og det snakket om å drikke/dra ut mens vi drar hjem. Anonymkode: 0f010...60e Hvilke minner får femåringen fra 17. mai her? Minner for livet, en femåring husker 17. mai, og en fraværende far som er mer opptatt av alkohol en sitt eget barn på 17. mai! Anonymkode: 07f6d...d03 13 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:01 #4 Del Skrevet lørdag kl 16:01 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vi har to barn på 5 år og 2 år Det sprettes en øl tidlig. Vi ser på toget sammen, går på skolen osv.. Drikkes litt jevnt utover med kompisene. Kl 17 drar jeg og barna hjem og han drar på utested med kompisene. Er det ok for dere? For min smak er jeg lei av alkohol og det snakket om å drikke/dra ut mens vi drar hjem. Anonymkode: 0f010...60e Hvorfor snakker dere om drikking når dere drar hjem? Anonymkode: 99b45...746 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet lørdag kl 16:02 #5 Del Skrevet lørdag kl 16:02 Jeg drikker ikke og er muligens litt sensitiv når det gjelder andres drikking. Ikke at min partner ikke skal få ta seg en fest eller noen øl i godt selskap. Men på en dag som i dag, som du beskriver, hadde jeg aldri tolerert. 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:02 #6 Del Skrevet lørdag kl 16:02 Nei. Har tre barn på 10,15 og 17. Drikker aldri alkohol på dagtid på 17.mai. I år skal vi hente de to eldste, så da blir det heller ikke noe på kveldstid. Da barna var mindre hendte det at vi inviterte noen venner på kveldstid og tok et par glass. Jeg har virkelig ikke sansen for den drikkekulturen som har kommet på dagtid på 17.mai. Anonymkode: 14dbf...3fb 8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:05 #7 Del Skrevet lørdag kl 16:05 Ikke jeg, heller ikke mine barns andre forelder. Kjæresten min gjør, men vi er ikke sammen på 17.mai. Anonymkode: cc85c...871 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:09 #8 Del Skrevet lørdag kl 16:09 Vi drikker generelt lite, så sannsynligvis ikke oss som kan gi best svar. Men nei, vi drikker ikke på slike merkedager. Heller ikke julaften. Nå et jeg helt avholds pga kronisk migrene, og alkohol trigger migrenen. Men mannen kan få drikke når han ønsker, men ikke foran barna Anonymkode: efaeb...131 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thjelp Skrevet lørdag kl 16:12 #9 Del Skrevet lørdag kl 16:12 Vi Drikker rødvin til maten i dag, men har ingen barn og heller ingen andre forpliktelser. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:21 #10 Del Skrevet lørdag kl 16:21 Nei, vi har ikke noen tradisjon med å drikke alkohol på 17.mai, eller andre festdager/feiringer egentlig. Nå er ungene våre voksne da, han ene festet i fjor, men det holdt visst med ett år. I år er han hjemme og slapper av, spiser is, pølser og venter på grillmat senere. Han andre ungdommen drikker ikke, men er stukket ut på noe vi ikke er blitt informert om. Mor og far tok oss noen skål i går kveld 🥂🥃🍸 Og vi drikker egentlig relativt sjeldent jevnt over. Et par ganger i året, og jeg drikker litt oftere da jeg fortsatt liker å gå på byen av og til eller ta meg en fest. Mannen er blitt mer hjemmekjær og lydsensitiv med årene. I dag er det bare avslapping og ingen opplegg. Jeg har handlet inn litt digg og så blir det grillmat senere. 👌 Anonymkode: 990d2...59f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:33 #11 Del Skrevet lørdag kl 16:33 Nei, har aldri drukket på 17. mai. Har to småbarn vi også, og hadde blitt skikkelig sur om mannen holdt på sånn. Ser ingen grunn til at voksne folk med barn skal gå rundt brisne på dagtid på 17. mai. Anonymkode: 028dc...39f 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:40 #12 Del Skrevet lørdag kl 16:40 Ja! Min kjære og jeg delwr alltid ei flaske sjampanje på hytte 17. mai. Ingen barn i mils omkrets. Anonymkode: cce4e...b5d 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet lørdag kl 16:41 #13 Del Skrevet lørdag kl 16:41 Prinsipielt er jeg ikke mot å drikke alkohol, men øl før lunsj når man er sammen med barn hører ingen sted hjemme. Vi har heller ikke sansen for champagnefrokost. Ikke at vi ikke liker det, men med barn blir det bare stress å rekke alt. Men når vi kommer hjem på ettermiddagen, tar vi gjerne en øl eller et glass vin. Og til middag blir det vin. Ts manns oppførsel har jeg ikke noe til overs for. Alkohol sammen med barn går etter min mening fint. Men da hører det sammen med god mat, god stemning(som hyggelig og ikke party) og ikke for mye. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:45 #14 Del Skrevet lørdag kl 16:45 Jeg tror ikke jeg har drukket alkohol på 17. mai siden 1988, når jeg var russ 😁 Kunne godt tenke meg å se FA cup finalen på en fotball pub, så da hadde jeg nok tatt et par pils, men jeg har jobbet i dag så nei ikke i år heller. Anonymkode: 36b71...bf8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkSolsikke Skrevet lørdag kl 16:46 #15 Del Skrevet lørdag kl 16:46 Vi drikker ikke alkohol på 17. mai, fordi vi har barn som vi går i tog med her sammen på ettermiddagen. Hadde jeg ikke hatt barn, hadde jeg sikkert drukket litt vin og kost meg, men jeg liker ikke å nyte alkohol så lenge vi er sammen med barna våre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet lørdag kl 16:50 #16 Del Skrevet lørdag kl 16:50 Ingen alkohol her. Dette er barnas dag (synes jeg) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:52 #17 Del Skrevet lørdag kl 16:52 Fame skrev (1 minutt siden): Ingen alkohol her. Dette er barnas dag (synes jeg) Ja jeg er helt enig. Kl 16 så er jo det mye igjen av dagen med ungene. De kan drikke /drar ut alle andre helger enn 17 mai liksom. TS Anonymkode: 0f010...60e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:52 #18 Del Skrevet lørdag kl 16:52 Nei, barnas dag. Har ikke noe behov for alkohol. Anonymkode: b8fc8...829 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet lørdag kl 16:54 #19 Del Skrevet lørdag kl 16:54 Har hatt et halvt glass vin og blir sikkert en øl etterhvert. Ikke noe mer enn det. Har 2 barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:57 #20 Del Skrevet lørdag kl 16:57 Det du beskriver syns jeg ikke er greit. Vi har barn i barnehagealder og har en rolig sjampanjefrokost med venner hvor vi drikker et glass (ja, foran barna), men resten av dagen er alkoholfri. Vi er med på lokalt arrangement for barn med sekkeløp osv, og det hadde virkelig ikke tatt seg ut å gjøre med en øl i hånda. Det hadde jeg nok reagert på om andre foreldre gjorde. At han drar ut med venner på kvelden syns jeg egentlig er greit om det er greit for deg. Anonymkode: 5abca...dbc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå